1
Vraag
2
Reacties
RAMEILLEBRECHT

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

signaal onderbreking van digitale radio Quantis QE317

ik heb sinds ziggo gestopt is met analoge radio de digitale radio quantis QE317  . valt regelmatig uit met melding geen signaal . vanuit het punt waar het signaal binnenkomt gaat het naar de woonkamer en daar gaat het via een splitter naar het standaard modum en dan naar mijn tv .Toen moest er een extra splitter er tussen om het te kunnen aansluiten en ik heb signaal uitval op de radio. nu aan gesloten zonder  de tweede splitter en van de quantis naar de tv. Het valt nog steeds uit. ik heb al in de kamer een nieuwe aansluitdoos geplaatst die ziggo niet gratis levert en het valt nog steeds uit kabels en nieuwe splitters gekregen en het valt nog steeds uit. mijn probleem is nog steeds niet opgelost en als er een monteur moet komen en het ligt niet aan ziggo dan  kan ik de monteur nog betalen ook . Want ziggo zegt dat het een signaal probleem is maar  het zal waarschijnlijk ergens bij mij zitten  volgens de helpdesk. maar via de humax als ik deze er tussen stopt in plaats van de quantis dan valt het niet uit . Ik heb alles al ge probeerd en kom niet van het probleem af  wie kan mij hier mee helpen dat ik digitale radio kan luisteren zonder onder brekingen

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

heb je een retourfilter bij je QE317 gehad? zonee, zal een monteur een poa-254 moeten plaatsen. geen signaal melding voor een paar seconden heeft niks met een te laag signaal te maken, maar met het retoursignaal die storing geeft. als je deze quantis bij ziggo hebt gekocht zal de monteur gratis zijn omdat jij er niks aan kan doen

Bekijk in context

RAMEILLEBRECHT
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

ja ik heb het binnen en het zit er tussen en ik heb tot nu toe nog geen problemen 

Bekijk in context

41 Reacties 41
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31065Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zou je enkele foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting), kabels en splitter?

 

Is er verbetering als je het modem tijdelijk ontkoppelt?

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

heb je een retourfilter bij je QE317 gehad? zonee, zal een monteur een poa-254 moeten plaatsen. geen signaal melding voor een paar seconden heeft niks met een te laag signaal te maken, maar met het retoursignaal die storing geeft. als je deze quantis bij ziggo hebt gekocht zal de monteur gratis zijn omdat jij er niks aan kan doen

RAMEILLEBRECHT
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Modum heb ik nog niet los gekoppeld omdat ik dan niet meer kan bellen en internetten en tv kijken vrouw kijkt tv via internet

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31065Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dat is ook alleen als test bedoeld, om te kijken of digitale radio dan wel probleemloos werkt. Zo ja, dan biedt een (splitter met) high-pass-/retourbandfilter uitkomst, welke @Gio2903 ook noemt.

RAMEILLEBRECHT
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ja dat snap ik maar het probleem is dat hij het niet altijd uitvalt en dan moet ik lang proberen om te luisteren of dat het signaal uitvalt. Ik moet ook nog werken op de dag en in de avond maar op dit moment is het nog niet uitgevallen  weet ook niet of ziggo er iets aan gedaan heeft want dat kan ik niet zien

RAMEILLEBRECHT
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Kan u mij uitleggen wat die filter is en hoe ziet het er uit

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31065Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zou je enkele foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting), kabels en splitter?

 

POA-254

RAMEILLEBRECHT
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Deze filter splitter heb ik dus niet. Maar dan kan ziggo dat ding toch ook opsturen en dan is het probleem als het goed is gelijk opgelost 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31065Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ziggo stuurt dit type splitter niet toe, de POA-254 wordt door monteurs geplaatst.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

en dit is de filter die tegenwoordig bij de quantis word meegeleverd:

https://quantisproducts.com/hpfx258-iecfm-high-pass-filter.html

een moderator kan deze naar je opsturen/je kunt m zelf bestellen. andere optie is een monteur die een poa254 plaatst.

 

RAMEILLEBRECHT
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

dat is toch ronduit belachelijk iedereen kan dat er toch tussen zetten het is bijna het zelfde als de POA 1 alleen de aansluiting van het modum is anders

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31065Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De POA-254 bevat een intern filter met vergelijkbare specificaties aan de HPFX-258-IECFM op de TV-uitgang. Het is dus niet simpelweg een POA-01-B met een F- i.p.v. IEC-aansluiting voor het modem.

RAMEILLEBRECHT
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

moet dan de kabel naar het modum dan ook veranderd worden

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31065Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt de F/F-kabel van de SQ601 gebruiken, maar een nieuwe kabel is het beste.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

als je zelf dat filter besteld die ik plaatste hoeft de poa niet vervangen te worden. als je een monteursbezoek wilt voor een poa-254 zal hij inderdaad ook het modemkabel vervangen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31065Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik zou ook voor het losse filter (HPFX-258-IECFM) gaan. Een moderator (Ziggo-medewerker) kan het filter kosteloos toesturen.

RAMEILLEBRECHT
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

ik ga vd week ziggo bellen endan vragen of ze het kunnen opsturen voor zover bedankt voor de oplossingen en het advies😎

RAMEILLEBRECHT
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

kan ik dan ook  de splitter SQ601 gebruiken die heb ik ook liggen

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31065Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In principe wel, maar de SQ601 is verouderd en zou idealiter vervangen moeten worden door een POA-01-B met nieuwe IEC/F-kabel voor het modem, deze worden ook kosteloos toegestuurd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic