Je modem is het probleem niet.
Ergens gaat iets mis met het signaal van het modem in de Mediabox XL.
De Mediabox XL maakt gebruik van zijn eigen modem.
1 vrijwel zeker mogelijke oorzaak is de 1e plaats waar Ziggo je woning binnen, die is hopeloos verouderd en het is meer een klein wonder dit die niet eerder problemen heeft veroorzaakt.
Deze dozen zijn nog niet afgeschermd voor 4G 5G Digitenne en allerlei andere zenders.
Hij kan gratis worden vernieuwd door een Ziggo monteur met gratis plaatsing van een splitter met een korte kabel naar je modem en een korte kabel naar je versterker.
Een modem achter een versterker kan problemen veroorzaken met het internet signaal, vandaar deze nieuwe wijze van de standaard aansluiting.
De 2e mogelijke oorzaak kan de 2e wandcontactdoos zijn, als die ouder is dan een jaar of 8 en/of niet goed afgeschermd binnenin, dan zou die hetzelfde probleem kunnen hebben als de 1e plaats.
Deze valt onder je eigen coax netwerk, je kunt die zelf vernieuwen of door de monteur laten doen als die toch in je woning is, tegen kostprijs, dan heb je ook garantie op de werkzaamheden en werkzaamheid.