1
Vraag
2
Reageer en help mee
bcr1210

Level 5
  • 143Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

storingen met nieuwe updates

Goedemorgen,

graag wil ik mijn ervaringen delen na de updates van de box.

Wat mij vooral opvalt is dat na schakelen tussen opgenomen programma's en weer terug naar live tv de spraak vaak niet meer synchroon is met het beeld. Alles weer aan en uit helpt wel. Erg irritant.

Ook heb ik de laatste dagen last als ik kanaal 150 (Netflix) heb gebruikt ik niet meer kan overschakelen naar een andere zender. Oplossing ook weer alles uit en weer opnieuw inschakelen.

hebben meerdere mensen hier problemen mee?

25 Reacties 25
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75704Posts
  • 5169Oplossingen
  • 22201Likes

Ik heb dit, tot nu toe, nog niet gelezen op dit forum.

Mogelijke oplossingen:

Als 1e de Next 30 seconden van de stroom.

Geen resultaat, de fabrieksinstellingen.

Geen resultaat, laat het hier weten.

bcr1210
Topicstarter
Level 5
  • 143Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik heb beide opties gedaan.

De box uitzetten en dan weer aan of rigoureus van de stroom.

Maar het is verdomd irritant als je dit soms enkele malen op een dag/avond moet doen als je schakelt tussen live beelden, opgenomen beelden en Netflix.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75704Posts
  • 5169Oplossingen
  • 22201Likes

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Goedemiddag @bcr1210

Goed dat je even aan de bel trekt, want TV kijken moet natuurlijk wel zonder ergernissen gaan. En zo te lezen loopt het bij jou niet geheel vlekkeloos de laatste tijd. 

Je geeft aan dat je vaak na het kijken van een opname tegen geluidsproblemen aanloopt als je terug schakelt naar live TV kijken. Ik ben benieuwd hoe je het geluid ontvangt; via de TV zelf, of heb je externe geluidsapparatuur aangesloten?
En het vastlopen op kanaal 150 (Netflix) is natuurlijk ook wel heel erg irritant 😞 Merk je dit niet in de Netflix app en enkel op dat kanaal?
\Heb je je Next via de wifi verbonden met het internet, of juist met een ethernetkabel op je modem?

Een hoop vragen, maar zo kan ik een duidelijker beeld van de situatie schetsen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75704Posts
  • 5169Oplossingen
  • 22201Likes

En in welke volgorde is welke apparatuur aangesloten met wat voor kabels?

Luukie _70

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na update 5.05 is het geluid via de next wel zachter dan voor de update, verschil met de avr is nu best groot, ook gaat het beeld af en toe op zwart voor enkele seconden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19359Posts
  • 1376Oplossingen
  • 7397Likes

@bcr1210 Enige tijd terug heeft mijn collega enkele vragen gesteld n.a.v. jouw topic. Is het nog gelukt hier naar te kijken en hoe gaat het op dit moment met het beeld & geluid?

Na update 5.05 is het geluid via de next wel zachter dan voor de update, verschil met de avr is nu best groot, ook gaat het beeld af en toe op zwart voor enkele seconden.

@Luukie _70 Vervelend dat je verschil in volume merkt sinds de update! Heb je nog gekeken of het nog uitmaakt op welke audio-instellingen de Next, TV en/of soundbar (of Homecinemaset) zijn ingesteld? Dit kan namelijk ook nog van invloed zijn en het hoeft dus neit per se aan de recente update van de mediabox te liggen. Zie je kans dit te controleren? Op de Next doe je dit via Menu (huisje) > Opties (Tandwiel) > Beeld&Geluid > Audio-Instellingen > Test hier elk v.d. instellingen in combinatie met jouw TV  / audio apparatuur. Check daarnaast dus ook hoe het op de TV/ audio apparatuur staat ingesteld. Voor de laatste twee raad ik aan de (online) handleiding te raadplegen. 

Luukie _70

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb niks veranderd aan audio instellingen, audio gaat via AVR, als ik nu van de next overschakel naar bv Chrome cast of internet radio, is het geluid ineens veel harder dan voor de update toen het op het zelfde niveau was.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19359Posts
  • 1376Oplossingen
  • 7397Likes

Ik heb niks veranderd aan audio instellingen, audio gaat via AVR, als ik nu van de next overschakel naar bv Chrome cast of internet radio, is het geluid ineens veel harder dan voor de update toen het op het zelfde niveau was.

@Luukie _70 Het is dan lastig direct te zeggen waar dit verschil door ontstaat. Heb je nog wel gekeken naar de verschillende instellingen (zoals in eerdere bericht door mij geopperd) met betrekking tot de audio op zowel de mediabox, AVR als jouw tv? Wat je ook nog kan doen is de mediabox even opnieuw aansluiten met de HDMI kabel op jouw tv en daarna testen hoe het geluid klinkt. 

bcr1210
Topicstarter
Level 5
  • 143Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Moderator Paul, ik ben me niet bewust een vragenlijst te hebben gehad, maar goed mijn problemen zijn nog steeds hetzelfde nl. als ik Netflix wil kijken via kanaal 150 dan lukt dit 9 van de 10 keer niet krijg dan code CS2400 en de afgelopen week krijg ik als ik een opgenomen programma aan het kijken ben dat het beeld verdwijnt en de code 576p25@2.5Mbps AVC in beeld komt en er niets wordt afgespeeld. Graag je reactie hierop . Dit is hoogst irritant omdat je een deel van de opname mist. Ligt dit aan de mediabox of is de router defect? Graag een direct antwoord ipv dat ik al deze items moet afgaan.

bcr1210
Topicstarter
Level 5
  • 143Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemorgen Renata,

ik heb de mediabox via wifi ingesteld. De problemen met kanaal 150 Netflix is er nog steeds en dan komt soms de code cs2400 in beeld. Ook heb ik dit probleem als ik Netflix open met de app van de mediabox. ik zoek dan mijn toevlucht via de app'sop mijn tv en dat werkt wel prima. Sinds een tijdje heb ik ook problemen met opgenomen programma's. het beeld en geluid stopt ineens en komt de melding "576p@2.5Mbps AVC" in beeld. Als ik dan even heen en weer spoel komt het beeld wel weer terug. Al deze problemen heb ik niet voor de updates. Ik hoop dat je de problemen kunt oplossen.

Steefb

Level 20
  • 15966Posts
  • 3000Oplossingen
  • 7345Likes

@bcr1210 

Kijk hier.

Opgelost: Melding: 576p25@2.5mbps avc bij terugkijken. - Ziggo Community

Hi allen,

Dit probleem is sinds dinsdag 28-11 opgelost! Helaas zijn de getroffen opnames niet meer te herstellen, dus daar zul je bij het terugkijken dit beeld soms blijven zien. Mocht je dit probleem tegenkomen bij programma's ná 28-11, dan horen we het graag!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19359Posts
  • 1376Oplossingen
  • 7397Likes

@bcr1210 De storing met de opnames is inmiddels opgelost. Helaas kunnen de mislukt opnames niet hersteld worden zoals @Steefb ook al aangeeft. Wat betreft de foutcode (CS2400) op Netflix (kanaal 150 en app) dit lijkt een andere oorzaak te hebben. Zo te zien is jouw Next op dit moment via wifi verbonden. Wil je eens testen of je de foutcode ook ziet op het moment dat je de mediabox, tijdelijk, via een netwerkkabel op het modem aansluit?

Luukie _70

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aan de media box valt niks in te stellen behalve audio vertraging, heb nu in de AVR audio volume instellingen aangepast, maar blijft toch vreemd dat dit voor de update niet nodig was.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19359Posts
  • 1376Oplossingen
  • 7397Likes

Aan de media box valt niks in te stellen behalve audio vertraging, heb nu in de AVR audio volume instellingen aangepast, maar blijft toch vreemd dat dit voor de update niet nodig was.

@Luukie _70 Op de mediabox kun je wel de dolby instellingen aanpassen via Menu (huisje) > Opties (Tandwiel) > Beeld & Geluid. Test daar vervolgens elke instelling voor wat betreft audio. 

bcr1210
Topicstarter
Level 5
  • 143Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor de oplossing bij storing bij opgenomen programma's.

Waar ik nog wel steeds last van heb is bij veel schakelen tussen liv tv, opgenomen programma's en netflix het geluid dan niet meer synchroon is.

ook blijven de problemen met netflix op kanaal 150 en app met vastlopen nog steeds aanwezig wel wat minder dan bij eerdere updates

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19359Posts
  • 1376Oplossingen
  • 7397Likes

@bcr1210 Fijn dat het probleem met de opgenomen programma's bij jou nu ook niet meer speelt. 

Waar ik nog wel steeds last van heb is bij veel schakelen tussen liv tv, opgenomen programma's en netflix het geluid dan niet meer synchroon is.

ook blijven de problemen met netflix op kanaal 150 en app met vastlopen nog steeds aanwezig wel wat minder dan bij eerdere updates

Dit probleem herken ik niet en krijg ik ook niet gereproduceerd. Constateer je dit bij alle opgenomen programma's of bij opnames van specifieke zenders? Daarnaast  ben ik heel benieuwd of je het niet synchroon lopen van geluid ten opzichte van beeld ook constateert op het moment dat je het geluid via de tv-speakers test. Zie je kans dit te checken?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19359Posts
  • 1376Oplossingen
  • 7397Likes

@bcr1210 We zijn inmiddels al bij softwareversie 5.07 aanbeland .Kun je laten weten of je nog problemen met het geluid constateert? Test dan ook of het zich voordoet via de tv-speakers, zonder een eventuele soundbar/homecinemaset. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11761Posts
  • 134Oplossingen
  • 4027Likes

@Paul  schreef:

@bcr1210We zijn inmiddels al bij softwareversie 5.08 aanbeland .Kun je laten weten of je nog problemen met het geluid constateert? Test dan ook of het zich voordoet via de tv-speakers, zonder een eventuele soundbar/homecinemaset. 

5.08 ? zie ik nog niet bij https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-Updates/De-Ziggo-Next-Mini-alles-over-de-laatste-software-update...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic