1
Vraag
2
Reacties
Jobbel

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

samsung ue40mu6400 niet europees

Ik heb een tweedehands tv gekocht en dacht dat deze CI+ gecertificeerd was. Het gaat om de Samsung ue40mu6400. Ik vrees echter gezien de laatste deel van de cijfercode niet SXXN is, het om een buitenlands toestel gaat. Nu zag ik op het forum (https://community.ziggo.nl/t5/Archief/CI-plus-module-installeren-digitale-ontvangst/td-p/848263) dat er mogelijk toch nog wat mogelijk was. 

 

Zowel @RoWi.  als @Dave!  komen met een oplossing, waarbij Rowi aangeeft dat er iets in het menu moet worden aangepast en Dave! screenshot laat zien, welke helaas niet meer zichtbaar zijn (heeft iemand deze screenshots nog?). De vraag derhalve is er nog iets mogelijk om toch middel de module te kijken. Het rare is dat als ik alles installeer ik wel zenders kan zien welke in mijn (aanvullende) Ziggo pakket zitten, maar de reguliere zender enkel via SD worden geladen.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jobbel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heb het inmiddels opgelost, doormiddel van het volgen van de instructies in de volgende link:

https://eu.community.samsung.com/t5/tv/region-change-qe-q7fn-how-i-want-to-use-my-country-app-and/m-...

 

Hierna stonden de zenders alleen nog in de verkeerde volgorde en heb vervolgens de alternatieve codes gebruikt voor mijn regio. Op basis van de volgende link https://ziggoforum.nl/topics/alternatieve-netwerk-nummers-hd-lage-kanalen.87452/#post-1172411

 

Hiermee is het probleem dus opgelost en hopelijk voor iemand (in de toekomst) ook de oplossing 🙂

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Welke instellingscodes heb je gebruikt?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat ik daar bedoel is een fabrieks instelling daar kunnen wij zelf niet bij.

Het SD aanbod zal van de gebruikte netwerkcode afhangen 4444 voor de ongecodeerde kanalen, daar is geen module en smartcard voor nodig, 5555 is voor de gecodeerde kanalen. Als je de zenders kan ophalen en Ziggo als provider kan kiezen is er niks aan de hand.

Jobbel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor jullie (snelle) reacties!

Ik kan bij het kiezen van de zenders niet apart voor Ziggo kiezen (zie bijlage), maar als ik handmatig zoek met de 5555 codes kan ik de zenders wel vinden. Ook kanaal 14 (Ziggo sport alleen beschikbaar voor Ziggo Digitaal kan ik ook ontvangen - zie bijlage)). Dus het lijkt alsof ik de zenders wel gedecodeerd kan ontvangen, maar ik krijg ze wel enkel op SD kwaliteit (zie bijlage - Nederland 2 in SD). 

 

Klopt bovenstaande redenering? en is er een manier om alsof in ieder geval 1-3 op HD kwaliteit te ontvangen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

14 zou ongecodeerd ook in HD te ontvangen zijn zover ik weet.

Kies in ieder geval alleen voor digitaal, en haal de smartcard uit de module bij het zenders zoeken dan zou rtl 4 een melding moeten geven, als je daarna de smart card er in doet zou het goed moeten gaan.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen#/

Gebruik eventueel sxxn in combinatie met het nummer voor de stappen plan.

 

Jobbel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor wederom je snelle antwoord 🙂

De tv staat in een AIRBNB kamer en hebben vanmiddag gasten gekregen, dus kan het even niet testen. Ik ga dinsdagmiddag gelijk even testen en stappenplan op basis van de gestuurde link volgen. 

Jobbel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heb intussen de instructies in de link gevolgd en er worden ook de zenders gevonden als ik zoek. Hierbij de volgende constateringen(zie ook foto in de bijlage):

 

  • Zenders worden gevonden met de 5555 codes (zie bijlage)
  • De CI Module wordt wel herkend en aangegeven dat zenders in het abonnement kunnen worden geraadpleegd
  • De "rode" knop werkt en kan series en films starten
  • De zender "secret circle" werkt alleen als de smartcard is ingevoegd (bij het niet invoegen krijg ik foutmelding dat het een gedoceerde zender betreft)
  • Bij Nederland 1-3 krijg ik af en toe de melding in beeld dat dit de SD versie is en vanaf 7 december niet meer beschikbaar zal zijn. Daarnaast zijn overige zender eveneens in SD.
  • Als ik de tv "hard" reset kan ik enkel als tv land "Italië" kiezen

Conclusie is daarom volgens mij dat sommige functies lijken te werken en een deel niet (het reguliere tv kijken in HD)? Is het nog een mogelijkheid te wachten tot 7 december (regulier kabel niet beschikbaar), zodat de tv mogelijk wordt gepushed tot het overgaan op digitaal voor de overige zenders? Of moet ik er vanuit gaan dat het hier om een Italiaans model gaat, welke op geen wijze kan worden overgezet naar en ik enkel "echt" digitaal kan kijken middels een aparte TV decoder?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Alles wat je ontvangt is digitaal, Ziggo zend niks meer analoog uit. De SD melding  op NPO 1, 2, en 3 verbazen me, deze zijn in het kabelpakket ook in HD.

 

Jobbel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heb het inmiddels opgelost, doormiddel van het volgen van de instructies in de volgende link:

https://eu.community.samsung.com/t5/tv/region-change-qe-q7fn-how-i-want-to-use-my-country-app-and/m-...

 

Hierna stonden de zenders alleen nog in de verkeerde volgorde en heb vervolgens de alternatieve codes gebruikt voor mijn regio. Op basis van de volgende link https://ziggoforum.nl/topics/alternatieve-netwerk-nummers-hd-lage-kanalen.87452/#post-1172411

 

Hiermee is het probleem dus opgelost en hopelijk voor iemand (in de toekomst) ook de oplossing 🙂

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Werkt interactieve tv dan nog wel? Ik heb eens zo'n alternatieve ID gebruikt en toen werkte de rode knop niet meer.

Jobbel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nee je hebt gelijk dat de interactieve TV optie niet meer werkt (had dit voor je opmerking nog niet opgemerkt).  Heb hier persoonlijk niet zoveel moeite mee en gebruik interactieve tv niet op deze tv . Optie is nog om handmatig de zenders te wijzigen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic