harmj59
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

slechte ontvangst sommige zenders

wij hebben alweer een tijdje voornamelijk geen, of slechte, ontvangst op de sportzenders, maar ook een heleboel andere zenders; het begint met bitmapping, gaat dan over naar E-melding, tot een zwart beeld waarna helemaal niets meer gebeurt… NPO 1-3 werken wel, en ook andere NL commerciële omroepen, maar BBC en andere buitenlandse zenders werken heel vaak niet; we hebben een HUMAX; hopelijk kan iemand ons helpen; we hebben dit vanwege COVID-19 even laten liggen, maar hopen dat dit toch bij ons thuis kan worden verholpen (door ZIGGO…?)

12 Reacties 12
Steefb
Expert
Expert
  • 9789Posts
  • 1783Oplossingen
  • 3028Likes

Waarschijnlijk iets met je bekabeling.

 

Kun je hier wat foto's plaatsen van coax aansluitingen en splitters en eventuele versterker?

 

Tv-signaal verbeteren | Klantenservice | Ziggo

 

 

 

Stoorbronnen

Elk signaal heeft een eigen frequentie. Dit geldt ook voor het signaal van een tv zender. De meeste frequenties zijn zo verschillend dat ze geen last van elkaar hebben. Soms lijken de frequenties wel op elkaar. Je tv of mediabox heeft dan problemen om uit alle verschillende frequenties de juiste er uit te pakken en dan kan er storing ontstaan. Deze storing herken je dan aan:

  • Blokken en strepen op één of meerdere kanalen
  • Geen beeld of een foutmelding op één of meerdere kanalen
Pasi
Expert
Expert
  • 4055Posts
  • 231Oplossingen
  • 1528Likes

Hallo,


De eerste vraag, in deze situaties, is altijd: Kan u foto's maken van het AOP ( Abonnee Overname Punt, het witte Ziggo kastje ), eventuele splitters en van de aansluitingen op de Ziggo modem/router. Tevens graag de down/upload en log gegevens van uw Ziggo modem.

 

Edit: @Steefb onze logjes kruisen elkaar ( alweer ? )

harmj59
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

 

Pasi
Expert
Expert
  • 4055Posts
  • 231Oplossingen
  • 1528Likes

Op de eerste foto zie ik al 3 potentiële problemen. De 2 coax stekkers zijn volledig afgekeurd, want deze hebben geen enkele afscherming, waardoor b.v. 4G/5G signalen zo u coax netwerk kunnen binnendringen en b.v. de signalen voor uw Ziggo modem/router kunnen verstoren.
De splitter is ook volledig verouderd en dient te worden vervangen.
 




En op de derde foto nog een probleem. Ook hier een open coax stekker.




U kan via Ziggo, gratis een nieuwe splitter en korte coax kabels krijgen.


 

harmj59
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

kan iemand dit bij ons thuis komen verhelpen, en zo ja, wat zouden de kosten ongeveer zijn?

 

Pasi
Expert
Expert
  • 4055Posts
  • 231Oplossingen
  • 1528Likes

harmj59 wrote:

kan iemand dit bij ons thuis komen verhelpen, en zo ja, wat zouden de kosten ongeveer zijn?


U zou een Ziggo monteur kunnen aanvragen. Deze kosten €50,- plus eventueel materialen ( maar die zijn tegen inkoopsprijs ).

harmj59
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

dus gewoon Ziggo Klantenservice benaderen ?

Steefb
Expert
Expert
  • 9789Posts
  • 1783Oplossingen
  • 3028Likes

Kies de juiste monteur (ziggo.nl)

Daar vind je ook een globaal kostenoverzicht.

 

 

Pasi
Expert
Expert
  • 4055Posts
  • 231Oplossingen
  • 1528Likes

harmj59 wrote:

dus gewoon Ziggo Klantenservice benaderen ?


Ja, dat zou kunnen. Daar kan u dan ook gelijk bespreken wat volgens u gedaan moet worden en wat Ziggo voor u kan doen ( en misschien komt de monteur gratis ).


Chat 24/7. I.v.m. eventuele drukte of minimale bezetting, kan het soms even duren voordat de chat start, u ziet vanzelf het chat venster rechtsonder verschijnen.
– Tst 1200, servicelijn van 08.00 – 20.00, gratis via je Ziggo telefoonaansluiting.
– 0900-1884, normaal tarief.



Voor meer informatie m.b.t. een monteur: kijkt u ook hier eens.

Pasi
Expert
Expert
  • 4055Posts
  • 231Oplossingen
  • 1528Likes

Steefb wrote:

….

 

Wat een samenwerking

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Posts
  • 870Oplossingen
  • 3964Likes

Hey @harmj59 . Welkom hier!

Goed dat je hier aan de bel getrokken hebt. Ik sluit me volledig aan met de tips en adviezen die je van @Pasi en @Steefb gekregen hebt (bedankt weer, heren!). Hier zijn wat updates van je installatie nodig. 

Wil je dat ik een monteur voor je inplan? Of wil je eerst nog kijken of je het zelf kunt oplossen? :-). 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Posts
  • 870Oplossingen
  • 3964Likes

@harmj59 . Kunnen we je nog helpen?