Alles over de Next Mini
Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Goedendag Forum,
Mijn signaalsterkte staat ruim in uitmuntend en heb gelezen dat dit voor storingen kan zorgen. Ik zit volgens mij niet in een huisnetwerk. De mediabox XL is rechtstreeks via een cat5 coax kabel aangesloten via een 2 gat wandcontactdoos waar ik het plaatje van afgehaald heb zo dat deze beter past.Heel soms geeft het beeld bij opstarten een blokkerig beeld en bij Netflix regelmatig.
Wat ka de rede zijn van de over sturing en kan ik via Ziggo een 1 gat wandcontactdoos laten plaatsen
m.vr.gr. Boris48
Ik zit volgens mij niet in een huisnetwerk. De mediabox XL is rechtstreeks via een cat5 coax kabel aangesloten via een 2 gat wandcontactdoos
Dat is een vreemde tegenspraak. Een cat5 coax-kabel bestaat niet. Verklaar je nader.
Blokkerig beeld bij opstarten is niet abnormaal.
Voor het mooie mag je signaalsterkte iets lager, heb je een splitter die je er even tussen kunt plaatsen?
Ter aanvulling cat5 coax bestaat niet, cat5 is een utp kabelaanduiding.
sorry, ik heb geen splitter
Heb nog geen antwoord op mijn vragen, alleen dat een cat5 coax kabel niet bestaat.
Misschien dat u een antwoord weet.
@Boris48 Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt of is er nog iets in de meterkast met een coax kabel?
Zo ja, kun je daar ook een foto van plaatsen?
Zo nee, dan is een splitter ertussen mogelijk de oplossing, Ziggo kan je die gratis toesturen.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een splitter in huis wilt hebben.
Het chatscherm (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf aan de rechterkant op onderstaande pagina.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly
Dit is wat er in de meterkast hangt van UPC. Weet niet of het relevant is, het is een appartementen complex met in de hal waar 4 deuren uitkomen waar zich de meterkast bevind.
@Boris48 Dit is heel relevant, want de storingen kunnen in de UPC aansluiting zitten of in de wandcontactdoos.
Dit is iets voor een monteur om naar te kijken.
Het kan zijn dat een splitter nog meer storingen gaat veroorzaken.
Het enige wat je zou kunnen doen is de kabel even uit de Mediabox XL halen en weer goed vast duwen en de stekker even uit de wandcontactdoos halen en weer goed vastduwen.
Puur praktisch gezien vind ik het signaal nog niet hoog genoeg om storingen te veroorzaken, dan moet het signaal op het begin van de m zitten op NPO1.
Maar heb je ook internet van Ziggo?
Zo ja, kun je van die aansluiting waar het modem verbinding mee maakt nog een foto maken en hier plaatsen?
Ik heb inderdaad internet van Ziggo maar niet via een los modem. Toen ik dit pakket ruim 10 jaar geleden bestelde werd dit volgens mij niet geleverd met een extra modem. Op zich werkt het internet goed. Het gaat via 5mhz en zit dan draadloos gemiddeld op 90 mbps.
De vraag over de signaal sterkte is bij deze wel beantwoord,bedankt bij deze. Blijft over of het raadzaam is om de contactdoos te laten veranderen in een 1 gats doos
Dan lijkt mij dat je de Modem/Router functie van de MBXL gebruikt. Dat kan, als je in voormalig UPC gebied woont. In probleemgevallen wordt een aparte Modem/Router toegevoegd. De MBXL wordt daarna alleen voor TV-diensten gebruikt, zoals dat in Ziggo gebied standaard is.
Met een aparte Modem/Router de MBXL niet daarop aansluiten! Dat geeft ellende.
Zie ook:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/uit-het-thuisnetwerk-verwijderen#/
Een nieuw eerste punt en/of een ééngats wandcontactdoos kan zeker een mogelijke oplossing zijn.
Ziggo monteurs mogen nu minder snel de weg op om problemen op te lossen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/coronavirus/maatregelen
De monteur komt wel voor:
De monteur komt niet voor:
Het UPC kastje moet door een Ziggo monteur vervangen worden in de toekomst.
De 2 gats wandcontactdoos mag door jezelf vervangen worden, deze zijn tegenwoordig bij Ziggo te koop voor een mooie prijs:
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...