Jan Sieders
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

roze beeldscherm

Sinds gisteren, bij het inschakelen van de tv, next en harman kardon (receiver) kleurt het beeld roze. Hierover het e.e.a. gelezen. Wanneer ik de next van de stroom af haal en vervolgens weer inschakel is het probleem verholpen. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn is is bijzonder irritant. Wie heeft deze ervaring ook?

 

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jan Sieders
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Gisteren een software update gekregen en het probleem is verholpen!!

Bekijk in context

Jan Sieders
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Gisteren een software update gekregen en het probleem is verholpen!!

Bekijk in context

18 Reacties 18
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1376Reacties
  • 133Oplossingen
  • 257Likes

Goedemiddag @Jan Sieders

 

Goed dat je dit opmerkt, wij hebben hier ook meerdere meldingen over gekregen sinds de laatste software update.

We willen dit graag verder onderzoeken en reproduceren zodat we dit uiteraard zo snel mogelijk kunnen fixen.

Zou je hiervoor de volgende informatie bij ons willen aanleveren? En zorg ervoor dat jouw profiel volledig is ingevuld met je postcode + huisnummer zodat we je technische gegevens kunnen achterhalen.
Software versie Mediabox Next:
Merk + Type TV: 

Jan Sieders
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Dag Jamaly,

Hierbij de gegevens:

Software versie Mediabox Next: versie 4.31
Merk + Type TV: Sony Bravia Smart tv, Model: KD-43XE8005

Met vriendelijke groeten,

Jan 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1376Reacties
  • 133Oplossingen
  • 257Likes

Dankjewel @Jan Sieders

 

Ik heb deze informatie aangeleverd bij de experts die dit verder gaan onderzoeken. We zullen dit verder met meerdere voorbeelden gaan onderzoeken en in kaart brengen. Zodra de oorzaak bij ons op de radar is zal er uiteraard zo snel mogelijk een oplossing volgen.

Jan Sieders
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Dag Jamyla,

Ik wacht het af. Fijn dat er werk van wordt gemaakt.

Groet,

Jan

TheunesBr
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na de update hebben we min of meer hetzelfde probleem als beschreven. Kan me herinneren dat we bij de oude versie van de Horizon het probleem hebben opgelost door de resolutie van automatisch op RGB te zetten. Het menu is nu echter anders en ik probeer nu eerst die instelling te veranderen van automatisch naar 1080.

 

Jan Sieders
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Dag Jamyla,

 

We zijn inmiddels 3 weken verder en vraag me af of er al ontwikkelingen zijn. Ik heb bij vergelijkbare klachten gezien dat jullie op afstand instellingen aan kunnen passen totdat er een definitieve software oplossing komt.

 

Groet, Jan

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 2102Reacties
  • 201Oplossingen
  • 455Likes

Goedemorgen @Jan Sieders. We hebben het probleem in onderzoek hoe we dit structureel op kunnen lossen. De wijziging in de instellingen heeft het bij enkele gebruikers opgelost. Ik wil graag testen of dit ook bij jou het geval is. Wil je de energiestand 'snelle start' inschakelen?

Voorzie me daarnaast van deze informatie:

Merk + Type TV: 
Opgelost met welke andere (non progressive) resolutie:
Geef je toestemming voor extended logs (geen privé informatie): 

Jan Sieders
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

De next staat in de 'snelle start' stand.

Merk + Type TV: Sony Bravia, KD-43XE8005
Opgelost met welke andere (non progressive) resolutie: Geen idee wat dit is.
Geef je toestemming voor extended logs (geen privé informatie): Jazeker.

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2247Reacties
  • 352Oplossingen
  • 348Likes

Bedankt voor de toestemming @Jan Sieders, ik zet dit voor je door!

Jan Sieders
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Gisteren een software update gekregen en het probleem is verholpen!!

Bekijk in context

Jan Sieders
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Gisteren een software update gekregen en het probleem is verholpen!!

Bekijk in context

JoanB
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij ook hetzelfde 

Ziggo zegt er van te weten maar nog geen oplossing heeft

 

JoanB
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

zou je bij mij ook de update willen doorvoeren aub 

 

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2247Reacties
  • 352Oplossingen
  • 348Likes

Hi @JoanB, vervelend dat je hier ook last van hebt 😞 Het klopt dat we het probleem nog in onderzoek hebben. Helpt het toevallig om de snellere start optie in te schakelen? Of gaat het roze beeld als je je tv instelt op een andere (non progressive) resolutie? 

Anders ontvangen we graag antwoorden op onderstaande vragen. De antwoorden geven graag we graag door aan de afdeling die hier onderzoek naar doet:

Merk + Type TV: 
Opgelost met welke andere (non progressive) resolutie:
Geef je toestemming voor extended logs (geen privé informatie):

JoanB
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samsung 8000 serie en ja ik geef je toestemming voor extended logs

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2247Reacties
  • 352Oplossingen
  • 348Likes

Bedankt voor je snelle reactie en toestemming. Ik zet dit voor je door!

JoanB
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hoi Erik. 

net weer ff gekeken maar nog steeds roze beeld bij opstarten vanuit de stand-by stand.

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1480Reacties
  • 187Oplossingen
  • 246Likes

Dag @JoanB! Heb je je mediabox ook stroomloos gezet voor 30 seconden nadat mijn collega dit heeft doorgezet voor je? Ik hoor het graag!

Uitgelicht topic