1
Vraag
2
Reageer en help mee
blitz10

Level 5
  • 53Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

smartcard deactiveren

kan ik een smartcard laten deactiveren.

door een klein ongelukje is bewuste smartcard onbruikbaar geworden

8 Reacties 8
Jan F.

Level 20
  • 17032Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Wilt u een vervangende smartcard of het bijbehorende abonnement opzeggen?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

...Of wil je een nieuwe smartcard @blitz10 ? Of heb je deze wellicht al i.c.m. bijvoorbeeld een module? Als de smartcard was gehuurd bij een module of box word deze wellicht nog vervangen en dan geld de nieuwe dus als vervanger voor smartcard nummer **** 

blitz10
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

bij mijn Ziggo staat deze als: 

TypeMediabox of CI+ Module

het abo wil ik behouden, maar als ik geen vervangende krijg, geen probleem

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74592Posts
  • 5107Oplossingen
  • 21668Likes

Heb je die in bruikleen? of is het er één die je ooit zelf hebt gekocht of bij een apparaat hebt gekregen?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
blitz10 wrote:

bij mijn Ziggo staat deze als: 

TypeMediabox of CI+ Module

het abo wil ik behouden, maar als ik geen vervangende krijg, geen probleem

Dan kun je het ook nog zo laten is mijn bescheiden mening… 

blitz10
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Be rt wrote:

Heb je die in bruikleen? of is het er één die je ooit zelf hebt gekocht of bij een apparaat hebt gekregen?

oei is al lang geleden, dat ik apparutuur heb aangeschaft, ik geloof niet dat deze in bruikleen heb, kan ik dit gegeven ergens terugvinden

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Een oude losse Ziggo (Irdeto) Smartcard is geen eigendom, maar in bruikleen.
Je kon ze destijds ook in een winkel of webshop 'kopen'. Het bedrag dat je betaalde was voor de registratie van de Smartcard. Eea is in het verleden desgevraagd bevestigd door iemand van de juridische afd van Ziggo.

Ziggo doet ten onrechte erg moeilijk over gratis vervanging van zo'n Smartcard, als hij onverhoopt stuk is gegaan. Een servicemedewerker heeft geen idee hoe de vork werkelijk in de steel zit en raadt je aan een CI+ Module/Smartcard te gaan huren voor 2  Euro per maand.

Er zijn klanten die daar in de Community tegen protesteren. Het kan dan toch nog wel eens lukken gratis vervanging voor elkaar krijgen. Gelukkig komt het kapot gaan van een Smartcard niet erg veel voor. Het is dan ook lang geleden dat ik een klacht hierover tegenkwam.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

@hanh 

Dat is goed om te weten. Wij hebben drie smartcards in gebruik uit het oude Ziggo-tijdperk. Ik denk niet dat ze veel risico lopen om stuk te gaan. Maar je weet het nooit. Eén zit er in de CI+-module die we bij de TV gekocht hebben en de twee anderen zitten in Humax 5200c’s. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic