Vraag
Reacties
Aankondigingen
Hevadeze
Level 1

sonos en omruilen ziggo arris router

Het is enorm irritant dat verscheidene malen per dag de verbinding tussen de Arris Router en de Sonos wegvalt. Het schijnt dat de Compal router wel goed samenwerkt met Sonos. Maar omruilen is bij de helpdesk van Ziggo geen optie. Wie lost dit dan wel op?
0 Kudos
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Ferdy Bossy
Level 9
Wist je dat 2,4 GHz band een grotere dekkingsgebied maar meer last heeft van storingsproblemen. De 5GHz wifi heeft hier geen last van. Trouwens ik gebruik de router functie niet, maar heb het modem (meterkast) via een powerline adapter aangesloten. In de kamer de switch aangesloten met een powerline adapter. Wifi is makkelijk maar alle high-end audio apparatuur raadt aan, om niet met wifi maar utp te gebruiken dit is veel stabieler.
0 Kudos
Hevadeze
Level 1
Topicstarter
2,4 en 5,0 is mij bekend. Maakt geen biet uit voor wegvallen ip-adres. Signaal komt binnen bij de plaats van de apparatuur. Powerline adapter geeft ook geen verbetering. Monteur komt langs. Dank voor je reactie, maar het probleem zit waarschijnlijk in de Arris. Zie ook alle topics bij Sonos community. Prijs je gelukkig dat jouw modem niet hetzelfde euvel heeft. Dan moet je om de tien minuten resetten......
0 Kudos
Ferdy Bossy
Level 9
Maar misschien is het verstandig dat iedere Sonos eigenaar via de media en e-mails deze bug kenbaar maakt bij Sonos.
Trouwen niet alleen Sonos maar ook Bower & Wilkins / Marantz en Denon houden zich niet aan de regels, deze hebben weer problemen met Spotify connect. Maar misschien dat een switch https://www.infradata.nl/resources/wat-is-het-verschil-tussen-een-netwerkswitch-en-een-router/ het oplost.
0 Kudos
DON PAPA
Level 17
Hevadeze wrote:
Het is enorm irritant dat verscheidene malen per dag de verbinding tussen de Arris Router en de Sonos wegvalt. Het schijnt dat de Compal router wel goed samenwerkt met Sonos. Maar omruilen is bij de helpdesk van Ziggo geen optie. Wie lost dit dan wel op?

Had dit probleem ook bij mijn nieuwe Conectbox, ik heb het 2,4Ghz netwerk uitgezet op de router en sinds dien heb ik geen last meer gehad. Ik hoop dat je ook snel een oplossing vind, want het is inderdaad zeer irritant dit probleem.
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Misschien even de deze link bekijken https://community.ziggo.nl/search?q=Sonos

De Community staat vol met Sonos en tips.

Andere vraag, zijn beide wifi kanalen apart van elkaar gescheiden, en zet de kanalen eens op 1, 6, 9 of 11 en niet op automatisch en de 5GHz kanaal 36/40/48 hoger niet, dat kan weer problemen geven.
0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer
Hallo Hevadeze welkom op de Community. Dit is de juiste plek om vragen over het verbinden van je Sonos te stellen! Vaak zetten dit soort apparaten complexe netwerk protocollen in om goed gevonden te worden en om synchroon af te spelen, etc. Dit soort audio apparatuur ondersteunen wij niet, wij loodsen je dus niet door de instellingen heen. Het verzorgen van een oplossing begint bij Sonos.

Wij hebben een bridge modem in de modems ingebouwd zodat iedereen met een eigen losse router complexe netwerken in huis kan aanleggen. Wanneer je monteur van ons hebt besteld, dan is dat niet kosteloos ben ik bang. Kun je daar iets over vinden in je bevestiging mail?

Als er structureel een issue in onze modems zit dan gaan we daar wel naar kijken natuurlijk! We lezen daarom graag mee met jouw bevindingen en die van anderen hier op de Community.
0 Kudos