1
Vraag
2
Reacties
Brampie

Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

ruilactie Next mini

Gisteren kreeg ik van Ziggo een mail over gratis inruilen van mediabox naar Next mini en een zwart modem voor een nieuwe.

Drie vragen:

1. Klopt het dat je met een Next mini en het pakket Ziggo Start geen uitzendingen kunt opnemen? Met mijn Humax 5300C kan dat (nu?) nog wel, op een kleine externe HD.

2. Heb je bij de Next mini ook radiozenders?

3. Kan ik ook kiezen voor alleen gratis omruilen van het zwarte modem?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

1. Klopt het dat je met een Next mini en het pakket Ziggo Start geen uitzendingen kunt opnemen? Met mijn Humax 5300C kan dat (nu?) nog wel, op een kleine externe HD.

Dat klopt, je kunt wel 2 dagen replay gebruiken.

 

2. Heb je bij de Next mini ook radiozenders?

Ja, in de radio app, op de 5300c is dat met kanaal nummers.

 

3. Kan ik ook kiezen voor alleen gratis omruilen van het zwarte modem?

Een Ziggo moderator kan hier antwoord op geven.

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

1. Klopt het dat je met een Next mini en het pakket Ziggo Start geen uitzendingen kunt opnemen? Met mijn Humax 5300C kan dat (nu?) nog wel, op een kleine externe HD.

Dat klopt, je kunt wel 2 dagen replay gebruiken.

 

2. Heb je bij de Next mini ook radiozenders?

Ja, in de radio app, op de 5300c is dat met kanaal nummers.

 

3. Kan ik ook kiezen voor alleen gratis omruilen van het zwarte modem?

Een Ziggo moderator kan hier antwoord op geven.

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Brampie, ik lees dat je een aantal vragen hebt over de inhoud van je pakket na een wijziging 🙂 @Bert heeft al het juiste antwoord gegeven op de eerste 2 vragen. Het antwoord op je derde vraag is simpel, dit is namelijk mogelijk! Als je wilt dan ga ik dat voor je in orde maken! 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Brampie ,

Als je een nieuw modem wilt, zou je dan een foto willen maken van het AOP(Coax wandcontactdoos)?Deze is zeer waarschijnlijk ook aan vervanging toe.

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@Lotte Bedankt. Ik kom graag in aanmerking voor een gratis nieuw modem.
Ik heb nu het modem Cisco EPC 3928.

Het AOP is toevallig op 13 sepember door een Ziggo monteur vervangen, omdat het oude los van de muur was komen te zitten. De monteur heeft ook de juiste splitters gebruikt voor tv en Quantis radiokastje. De Quantis begon na een paar maanden veelvuldig te haperen.
Ik stuur hierbij een foto van de situatie rond het AOP.20221029_160339.jpg

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@Verwijderd account Bedankt. Ik heb gereageerd op de reactie van @Lotte , met een foto erbij.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Brampie welke kabel is vanaf het AOP aangesloten op het modem?

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@Bert Bedankt. Verraderlijk dat het met hetzelfde pakket behoorlijk anders gaat met een andere mediabox. Dat zou men toch duidelijker moeten vertellen.
Kan een mens ook via Ziggo GO opnemen op een pc? Het is meestal niet voor eeuwig, maar ik kijk toch wel eens pas na een paar maanden naar een opname.
Voor de NPO zenders heb je gelukkig ook nog NPO Start.
En op een kleine HD kan ik ook via de tv opnemen.
Het is ook wel vreemd dat het als een voordeel wordt voorgespiegeld dat je bij de Next mini geen coaxkabel nodig hebt. Je hebt die coaxkabel toch nodig voor het volle gebruik van je tv, en je hebt wel een internetkabel nodig voor de Next mini (wat beter is dan Wifi).
Dus ik blijf maar bij de Humax. Hoewel ......., de laatste tijd loopt de navigatie naar het gewenste onderwerp achter de rode knop van de afstandsbediening (of de Portaalknop) veelvuldig vast.

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@WimC  Vanaf de splitter op het AOP gaan 2 gelijksoortige kabels naar de tweede splitter en het modem. Deze 2 kabels beginnen met een groene ring en eindigen met een rode ring. Kan dat kloppen? Is dat voldoende? Goed dat je het vraagt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Brampie "Het is ook wel vreemd dat het als een voordeel wordt voorgespiegeld dat je bij de Next mini geen coaxkabel nodig hebt. Je hebt die coaxkabel toch nodig voor het volle gebruik van je tv, en je hebt wel een internetkabel nodig voor de Next mini (wat beter is dan Wifi)."

 

De Next mini heeft niet eens een coax aansluiting, dus die heb je ook niet nodig voor het volle gebruik van je TV.

Bij een Next mini gaat alles, ook live TV via wifi of een netwerkkabel.

Als je wifi in orde is, dan heb je geen netwerkkabel nodig blijkt uit de praktijk.

 

"Verraderlijk dat het met hetzelfde pakket behoorlijk anders gaat met een andere mediabox. Dat zou men toch duidelijker moeten vertellen."

Dat is duidelijk te lezen op de website: Next Mini - Ziggo TV doet met je mee | Ziggo

 

"Kan een mens ook via Ziggo GO opnemen op een pc? Het is meestal niet voor eeuwig, maar ik kijk toch wel eens pas na een paar maanden naar een opname."

Nee, alles gaat in de cloud.

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@Bert  Bedankt voor de info.

Waar vind ik meer over opnemen via de cloud?
Ik hoop dat ik met een Humax (desnoods van marktplaats) kan blijven opnemen en 7 dagen een paar zenders kan terugkijken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Humax 5300C, kunt u blijven gebruiken ook opnemen, uitzending gemist blijft beperkt tot de NPO kanalen.  Via de Ziggo Go app kunt u wel 7 dagen terugkijken op bijna alle kanalen enkel via de Next Mini mag dat niet met een TV Start abonnement. Wel op meer kanalen dan via een Humax.

Wat betreft de opname vind u hier meer.

We nemen niks op zoals dat met de Humax ging de term opnemen is feitelijk onjuist.

Wat nu gebeurt is dat er tijdsblokken worden gemarkeerd met langere terugkijk recht met een maximum van 12 maanden.

 

U kunt via www.ziggogo.tv wel de 'opnames' terugkijken zover mij bekend kunnen ze via de site niet worden ingesteld. En ter herhaling er wordt niks lokaal bewaard.

 

Wat betreft de abonnements verschillen, opnemen was niet iets wat onderdeel was van het abonnement maar puur de mogelijkheid van de hardware. Met de komst van cloudopname is dat abonnement afhankelijk gemaakt en helaas geen extra kiesbare optie.

Screenshot_20221030-060818_Chrome.jpg

 

Voorlopig zal uw rode knop het TV portaal nog wel blijven werken er komen wel steeds meer problemen hiermee langs. Het wordt niet hardop gezegd de wens is natuurlijk dat elke klant overgaat naar Ziggo Go voor terugkijken en het On demand aanbod. Dan kan op termijn dat 'verouderde' TV portaal uit.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Helemaal goed, @Brampie
Bij deze is het voor je geregeld 🙂
Het nieuwe modem komt zo snel mogelijk jouw kant op. 

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@RoWi. Heel hartelijk dank voor de uitvoerige uitleg. Ik heb het zo gauw nog niet helemaal door. Zo nodig meld ik me weer. www.ziggogo.tv biedt kennelijk de meeste mogelijkheden voor terugkijken. Dat is heel mooi.

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@Lotte en anderen. Bedankt voor het bestellen van een nieuw modem. De "connectbox" kwam een paar dagen geleden. De installatie ervan ging goed. De bedrade pc heeft de beloofde snelheden van mijn pakket. Ik ben nog aan het knoeien met de drie Deco's M4.
Ik wist niet wat men bedoelde met "herstarten" van het modem. De resetknop is te rigoureus; dan ga je naar de fabrieksinstellingen, hoewel ik niets heb veranderd.
Bij ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/wifi-tips vond ik de volgende vrolijke omschrijving van herstarten:
Af en toe hebben je modem en wifi-versterker een schop onder de kont nodig. Haal de stekker 15 seconden uit het stopcontact. Of gebruik de aan- en uitknop. Je modem is na ongeveer 10 minuten weer volledig opgestart. Na een uur is je wifi (is) dan weer helemaal op snelheid.😀

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk helpt dit stappenplan bij de installatie van de Deco's, voer letterlijk alles stappen uit:

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Brampie fijn dat het grote deel goed gegaan is, nu nog de puntjes op ''i''. Kan je iets met de handige tips van @Bert

Mocht je ergens vastlopen, t/m welke stap in het proces kom je precies? 

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@Bert @Jacob Bedankt voor jullie reacties.
Ik kreeg de Deco's goed werkend, met de Deco app. Daarna zag ik bij Verbindingen op mijn smartphone het netwerk voor mijn oude modem staan. Dat netwerk heb ik toen "vergeten" en toen deden de Deco's het ook niet meer. Kennelijk gaf ik het nieuwe netwerk de naam van het oude. Dat netwerk had ik dus niet moeten "vergeten".
Het gaf me de gelegenheid nog eens na te denken. Het lijkt erop dat ik met het nieuwe modem de Deco's niet meer nodig heb. Zo ja, dan volg ik het voorschrift van Ziggo, dat ik (zo vond ik) een jaar geleden ook gebruikte: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/wifibooster/installeren#/ . Dat begint met het uitschakelen van de WiFi van de router, door bij het modem in te loggen. 

Niet gebruiken van de Deco's scheelt ook in stroom. Dat is met de huidige energieprijzen een punt van belang.
Ik belde er toevallig vanmiddag ook nog over naar Ziggo. Die verwees me ook naar dat voorschrift.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Brampie Dank voor de verduidelijking. Als je modem in principe het klusje klaart, dan zijn de Deco's inderdaad overbodig. Je mag het ook gerust even aankijken en de Deco's later alsnog gebruiken, mocht het modem niet toereikend zijn. Maar, uit energieprijs overwegingen snap ik je gedachtegang heel goed. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic