wij hebben alweer een tijdje voornamelijk geen, of slechte, ontvangst op de sportzenders, maar ook een heleboel andere zenders; het begint met bitmapping, gaat dan over naar E-melding, tot een zwart beeld waarna helemaal niets meer gebeurt… NPO 1-3 werken wel, en ook andere NL commerciële omroepen, maar BBC en andere buitenlandse zenders werken heel vaak niet; we hebben een HUMAX; hopelijk kan iemand ons helpen; we hebben dit vanwege COVID-19 even laten liggen, maar hopen dat dit toch bij ons thuis kan worden verholpen (door ZIGGO…?)
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Waarschijnlijk iets met je bekabeling.
Kun je hier wat foto's plaatsen van coax aansluitingen en splitters en eventuele versterker?
Tv-signaal verbeteren | Klantenservice | Ziggo
Elk signaal heeft een eigen frequentie. Dit geldt ook voor het signaal van een tv zender. De meeste frequenties zijn zo verschillend dat ze geen last van elkaar hebben. Soms lijken de frequenties wel op elkaar. Je tv of mediabox heeft dan problemen om uit alle verschillende frequenties de juiste er uit te pakken en dan kan er storing ontstaan. Deze storing herken je dan aan:
Hallo,
De eerste vraag, in deze situaties, is altijd: Kan u foto's maken van het AOP ( Abonnee Overname Punt, het witte Ziggo kastje ), eventuele splitters en van de aansluitingen op de Ziggo modem/router. Tevens graag de down/upload en log gegevens van uw Ziggo modem.
Edit: @Steefb onze logjes kruisen elkaar ( alweer ? )
Op de eerste foto zie ik al 3 potentiële problemen. De 2 coax stekkers zijn volledig afgekeurd, want deze hebben geen enkele afscherming, waardoor b.v. 4G/5G signalen zo u coax netwerk kunnen binnendringen en b.v. de signalen voor uw Ziggo modem/router kunnen verstoren.
De splitter is ook volledig verouderd en dient te worden vervangen.
En op de derde foto nog een probleem. Ook hier een open coax stekker.
U kan via Ziggo, gratis een nieuwe splitter en korte coax kabels krijgen.
kan iemand dit bij ons thuis komen verhelpen, en zo ja, wat zouden de kosten ongeveer zijn?
harmj59 wrote:kan iemand dit bij ons thuis komen verhelpen, en zo ja, wat zouden de kosten ongeveer zijn?
U zou een Ziggo monteur kunnen aanvragen. Deze kosten €50,- plus eventueel materialen ( maar die zijn tegen inkoopsprijs ).
dus gewoon Ziggo Klantenservice benaderen ?
harmj59 wrote:dus gewoon Ziggo Klantenservice benaderen ?
Ja, dat zou kunnen. Daar kan u dan ook gelijk bespreken wat volgens u gedaan moet worden en wat Ziggo voor u kan doen ( en misschien komt de monteur gratis ).
– Chat 24/7. I.v.m. eventuele drukte of minimale bezetting, kan het soms even duren voordat de chat start, u ziet vanzelf het chat venster rechtsonder verschijnen.
– Tst 1200, servicelijn van 08.00 – 20.00, gratis via je Ziggo telefoonaansluiting.
– 0900-1884, normaal tarief.
Voor meer informatie m.b.t. een monteur: kijkt u ook hier eens.
Steefb wrote:….
Wat een samenwerking
Hey @harmj59 . Welkom hier!
Goed dat je hier aan de bel getrokken hebt. Ik sluit me volledig aan met de tips en adviezen die je van @Pasi en @Steefb gekregen hebt (bedankt weer, heren!). Hier zijn wat updates van je installatie nodig.
Wil je dat ik een monteur voor je inplan? Of wil je eerst nog kijken of je het zelf kunt oplossen? :-).
@harmj59 . Kunnen we je nog helpen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.