1
Vraag
2
Reacties
NicoVAlckx

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

slecht/traag tv ontvangst

Ik heb boven op de slaapkamer de tv, Sony bravia KDL...aangesloten met een goede antenne kabel van ongeveer 15 meter. Deze komt van beneden waaraan hij is aangesloten op een orginele ziggo versterker die op de muur is bevestigd. Op de langste afstand zit hij aangesloten

De CI+module die in de tv zit boven werkt prima. 

Maar nu heb ik regelmatig dat het beeld weg valt, niet opstart of dat het heel lang duurt voordat ik beeld heb. Soms melding dat de CI+module niet werkt. Soms melding dat ik geen abonnement heb op de desbetreffende zender. 

Hoe kan ik dit oplossen?  

 

groetjes en alvast bedankt , Nico

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@NicoVAlckx Goed speurwerk! 😄 Bij deze komt er een nieuwe splitter jouw kant op, fijn weekend!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het lijkt erop dat de CI+ module of de smartcard geen goed contact heeft.

Haal de module eruit en haal de smartcard een paar maal heen en weer in de module.

Stop de module terug en duw goed door, deze moet een klein hobbeltje over voordat hij er goed in zit.

NicoVAlckx
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee dat is het niet... de module werkt in een andere tv prima. Net zoals de card. 

Waarschijnlijk ligt het aan de splitter kom ik nu achter...

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mocht je nog hulp nodig hebben, plaats dan een foto van de volgende plaatsen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de TV op aangesloten zit?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@NicoVAlckx Hoe staan de zaken ervoor? Is het zeker weten de splitter die de problemen heeft veroorzaakt? Als ik je kan helpen door een nieuwe splitter toe te sturen dan hoor ik het graag. 

NicoVAlckx
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Mariska  Ja het is de splitter. Want als ik de splitter er tussenuit haal en rechtstreeks verbind dan gaat het een stuk sneller en beter met de televisie boven.  En het beeld valt niet meer weg. 

Dat zou fijn zijn als ik een splitter opgestuurd zou kunnen krijgen. 

Ik hoor het wel. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@NicoVAlckx Goed speurwerk! 😄 Bij deze komt er een nieuwe splitter jouw kant op, fijn weekend!

NicoVAlckx
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Mariska haha ja alles goed nalopen he... haha

Thankx voor de reactie

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic