1
Vraag
2
Reageer en help mee
MaYo

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

soundbar

Hallo...

Ik heb mijn soundbar aangesloten op de media next box (met hdmi arc) en voor de radio zonder beeld via een optische kabel.

Nu is mijn vraag hoe het kan dat het geluid gedempt wordt weergegeven via de optische kabel?

Ook het regelmatig uitvallen van de box als ik de radio aan zet (via tv) is een vervelend dingetje.

Ondertussen al wel een nieuwe mediabox gekregen (aansluiting optische kabel was defect) maar nog steeds het uitvallen en een veel zachter en gedempt geluid.

Helpppp 

Ron

6 Reacties 6
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hi,

Ron: waarom HDMI en optisch ? in beide gevallen moet de Next aan blijven staan.

Het is toch voldoende om alleen de HDMI te gebruiken ? Je kan de TV uitzetten voor radio zonder beeld dat moet je ook als je optisch bent aangesloten.

 

Ik denk dat je soundbar ook wat in de war kan raken ?? 

 

Je kan het beter aansluiten als volgt , NEXT op de TV op HDMI 1 en dan op een van de andere HDMI aansluitingen van de TV met de ARC mogelijkheid via HDMI naar de soundbar of optisch vanuit de TV naar de soundbar. 

 

Radio gebruiken via de Next zal je toch moeten doen als je beeld ziet om te kunnen kiezen ( ik gebruik zelf de radio functie niet en dit is een aanname van mij ) na de keuze Tv uit ? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De TV hoeft niet per se aan te staan, met de voice functie kun je een andere zender kiezen.

Noem de naam van de zender met radio ervoor.

b.v. radio Omroep Brabant, anders krijg je TV omroep Brabant.

MaYo
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert

bedankt voor je reactie ....ik was al zover dat dat werkt ...voicecontrol....alleen de soundbar heeft denk ik een probleem met de omschakeling van tv naar radio......tv is ARC op de soundbar en de radio is optisch ....en dan schakelt de soundbar na een paar seconden weer uit ....handmatig weer aanzetten (2x) en dan pas weet de soundbar dat het om een optische verbinding gaat?

MaYo
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Ronihd

het was me tot zover dus gelukt alleen dan pas merk je dat het een conflict geeft op de soundbar ....omschakeling arc op de soundbar en dat optische  gebeuren.....na 2x opnieuw de soundbar aanzetten begrijpt dat ding dat het optisch signaal is en niet de tv......misschien bedoelde je dat met het in de war zijn van de soundbar........samsung tv en samsung soundbar HW 900T met 3 hdmi waarvan 1 dus arc en 1 optische uit/ingang

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Welke soundbar heb je?

Mogelijk komt er iemand langs die er ook één heeft en een oplossing weet.

MaYo
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hai Bert

sinds kort in het bezit van de samsung HW-900QT ......best wel toppie geluid dus daarom jammer dat het net lijkt alsof het bij de radio iets afgeknepen word maar inderdaad wie weet heeft iemand met ook zo,n apparaat hetzelfde probleem gehad  en met de nodige hulp opgelost.

in ieder geval ontzettend bedankt  voor de reacties en de tips

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic