Al enkele jaren gaat het geluid van de tv, naar volle tevredenheid, via een Denon receiver . Sinds de digitale radio gekomen is , ook via Denon aangesloten, valt het geluid om de paar minuten enkele seconden uit. En soms zijn er een paar uren zonder storing. Als ik de radio via de tv laat spelen zijn er maar zelden problemen, maar ik wil niet de hele dag de tv aan laten staan. De leverancier van Denon is al 2 keer geweest, kan geen afwijkingen vinden en heeft alles weer opnieuw geïnstalleerd. Als hij erbij is werkt natuurlijk alles gewoon, maar even later begint het weer. Zeer irritant.
Ben ik de enigste met dit probleem ?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoe en met wat voor kabel is de Denon aangesloten op de Next?
heb er geen verstand van, volgens de monteur van Denon is alles goed en met goede kabels aangesloten.(optische kabels waren volgens hem niet nodig)
Dan wordt het lastig om een advies te geven zonder meer informatie.
Is het wel de Next die is aangesloten op de Denon? Of is er wat anders bijgekomen? Dat kan bv. ook de Quantis QU317 radiotuner zijn, en daarbij zit als het goed is een retourband stopfilter. Ziet er een beetje uit als een coax verlengstukje. Die moet tussen de kabel en de Quantis worden geplaatst. Maar ik loop wellicht al heel ver op de zaken vooruit. Maar als jij niet weet wat er is aangesloten, en hoe, geef ik maar even een schot voor de boeg.
Kan je ons echt niet aan informatie helpen, kan er wellicht beter een monteur naar je toe. Anders word het een of andere raad maar raak spelletje waar niemand iets mee opschiet.
Ik zal @Paul alvast vragen om een monteur. Hij, of een ander, komt dan wel langs in dit topic.
de nextbox is met een HDMI kabel verbonden met de Denon in de poort cbl/sat .
Goedemorgen @Brt 1, een liedje met haperingen is lang zo mooi niet! Ik zie dat @Bert en @Willem-A1 al met je meegekeken hebben en je hebben gevraagd om meer informatie. Je geeft aan dat je deze informatie niet kunt geven dus wil ik voorstellen om een monteur in te plannen. De voorwaarden van een bezoek lees je hier. Ik hoor graag of je openstaat voor een bezoek van onze monteur.
Goedenavond Lotte, @Bert en @Willem-A1
Hartelijk dank voor jullie pogingen om mij te helpen, er zijn intussen al enkele monteurs geweest (en rekeningen). Alle aansluitingen zijn goed, alles opnieuw ingesteld maar het probleem wordt niet opgelost. Heb weinig zin om nog meer kosten te maken, gezien de ervaringen uit het verleden ligt het probleem waarschijnlijk niet bij Ziggo. Misschien moet ik helaas eens bij de concurrentie gaan informeren.
@Brt 1 Dit soort problemen wordt met regelmaat opgelost door een Ziggo monteur.
Hoeveel rekeningen heb je gehad zonder oplossing van je probleem, want dat zou niet moeten kunnen, je hebt garantie op de werkzaamheden.
@Brt 1 ik zou de Next toch ook eens op een andere manier aansluiten. Kan digitaal (optisch) maar zelfs ook nog analoog (als test) met een Jack-->cinch kabel. Ik ben gewoon benieuwd wat het resultaat dan is.
Hi @Brt 1
Logisch dat je teleurgesteld bent wanneer dingen niet werken zoals ze zouden moeten werken.
Ik ben even in de geschiedenis gedoken en zie dat er vanuit ons al minimaal een jaar geen monteur bij je geweest is. Wellicht kan onze monteur wel uitkomst bieden voor dit probleem. Hieraan zitten alleen wel een aantal voorwaarden zoals @Lotte al aangaf.
Daarnaast zijn wij met zijn allen hier om je te helpen. Wanneer je er niet veel verstand van hebt, maakt dat helemaal niets uit. Je mag aan de hand van foto's ook aan ons laten zien hoe alles aangesloten zit. Wanneer dingen je niet duidelijk zijn, kunnen wij dit altijd simpeler voor je uitleggen. Samen komen we er ongetwijfeld wel uit alleen hebben we wel iets nodig om mee te beginnen.
Goedemiddag Jiri, voor dit probleem heb ik eerst 2x een monteur van Philips/Denon laten komen , om zeker te weten dat het niet aan mijn apparatuur ligt. Het probleem is niet opgelost. Voordat we digitale radio kregen werkte alles perfect. Als jij iemand langs kan sturen die er echt verstand van heeft vind ik het prima, maar iemand die controleert of alles goed is aangesloten en vervolgens de conclusie trekt het ligt niet aan de Nextbox is weggegooid geld. m.vr.gr. Bert
Hi @Brt 1
Ik kan mij voorstellen dat niet enkel een monteur laat komen om de aansluiting te controleren. Je wilt het natuurlijk werkend hebben.
Als ik het goed begrijp werkt de Next wel gewoon perfect. Waarom gebruik je de Next niet ook voor de radiofunctie? Er zijn aansluit opties waarbij je de tv gewoon uit kunt hebben. Ik weet zeker dat @Bert of @Willem-A1 je hiermee wil helpen.
Wanneer je liever een monteur laat komen, hoor ik graag of je akkoord bent met deze voorwaarden. Uiteraard kan deze monteur je helpen bij het aansluiten van de radiotuner.
Hallo Jiri, als de tv aanstaat werkt alles goed maar als ik de tv uitzet valt het geluid soms om de 2 minuten 2 seconden uit en soms in uren niet.
@Jiri volgens mij wordt de next al gebruikt voor radio. Ik zie nl. ook iets over de Tv niet aan laten staan, en dat speelt natuurlijk niet met de Quantis radiotuner. maar we zouden dan echt eens moeten weten hoe alles nu precies is aangesloten. En dat lijkt lastig te zijn. Dus ja, wat is dan wijsheid...
@Brt 1 ga je akkoord met de voorwaarden die @Jiri noemde t.b.v. een monteur?
Goedemorgen @Brt 1! We zijn een kleine week verder inmiddels. Als je openstaat voor een bezoek van onze monteur en akkoord bent met de genoemde voorwaarden horen we dat alsnog graag 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.