Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Ava Lable
Level 1

stoppen analoge tv op 7 april verplaatsen naar latere datum ivm corona

Is het mogelijk om het stoppen van het analoge signaal op 7 april te verplaatsen naar een latere datum? Ik moet bij mijn ouders (zijn al op leeftijd en kunnen dit niet zelf) de CI-module en smartcard gaan installeren om te voorkomen dat ze vanaf 7 april geen tv meer kunnen kijken, maar gezien de maatregelen ivm het corona virus kan ik niet naar ze toe. Ook een monteur kan niet naar ze toe.

Ik ga er van uit dat mijn ouders niet de enige zijn met dit probleem.

Is het een mogelijkheid om die datum van 7 april te verplaatsen, aangezien we nu in zo'n extreme situatie zitten die niemand had kunnen voorzien/voorkomen. Zodat de mensen die nog moeten overschakelen naar digitale tv in elk geval niet zonder tv komen te zitten, terwijl ze verplicht thuis moeten blijven.

Als er iemand is die deze vraag kan voorleggen bij diegene die binnen Ziggo hier een beslissing over kan nemen, dan zou ik dat enorm op prijs stellen.

Bij voorbaat dank.

Ava

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-stopt-met-uitzetten-analoge-tv/

Analoge tv

Als gevolg van de maatregel stopt Ziggo per direct met het afschakelen van analoge tv in Nederland. Dit betekent concreet dat in Noord-Holland (24 maart), Zuid-Limburg (7 april) en de regio Tilburg (21 april) analoge tv voorlopig niet wordt uitgezet. In deze regio’s kan dus langer naar analoge tv gekeken worden. Ook nieuwe aankondigingen van regio’s waar analoge tv zou worden uitgeschakeld, worden voorlopig in de ijskast geplaatst. Ziggo communiceert aan klanten in de betrokken regio’s op een later tijdstip wanneer analoge tv wel wordt uitgezet.

Bekijk in context

9 Reacties 9
KBX458
Oud Community-lid

Ik denk dat ook die werkzaamheden eveneens zijn opgeschort, maar een moderator zal dat zo nodigvast kunnen bevestigen.

Zie hier.

robbo
Level 20
T.E.A.M.

Zover is alles stopgezet. Alleen oplossen storingen en het zorg dragen voor een stabiele product is nu prioriteit van ziggo. Zie ook de berichtgevingen . https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-uitstel-uitschakeling-analoge-tv-heeft-gevolgen-voor-hdaanbod/

Steefb
Level 20

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-stopt-met-uitzetten-analoge-tv/

Analoge tv

Als gevolg van de maatregel stopt Ziggo per direct met het afschakelen van analoge tv in Nederland. Dit betekent concreet dat in Noord-Holland (24 maart), Zuid-Limburg (7 april) en de regio Tilburg (21 april) analoge tv voorlopig niet wordt uitgezet. In deze regio’s kan dus langer naar analoge tv gekeken worden. Ook nieuwe aankondigingen van regio’s waar analoge tv zou worden uitgeschakeld, worden voorlopig in de ijskast geplaatst. Ziggo communiceert aan klanten in de betrokken regio’s op een later tijdstip wanneer analoge tv wel wordt uitgezet.

Ava Lable
Level 1
Topicstarter

Oh dat is geweldig. Dan lopen mijn ouders tenminste niet onnodig risico door er toch langs te moeten gaan.

Dank voor alle reacties.

Fijne dag verder en iedereen: Blijf gezond!

Ava

Willem-A
Level 1

Insgelijks @Ava Lable 

Gezondheid gaat nu boven alles. Het is tenslotte een erg rare, onvatbare, en moeilijke tijd voor velen. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Ava Lable . Welkom hier!

Heel terechte vraag. Je wilt je ouders natuurlijk graag helpen, maar dat kan niet in deze rijd. 

Maar goed nieuws; de afschakeling van het analoge signaal wordt inderdaad uitgesteld. 

Ik moet zeggen; de communicatie hierover mag wel wat duidelijk. Maar je kunt het in elk geval vinden op deze pagina (statement bovenaan). 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Jeetje mina, wat een activiteit hier!  Ik zoek even het een en ander uit en iedereen is me alweer voor ;-). 

Jullie zijn allemaal geweldig! 

Ava Lable
Level 1
Topicstarter

Dank voor jullie reacties.

Ik had ziggo al gebeld, maar de klantenservicemedewerker kon me geen antwoord geven. De medewerker vond het wel een goed punt en zou het voorleggen in de organisatie, voor zover mogelijk. Hij verwees me vervolgens hierheen. 

En tot mijn verbazing krijg ik hier supersnel een duidelijk antwoord. Klasse!! 

Overigens is het communiceren over het stoppen van het analoge signaal helaas niet echt goed/volledig gedaan. Mijn ouders hebben wel een brief gekregen, ikzelf niet. Andere mensen kregen een email.

Ik hoop dat dat de volgende keer wel wat beter gebeurd. Maar goed, dat is zorg voor later

0 Kudos
Xenomatrix
Level 3

NB.   Als aanvulling op dit topic nog even de mededeling, dat het opheffen van de gebruikers-pagina;s  (  http://members.casema.nl/gebruikersnaam  )  en het uitzetten van de nieuwsgroepen  (  Usenet  )   om dezelfde reden ook  uitgesteld is.

0 Kudos