1
Vraag
2
Reageer en help mee
Boris48

Level 4
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

signaalsterkte te hoog

Goedendag Forum,

Mijn signaalsterkte staat ruim in uitmuntend en heb gelezen dat dit voor storingen kan zorgen. Ik zit volgens mij niet in een huisnetwerk. De mediabox XL is rechtstreeks via een cat5 coax kabel aangesloten via een 2 gat wandcontactdoos waar ik het plaatje van afgehaald heb zo dat deze beter past.Heel soms geeft het beeld bij opstarten een blokkerig beeld en bij Netflix regelmatig.

Wat ka de rede zijn van de over sturing en kan ik via Ziggo een 1 gat wandcontactdoos laten plaatsen

m.vr.gr. Boris48

12 Reacties 12
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ik zit volgens mij niet in een huisnetwerk. De mediabox XL is rechtstreeks via een cat5 coax kabel aangesloten via een 2 gat wandcontactdoos 

Dat is een vreemde tegenspraak. Een cat5 coax-kabel bestaat niet. Verklaar je nader.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Blokkerig beeld bij opstarten is niet abnormaal.

Voor het mooie mag je signaalsterkte iets lager, heb je een splitter die je er even tussen kunt plaatsen?

 

Ter aanvulling  cat5 coax bestaat niet, cat5 is een utp kabelaanduiding.

 

 

Boris48
Topicstarter
Level 4
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

@hanh 

 

Geeft al aan dat u met een leek te maken heeft

Boris48
Topicstarter
Level 4
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

@Steefb 

sorry, ik heb geen splitter

Boris48
Topicstarter
Level 4
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

@Be rt 

Heb nog geen antwoord op mijn vragen, alleen dat een cat5 coax kabel niet bestaat.      

Misschien dat u een antwoord weet.                                          

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Boris48 Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt of is er nog iets in de meterkast met een coax kabel?

Zo ja, kun je daar ook een foto van plaatsen?

Zo nee, dan is een splitter ertussen mogelijk de oplossing, Ziggo kan je die gratis toesturen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een splitter in huis wilt hebben.
Het chatscherm (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf aan de rechterkant op onderstaande pagina.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly 

 

Boris48
Topicstarter
Level 4
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

@Be rt 

Dit is wat er in de meterkast hangt van UPC. Weet niet of het relevant is,  het is een appartementen complex met in de hal waar 4 deuren uitkomen waar zich de meterkast bevind.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Boris48 Dit is heel relevant, want de storingen kunnen in de UPC aansluiting zitten of in de wandcontactdoos.

Dit is iets voor een monteur om naar te kijken.

Het kan zijn dat een splitter nog meer storingen gaat veroorzaken.

Het enige wat je zou kunnen doen is de kabel even uit de Mediabox XL halen en weer goed vast duwen en de stekker even uit de wandcontactdoos halen en weer goed vastduwen.

Puur praktisch gezien vind ik het signaal nog niet hoog genoeg om storingen te veroorzaken, dan moet het signaal op het begin van de m zitten op NPO1.

Maar heb je ook internet van Ziggo?
Zo ja, kun je van die aansluiting waar het modem verbinding mee maakt nog een foto maken en hier plaatsen?

Boris48
Topicstarter
Level 4
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

@Be rt 

Ik heb inderdaad internet van Ziggo maar niet via een los modem. Toen ik dit pakket ruim 10 jaar geleden bestelde werd dit volgens mij niet geleverd met een extra modem. Op zich werkt het internet goed. Het gaat via 5mhz en zit dan draadloos gemiddeld op 90 mbps.

De vraag over de signaal sterkte is bij deze wel beantwoord,bedankt bij deze. Blijft over of het raadzaam is om de contactdoos te laten veranderen in een 1 gats doos

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dan lijkt mij dat je de Modem/Router functie van de MBXL gebruikt. Dat kan, als je in voormalig UPC gebied woont. In probleemgevallen wordt een aparte Modem/Router toegevoegd. De MBXL wordt daarna alleen voor TV-diensten gebruikt, zoals dat in Ziggo gebied standaard is.

Met een aparte Modem/Router de MBXL niet daarop aansluiten! Dat geeft ellende.
Zie ook:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/uit-het-thuisnetwerk-verwijderen#/

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Een nieuw eerste punt en/of een ééngats wandcontactdoos kan zeker een mogelijke oplossing zijn.

Ziggo monteurs mogen nu minder snel de weg op om problemen op te lossen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/coronavirus/maatregelen

De monteur komt wel voor:

  • Geen beeld op de tv-kanalen op de 1e tv of mediabox
  • Geen geluid op NPO1, 2, 3
  • Het verbeteren van de wifi in huis
  • Niet kunnen bellen via de vaste telefoonlijn en geen mobiel toestel tot beschikking
  • Wanneer er sprake is van medische spoed

De monteur komt niet voor:

  • Storing bij On Demand
  • Slecht beeld op de 2e tv of mediabox
  • Installaties & extra services

Het UPC kastje moet door een Ziggo monteur vervangen worden in de toekomst.

De 2 gats wandcontactdoos mag door jezelf vervangen worden, deze zijn tegenwoordig bij Ziggo te koop voor een mooie prijs:

https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur

 

Boris48
Topicstarter
Level 4
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

@Be rt

@hanh 

@Steefb 

Dank voor het reageren en de antwoorden. Weer wijzer geworden.

 

Met vriendelijke groet……...

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic