1
Vraag
2
Reageer en help mee
tajvdz

Level 6
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

signaal / ontvangst problemen

Hallo,

 

Een tijdje terug had ik op al mijn tv's storing. Vervorming, stilstaand beeld etc. Na opnieuw te hebben aangesloten en gebeld te hebben met de klantenservice was het opgelost maar nu na een tijdje is het weer terug. Ik heb altijd het idee dat als er een Ziggo busje door de straat rijdt dat het bij mij minder wordt. Maar goed nu even naar de huidige situatie. Bij diagnostiek staat de signaalkwaliteit op vol uit op Uitmuntend en Signaalsterkte staat op de helft, halverwege het woord goed. De vorige keer was dit ook en na mijn ingrijpen en bellen kwam het streepje onder Signaalsterkte iets verder. Er is toen verder niets gebeurd en nadat het beeld weer slechter werd bleek de signaalsterkte dus weer terug gelopen te zijn. Het is als volgt aangesloten nu: De groene kabel komt precies achter de tv binnen en daar zit een Tratec wandcontactdoos op die ik ooit in een UPC winkel heb gekocht. Nu zit de mediabox daar rechtstreeks op aangesloten met de kabel die bij de mediabox zat en ook nog steeds in de webshop wordt verkocht. Vreemd dat er standaard een kabel van 3 meter wordt meegeleverd terwijl in de webshop ook een 1,5 meter lengte staat. maar goed dit maakt denk ik voor deze aansluiting nu geen verschil. Ik moet zeggen dat het beeld nu wel goed maar de signaalsterkte hetzelfde is als bij mijn normale aansluiting. Dat brengt mij nu dus bij de uitleg hoe het normaal is aangesloten. dan zit er rechtstreeks op de wandcontactdoos een Tratect signaal versterker (BDA-01) meet daar wat toestellen op aangesloten. de vorige keer hielp het om rechtstreeks aan te sluiten en ging de signaalsterkte omhoog. Na alles weer normaal te hebben aangesloten bleef de signaalsterkte goed. Nu vind ik het vreemd dat rechtstreeks aansluiten in kwaliteit wel lijkt te helpen maar het balkje gaat niet verder zeg maar. Wat kan ik nu doen om de signaalsterkte te verbeteren? Ik sluit zo ie zo de Tratec versterker weer aan en kijk of het beter wordt. Ook zie ik dat er in de webshop van Ziggo een andere versterker verkocht wordt. Is die beter? Lijkt me zo ie zo stabieler dan die opzet versterker van Tratec. en heeft bellen met de klantenservice nog zin? de vorige keer ging tijdens het gesprek de signaalsterkte omhoog maar eigenlijk lijdt een gesprek bij mij wel heel snel tot frustratie omdat degene aan de andere kant vaak denkt dat klanten dom zijn terwijl ik technisch meer kennis is huis heb dan hun. Het is altijd van controleer eerst de aansluiting en bel dan terug. Ik hoop dat iemand mij wat advies hier kan geven want ik heb alles geprobeerd. Zoals ik zei op die ene tv met Mediabox geen problemen meer maar ik wil het weer aansluiten zoals het was en ook altijd werkte. Ik heb daar pas weer vertrouwen in als het balkje van signaalsterkte verder vol loopt zeg maar...

71 Reacties 71
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Plaats eens een foto van de wcd waarop de groene kabel is aangesloten (AOP of abonnee overname punt).

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@tajvdz Ik ga er even vanuit de mediabox xl? De waardes die je door gaf zijn goed! Signaal kwaliteit uitmuntend en sterkte in de goed voor de helft. Met deze instelling functioneerd de XL het best is mijn ervaring toen ik nog de XL had en tester was.

 

Wees zeker dat bij een losse modem deze NIET is aangesloten op de XL!

 

Ik denk dat er een instraling storing is. Kan je hier een screenshot plaatsen hoe alles is aangesloten? Een beschrijving is goed, Echter een foto er bij kunnen wij hier even beter de situatie beoordelen. 

 

Edit Sorrie @KBX458  Tegelijk gepost..

tajvdz
Topicstarter
Level 6
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

daar is niets aan te zien. Zulke zinloze vragen krijg je dus ook altijd als je de klantenservice belt. Ik geef aan dat die goed is dus overbodige reactie.

 

Dit gaat dus over de aansluiting, maar op een of andere manier is het Quoten niet gelukt

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Hou er rekening mee dat wij onze vrije tijd inzetten om jou te helpen. En een ding is dan "zinloos "om jou verder te helpen . T gaat je goed.

tajvdz
Topicstarter
Level 6
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes
robbo wrote:

@tajvdz Ik ga er even vanuit de mediabox xl? De waardes die je door gaf zijn goed! Signaal kwaliteit uitmuntend en sterkte in de goed voor de helft. Met deze instelling functioneerd de XL het best is mijn ervaring toen ik nog de XL had en tester was.

 

Wees zeker dat bij een losse modem deze NIET is aangesloten op de XL!

 

Ik denk dat er een instraling storing is. Kan je hier een screenshot plaatsen hoe alles is aangesloten? Een beschrijving is goed, Echter een foto er bij kunnen wij hier even beter de situatie beoordelen. 

 

Edit Sorrie @KBX458  Tegelijk gepost..

Nou ik heb nu de versterker er weer tussen en nu is de signaalsterkte omhoog gegaan. Versterker was straks wat warm dus die heb ik even van de stroom gehad ook. ik sluit zo de andere tv's weer aan. Het is de Mediabox XL ja. En even voor de duidelijkheid. Ik heb geen modem want ik heb geen internet van Ziggo.

tajvdz
Topicstarter
Level 6
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes
robbo wrote:

Hou er rekening mee dat wij onze vrije tijd inzetten om jou te helpen. En een ding is dan zinloos om jou verder te helpen . T gaat je goed.

ja maar foto's vragen van aansluitingen is niet relevant. Die kennis heb ik zelf wel in huis. Voor mij is het alleen waarom neemt de signaal sterkte na verloop van tijd af terwijl ik nergens aan kom. ga er vanuit dat de aansluiting gewoon optimaal is zoals beschreven. Als ik twijfels had gehad bij de staat van de hoofd aansluiting dan had ik zelf wel een foto geplaatst. Maar goed op dit moment is het weer omhoog gegaan na het opnieuw aansluiten van de versterker. Dus mijn vraag in mijn eerste bericht of het zinvol is om het nieuwe model versterker te kopen en aan te sluiten is misschien wel zinvoller.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“ja maar foto's vragen van aansluitingen is niet relevant. Die kennis heb ik zelf wel in huis.”

Je zult ervan versteld staan hoeveel mensen roepen dat alles in orde is en dat er dan toch meerdere zaken gevonden worden die niet hedendaags en goed afgeschermd zijn, blijkt uit de dagelijkse monteurs praktijk en op dit forum.

Voor mij is het alleen waarom neemt de signaal sterkte na verloop van tijd af terwijl ik nergens aan kom.”

Dat kan door werkzaamheden in de wijk aan de wijkkast en aan de eindversterker in de straatkast met regelmaat verschillen.

“ga er vanuit dat de aansluiting gewoon optimaal is zoals beschreven.”

Daar kun je nooit van uit gaan, deze komen we nog met grote regelmaat tegen en nog andere zaken, terwijl velen denken dat het goed is:

 

“Dus mijn vraag in mijn eerste bericht of het zinvol is om het nieuwe model versterker te kopen en aan te sluiten is misschien wel zinvoller.”

Dat hoeft niet per se zo te zijn, de niet juiste afgeschermde stekkers en kabels zijn vaker van belang als er niet goed afgeschermde stekkers en kabels in gebruik zijn.

 

Volledig een blind advies en antwoorden geven op algemene vragen, zonder inzicht in de situatie is vrijwel zinloos, vanwege de vele varianten van aansluitingen die er zijn bij Ziggo vanuit het verleden met de vele andere leveranciers als Ziggo, UPC, Essent, @Home enz. enz. enz.  en de vele verschillende oorzaken die storingen kunnen veroorzaken.

tajvdz
Topicstarter
Level 6
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes
Be rt wrote:

“ja maar foto's vragen van aansluitingen is niet relevant. Die kennis heb ik zelf wel in huis.”

Je zult ervan versteld staan hoeveel mensen roepen dat alles in orde is en dat er dan toch meerdere zaken gevonden worden die niet hedendaags en goed afgeschermd zijn, blijkt uit de dagelijkse monteurs praktijk en op dit forum.

Voor mij is het alleen waarom neemt de signaal sterkte na verloop van tijd af terwijl ik nergens aan kom.”

Dat kan door werkzaamheden in de wijk aan de wijkkast en aan de eindversterker in de straatkast met regelmaat verschillen.

“ga er vanuit dat de aansluiting gewoon optimaal is zoals beschreven.”

Daar kun je nooit van uit gaan, deze komen we nog met grote regelmaat tegen en nog andere zaken, terwijl velen denken dat het goed is:

 

“Dus mijn vraag in mijn eerste bericht of het zinvol is om het nieuwe model versterker te kopen en aan te sluiten is misschien wel zinvoller.”

Dat hoeft niet per se zo te zijn, de niet juiste afgeschermde stekkers en kabels zijn vaker van belang als er niet goed afgeschermde stekkers en kabels in gebruik zijn.

 

Volledig een blind advies en antwoorden geven op algemene vragen, zonder inzicht in de situatie is vrijwel zinloos, vanwege de vele varianten van aansluitingen die er zijn bij Ziggo vanuit het verleden met de vele andere leveranciers als Ziggo, UPC, Essent, @Home enz. enz. enz.  en de vele verschillende oorzaken die storingen kunnen veroorzaken.

Dat is dus inderdaad wat ik al in mijn eerste bericht aan gaf dat het meestal is als ik een Ziggo busje door de straat heb zien rijden. Maar goed over de aansluiting. Dat heb ik ook uitgelegd. dat is een Tratec bij UPC gekocht met daar met originele kabel de Mediabox op aan gesloten. Nu zit de Tratec opzet versterker er weer tussen en heb ik het signaal weer zoals het hoort. Ik hoop dat alles blijft werken als alles is aangesloten en weer op zijn plaats staat.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“ Maar goed over de aansluiting. Dat heb ik ook uitgelegd. dat is een Tratec bij UPC gekocht met daar met originele kabel de Mediabox op aan gesloten.”

Als je over UPC hebt wat tig jaar bestaan heeft en er zijn nu nog dingen waar UPC op staat zoals wandcontactdozen enz. dan ga ik er al van uit dat deze niet meer hedendaags zijn volgens de laatste Ziggo standaard, maar daar is verder niets zinnigs over te zeggen zonder het te zien.

Veel succes verder gewenst.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@tajvdz

Als je geholpen wilt worden door de behulpzame klanten op dit forum is het wel handig als je enige vorm van medewerking verschaft.

 

Je geeft aan dat je een bda-01 hebt.

Die is verre van hedendaags.

Het zou me dus niet verbazen als je meer materialen hebt die niet hedendaags zijn.

Een signaal probleem hoeft door niet hedendaagse materialen zich niet constant voor te doen.

Het is maar net hoeveel en welke signalen er buiten/binnen op dat moment actief zijn die gaan storen op je signaal door niet hedendaagse/niet goed afgeschermde materialen.

Mijn vermoeden zegt dus ook dat je problemen daar vandaan komen.

 

Zou je dus toch de volgende info willen delen?

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je AOP (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

Bijvoorbeeld splitter, kabels, modem, signaal versterker.

 

Als de hoofdaansluiting in de meterkast zit dan graag ook een foto van de coax wandcontactdoos waar je tv op aangesloten is.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Tom. Verloren moeite .alles is al gevraagd.. wat wij hier adviseren is onzinnig vlgns klant.

tajvdz
Topicstarter
Level 6
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

Ik geef aan dat het probleem verholpen is na het verwijderen en opnieuw aansluiten van de Tratec BDA-01. Mocht het probleem terug komen dan ga ik de versterker vervangen voor degene die nu in de Ziggo webshop staat. Dat was een van mijn vragen in het begin of dat zin zou hebben. Verder kan iedereen wel bijdehand lopen doen over die aansluiting maar die heb ik duidelijk beschreven. En nogmaals mocht die brak zijn en ik daar twijfels over had dan had ik foto's geplaatst. voor nu is het overbodige info want het antwoord dat er na komt is ja anders kun je het niet doen! Hij komt achter de tv binnen en er zit een witte doos op met radio en tv aansluiting. Van daar gaat de originele coax kabel die bij de Mediabox zat (wel 3 meter, mocht ik een nieuwe versterker bestellen dan bestel ik meteen een 1,5 meter kabel mee). naar  de mediabox. Die Tratec versterker zit daar nu op geklikt. De nieuwe versterker moet met een kabeltje zag ik. kan die gewoon op de wandcontactdoos? 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes
robbo wrote:

@Tom. Verloren moeite .alles is al gevraagd.. wat wij hier adviseren is onzinnig vlgns klant

@robbo 

Inderdaad verloren moeite.

 

tajvdz
Topicstarter
Level 6
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

Mensen wat zijn jullie vervelend. Ik vraag al niets meer. Leer eerst eens lezen dan hoef je mij deze onzinnige vragen niet te stellen! Ik heb tot 3 maal toe gezegd hoe het is aangesloten en voor mijn vragen is de aansluiting niet van belang. Er zit een originele doos op de groene kabel. Moet duidelijk genoeg zijn. Dit is dezelfde muur waar ik bij de klantenservice ook tegen aan loop! Het gaat onder meer over de versterker. daar heb ik antwoord op. Probleem is voor nu opgelost dus alles staat weer op zijn plaats. foto's maken is daarom niet eens meer mogelijk nu!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tajvdz “Verder kan iedereen wel bijdehand lopen doen over die aansluiting maar die heb ik duidelijk beschreven. En nogmaals mocht die brak zijn en ik daar twijfels over had dan had ik foto's geplaatst. voor nu is het overbodige info want het antwoord dat er na komt is ja anders kun je het niet doen! Hij komt achter de tv binnen en er zit een witte doos op met radio en tv aansluiting. Van daar gaat de originele coax kabel die bij de Mediabox zat (wel 3 meter, mocht ik een nieuwe versterker bestellen dan bestel ik meteen een 1,5 meter kabel mee). naar  de mediabox. Die Tratec versterker zit daar nu op geklikt. De nieuwe versterker moet met een kabeltje zag ik. kan die gewoon op de wandcontactdoos? “

Verder kan iedereen wel bijdehand lopen doen over die aansluiting maar die heb ik duidelijk beschreven.”

Beschrijven heeft geen zin met de verschillende aansluitingen die Ziggo heeft of je moet het merk en model van de wandcontactdoos kunnen beschrijven en het feit of je IEC en/of f-connectoren gebruikt.

Dit is geen bijdehandheid, maar veel ervaring met de verschillende aansluitingen en verschillende kabels die Ziggo in de verschillende regio's in gebruik heeft evenals veel technische installatie ervaring en kennis met al deze verschillende aansluitingen die Ziggo in gebruik heeft, zijnde IEC of f-connector aansluitingen.

“Hij komt achter de tv binnen en er zit een witte doos”

Er zijn tientallen verschillende witte dozen met een andere inhoud, waarvan de meesten binnenkort niet meer geschikt zijn als Ziggo overgaat op andere tv-frequenties en deze worden bij problemen direct preventief verwisseld om te voorkomen dat later bepaalde kanalen onverwacht niet meer te zien zijn en dat de klant dan moet wachten op een monteur.

“Ik heb tot 3 maal toe gezegd hoe het is aangesloten en voor mijn vragen is de aansluiting niet van belang.”

Dus toch wel aan de volgende vraag te zien.

“De nieuwe versterker moet met een kabeltje zag ik. kan die gewoon op de wandcontactdoos?”

Dat is gewoon zo niet te zeggen, vanwege de verschillende aansluitingen die in gebruik zijn bij Ziggo.

“Mensen wat zijn jullie vervelend.”  
“Dit is dezelfde muur waar ik bij de klantenservice ook tegen aan loop!”

Als je nu op 2 verschillende plaatsen tegen dezelfde vragen oploopt om je probleem op te lossen, enerzijds bij de Ziggo helpdesk en anderzijds bij ervaren andere klanten en/of zelfs klanten die dit soort werkzaamheden jarenlang hebben uitgevoerd in de praktijk, komt het dan niet bij je op dat jij diegene bent die geholpen wilt worden, maar steeds niet de juiste gegevens aanlevert om je goed te kunnen helpen?

tajvdz
Topicstarter
Level 6
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

sorry maar in  mijn ogen ontstaan hier echt misverstanden door niet goed lezen en tunnelvisie van bepaalde mensen. Ik geef in mijn eerste post duidelijk aan hoe het aan is gesloten. Heel simpel en basic in eerste instantie.

Zoals ik in het begin al zei komt de groene kabel direct achter de tv binnen en zit daar een wit tratec wandcontactdoosje op met 2 aansluitingen (TV en radio) die ik in een UPC winkel heb gekocht. Van daar gaat de originele coax kabel die bij de mediabox zat rechtstreeks naar de mediabox. Wat is daar onduidelijk aan? Dat er dan vervolgens vragen komen van fotografeer ook het evt punt in de meterkast en vragen over modem laat mij zien dat er niet gelezen wordt! Maar goed met die aansluiting kreeg ik in eerste instantie dus dezelfde waardes als met mijn normale aansluiting met de Tratec BDA-01 versterker met daar op nog andere tv's. Maar goed nadat ik de versterker er even af heb gelaten en vervolgens weer er tussen heb geplaatst met eerst alleen de mediabox er op ging de signaalsterkte omhoog. Logisch lijkt me. Ook nadat alle andere tv's waren aangesloten bleef de signaalsterkte goed. Maar dit is dus hetzelfde als ik eerder heb gehad. Het loopt na een half jaar ofzo weer terug. Mijn enige vraag was waar zou dat aan kunnen liggen. Ik denk zelf aan de Tratec wandcontactdoos of versterker of wat ik er later op aan sluit. Aan zo'n antwoord zou ik wat hebben. Ik had duidelijk aangegeven dat ze nog van UPC afkomstig zijn. Snappen jullie nu mijn punt dat foto's sturen in dit geval totaal geen zin heeft en puur is ontstaan uit tunnelvisie? Ik heb zelf jaren lang klantenservicewerk gedaan voor een internet provider en natuurlijk stel je de vraag hoe het is aangesloten maar niet als dat al is verteld. Die vraag is alleen relevant als het nog niet bekend is. Verder ben ik zelf wel in staat om te beoordelen of iets deugdelijk is of niet. Het juiste antwoord op mijn vraag zou dus zijn geweest vervang het Tratec spul voor wat nieuwers of kijk naar de overige aangesloten apparaten. Vragen naar iets wat al is verteld leidt alleen maar tot frustratie. Tussen de letters door is mij nu duidelijk waar ik op moet letten maar dit had zeker anders gekund. Het is nu een welles nietes spelletje geworden waardoor mensen niet meer lezen maar puur in hun eigen circeltje blijven draaien en boos worden omdat ik graag een stap wil overslaan. Ook al denk je deskundiger te zijn neem eens wat aan van een ander en beantwoord een vraag zonder zelf met een vraag te komen wat al lang benoemd is. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tajvdz “Het juiste antwoord op mijn vraag zou dus zijn geweest vervang het Tratec spul voor wat nieuwers of kijk naar de overige aangesloten apparaten.”

Als je echt heel duidelijk was geweest over wat er precies zit, vooral onder de Tratec, de wandcontactdoos en als het gedateerd is en dat weten we nu nog steeds niet zeker, dan was het antwoord al veel eerder geweest:

Een Ziggo monteur komt dit gratis voor je vervangen, zowel je AOP als de eerste splitter als de eerste korte kabels.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Je begon meteen dat wij onzin vragen hadden. De reden waarom de foto's vroegen heeft Be rt zeer goed uitgelegd . Met die opmerking "onzin " is voor ons een frustratie . Coax etc etc dat is wat wij even willen bekijken. Wij zitten in onze vrije tijd een leuke hobby uit te voeren ..mensen helpen  . Wij twijfelen echt niet aan jou kennis.. ( op afstand is ook niet na te gaan wie wij voor ons hebben) maar iets over het hoofd zien kan toch? Hoe zou het bij jou binnen komen. Als een buurman jou hulp vroeg . Je noemt wat suggesties.  Er wordt meteen door de buurman als onzin betiteld.. Nogmaals wat ik ook aangaf is een goede beschrijving goed. Maar met een screenshot er bij een stuk overzichtelijker. Wat heeft dat met tunnelvisie te maken? In ieder  geval je hebt ea  zelf opgelost mooi... Maar de reden waarom ea  uit de hand is gelopen is dat woordje "onzin" hier laat ik het bij. Je had het ook even vriendelijker kunnen aangeven. Wij zijn klant net als jij met goede bedoelingen.. 

tajvdz
Topicstarter
Level 6
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes
Be rt wrote:

@tajvdz “Het juiste antwoord op mijn vraag zou dus zijn geweest vervang het Tratec spul voor wat nieuwers of kijk naar de overige aangesloten apparaten.”

Als je echt heel duidelijk was geweest over wat er precies zit, vooral onder de Tratec, de wandcontactdoos en als het gedateerd is en dat weten we nu nog steeds niet zeker, dan was het antwoord al veel eerder geweest:

Een Ziggo monteur komt dit gratis voor je vervangen, zowel je AOP als de eerste splitter als de eerste korte kabels.

Ik had toch aangegeven dat onder de Tratec wandcontactdoos de groene kabel zat. Het is overigens deze:

https://www.bol.com/nl/p/coax-contactdoos-opbouw-kabelkeur/9200000052184552/

De versterker had ik met typenummer benoemd. 

Het werkt voor nu maar als de signaalsterkte weer terug gaat lopen dan ga ik de versterker bestellen die nu in de Ziggo webshop staat en een kortere coax kabel naar de mediabox. De lange kabel die ik nu gebruik ga ik dan gebruiken voor mijn tweede tv waar nu een wat oudere 3 meter kabel op zit. Ik zou alleen willen weten of het zin heeft om die Tratec wandcontactdoos ook te vervangen. Ik zou die uit de webshop kunnen bestellen of dit door een monteur laten doen. Plaatst een monteur dezelfde doos? Die in de webshop heeft geen radio aansluiting meer. Zou ik dan op de wandcontactdoos eerst de tv / radio splitter uit de webshop moeten plaatsen? Radio op de splitter aansluiten en op de Tv aansluiting de versterker? Of zijn er nog wandcontactdozen met radio en tv aansluiting? Of moet / kan het op een geheel andere manier vanaf de groene kabel?

 

@robbo De term onzin is door mij misschien fout gebruikt. En vervolgens verkeerd opgepakt. Maar het was zeker niet verkeerd bedoeld. Overbodig was meer op zijn plaats geweest omdat ik al duidelijk de situatie had omschreven. Stel ik had gezegd ik heb ontvangstproblemen hoe kan dat? Dan was de vraag om foto's logisch geweest. Maar ik geef duidelijk aan hoe het aangesloten is en wat ik al zelf heb geprobeerd. Door mijn werk als klantenservice medewerker weet ik al hoe ik een vraag kan stellen en welke info ik al vanaf het begin kan geven. Daarmee heb ik al wat stappen over geslagen en zijn die vragen overbodig.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic