1
Vraag
2
Reageer en help mee
HENGELZUTFEN

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

terug kijken

Terugkijken gaat niet ivm overbelaste WiFi wordt er vermeld terwijl er verder niets via WiFi wordt gebruikt……

Heb langzamerhand de buik vol van ZIGGO er is iedere keer wat…..

Heeft iemand een tip voor een goede vervanger van ZIGGO…...

13 Reacties 13
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
HENGELZUTFEN wrote:

Terugkijken gaat niet ivm overbelaste WiFi wordt er vermeld terwijl er verder niets via WiFi wordt gebruikt……

Heb langzamerhand de buik vol van ZIGGO er is iedere keer wat…..

Heeft iemand een tip voor een goede vervanger van ZIGGO…...

 

Hoi,

Welkom op de community.

Overbelaste Wifi kan eigenlijk niet en is een verkeerde benaming , het kan wel liggen aan niet goed functionerende Wifi maar dat heeft vaak te maken met te ver weg zitten vanaf het modem en nog meer dingen.

Ik deel even een paar linkjes zodat je zelf even kan kijken of je met de tips zelf het kan verbeteren.

En kan je iets meer vertellen over je apparatuur  ?https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640


https://www.wifiweb.nl/wat-is-het-bereik-van-wifi/


https://www.windows-helpdesk.nl/wifi-ontvangst-verbeteren/

 

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

je kijkt zo te zien via de mediabox xl

die heeft een eigen modem dus gaat het terug kijken via zijn eigen modem 

met zit toch geen utp in de mediabox xl?

kun je eens een foto van de achterkant maken zodat kan zien hoe die is aangesloten

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
anoniemforum wrote:

je kijkt zo te zien via de mediabox xl

die heeft een eigen modem dus gaat het terug kijken via zijn eigen modem 

met zit toch geen utp in de mediabox xl?

kun je eens een foto van de achterkant maken zodat kan zien hoe die is aangesloten

 

Als hij in voormalig UPC gebied woont kan het ook idd de XL zijn die als modem functioneert maar bij TS kan er ook een apart modem staan.

In voormalig Ziggo is er geen modem mogelijkheid in de XL  afwachten of @HENGELZUTFEN  nog reageert.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Ronihd wrote:
anoniemforum wrote:

 

 

In voormalig Ziggo is er geen modem mogelijkheid in de XL.

Dat moet wel, anders is met een XL in fZiggo gebied geen interactieve TV en cloudopname mogelijk!!

 

Overbelaste Wifi kan eigenlijk niet en is een verkeerde benaming , het kan wel liggen aan niet goed functionerende Wifi maar dat heeft vaak te maken met te ver weg zitten vanaf het modem en nog meer dingen.

Elke verbinding kan je overbelasten, ook wifi, dan ga je over de beschikbare bandbreedte heen. Of veel te veel wifi accespunten en clients in de omgeving die vechten om een stukje kanaal.

 

De genoemde melding is wel vreemd.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
RoWi. wrote:
Ronihd wrote:

 

Elke verbinding kan je overbelasten, ook wifi, dan ga je over de beschikbare bandbreedte heen. Of veel te veel wifi accespunten en clients in de omgeving die vechten om een stukje kanaal.

 

De genoemde melding is wel vreemd.

 

Ja vind ik ook vandaar mijn reactie op deze manier.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Waar het omgaat is de exacte melding. Dit kan heel goed duiden op een ondeugdelijke AOP.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
RoWi. wrote:
Ronihd wrote:
anoniemforum wrote:

 

 

In voormalig Ziggo is er geen modem mogelijkheid in de XL.

Dat moet wel, anders is met een XL in fZiggo gebied geen interactieve TV en cloudopname mogelijk!!

ik bedoel dat in het oud ziggo gebied niet mogelijk is om je mediabox xl als modem voor je internet verbinding te gebruiken 

natuurlijk werken de diensten van de mediabox xl zelf wel via zijn eigen modem

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
anoniemforum wrote:
RoWi. wrote:
Ronihd wrote:
anoniemforum wrote:

 

 

In voormalig Ziggo is er geen modem mogelijkheid in de XL.

Dat moet wel, anders is met een XL in fZiggo gebied geen interactieve TV en cloudopname mogelijk!!

ik bedoel dat in het oud ziggo gebied niet mogelijk is om je mediabox xl als modem voor je internet verbinding te gebruiken 

natuurlijk werken de diensten van de mediabox xl zelf wel via zijn eigen modem

Ik reageerde in eerste instantie op Ronihd. Die nu ik het nalees mogelijk routerfunctie bedoelde waar hij modem schreef.

Als de MBXL ook nog inzetbaar is als wifi acces punt wat zowel modem als router/dhcp functies vereisen ik zie geen reden waarom de utp poorten niet bruikbaar zijn om apparaten op aan te sluiten.

Er wordt hier geen onderscheid gemaakt tussen fZiggo en fUpc gebied. Hebben jullie beiden gelijk moet dat wel expliciet duidelijk worden aangegeven.

Mijn Mediabox XL werkt als accesspoint. Moet ik deze opnieuw instellen na de upgrade?
De instelling van accesspoint blijft gewoon intact. let wel, na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen kun je de Mediabox XL niet meer via het menu instellen als accesspoint. Dit doe je dan door in te loggen via het modemgedeelte.

 

Heb ik na de upgrade ook een apart modem nodig?
Nee hoor, het internet blijft op dezelfde manier werken. Ook na de upgrade.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
RoWi. wrote:
anoniemforum wrote:
RoWi. wrote:
Ronihd wrote:
anoniemforum wrote:

 

 

In voormalig Ziggo is er geen modem mogelijkheid in de XL.

Dat moet wel, anders is met een XL in fZiggo gebied geen interactieve TV en cloudopname mogelijk!!

ik bedoel dat in het oud ziggo gebied niet mogelijk is om je mediabox xl als modem voor je internet verbinding te gebruiken 

natuurlijk werken de diensten van de mediabox xl zelf wel via zijn eigen modem

Ik reageerde in eerste instantie op Ronihd. Die nu ik het nalees mogelijk routerfunctie bedoelde waar hij modem schreef.

Als de MBXL ook nog inzetbaar is als wifi acces punt wat zowel modem als router/dhcp functies vereisen ik zie geen reden waarom de utp poorten niet bruikbaar zijn om apparaten op aan te sluiten.

Er wordt hier geen onderscheid gemaakt tussen fZiggo en fUpc gebied. Hebben jullie beiden gelijk moet dat wel expliciet duidelijk worden aangegeven.

Mijn Mediabox XL werkt als accesspoint. Moet ik deze opnieuw instellen na de upgrade?
De instelling van accesspoint blijft gewoon intact. let wel, na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen kun je de Mediabox XL niet meer via het menu instellen als accesspoint. Dit doe je dan door in te loggen via het modemgedeelte.

 

Heb ik na de upgrade ook een apart modem nodig?
Nee hoor, het internet blijft op dezelfde manier werken. Ook na de upgrade.

als je de mediabox xl via utp op de connectbox aansluit kan dat zorgen voor storingen door een dubbele dhcp is een bekent probleem

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@anoniemforum vergeet de connectbox.

Lees deze paar zinnen nog eens als je wil.

 

RoWi. wrote:

 

In voormalig Ziggo is er geen modem mogelijkheid in de XL.

 

Dat moet wel, anders is met een XL in fZiggo gebied geen interactieve TV en cloudopname mogelijk!!

ik bedoel dat in het oud ziggo gebied niet mogelijk is om je mediabox xl als modem voor je internet verbinding te gebruiken 

natuurlijk werken de diensten van de mediabox xl zelf wel via zijn eigen modem

 

Als de MBXL nog inzetbaar is als wifi acces punt wat zowel modem als router/dhcp functies vereisen ik zie geen reden waarom de utp poorten niet bruikbaar zijn om apparaten zoals een laptop of smart tv op aan te sluiten.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @HENGELZUTFEN . Welkom hier. 

Je bezoek was van korte duur. Kunnen we je nog helpen? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
RoWi. wrote:

@anoniemforum vergeet de connectbox.

Lees deze paar zinnen nog eens als je wil.

 

RoWi. wrote:

 

In voormalig Ziggo is er geen modem mogelijkheid in de XL.

 

Dat moet wel, anders is met een XL in fZiggo gebied geen interactieve TV en cloudopname mogelijk!!

ik bedoel dat in het oud ziggo gebied niet mogelijk is om je mediabox xl als modem voor je internet verbinding te gebruiken 

natuurlijk werken de diensten van de mediabox xl zelf wel via zijn eigen modem

 

Als de MBXL nog inzetbaar is als wifi acces punt wat zowel modem als router/dhcp functies vereisen ik zie geen reden waarom de utp poorten niet bruikbaar zijn om apparaten zoals een laptop of smart tv op aan te sluiten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/horizon-uit-het-thuisnetwerk-verwijderen#/

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/thuisnetwerk-storing-werkt-niet-of-niet-te-...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@anoniemforum je bedoelt het goed maar dat is niet wat ik bedoel.

Ik heb hier deels het antwoord gekregen.

https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/mediabox-xl-alles-wat-jij-moet-weten-over-de-nieuwe...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic