Als ik na een opname kijk via de bewaar app van de next moet ik steeds de next resetten omdat het beeld blijft staan.
Je kunt de zenders verwisselen waarbij wel het geluid verandert maar het beeld blijft hangen bij het opstart scherm van de bewaar map
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat is een vreemde reactie die ik niet veel gelezen heb op dit forum.
Bij vreemde issues is het aan te bevelen om de Next 30 seconden van de stroom te halen.
Geen positief resultaat, gebruik de fabrieksinstellingen optie.
Geen positief resultaat, laat het hier weten, dan op onderzoek uit naar een mogelijke oorzaak.
Heb ik ook last van. Moet de next uit en weer aanzetten en dan op een andere zender zetten maar het oude beeld blijft eerst staan en dan op live drukken en dan kun je weer tv kijken. Dit is gekomen sinds de laatste update van de Next.
Hey @Mvvsupporyer, welkom op de Community!
Net als @Bert is dit een probleem dat ik nog niet eerder ben tegen gekomen! Het is duidelijk dat je niet de enige bent, want ook @Vandeel heeft er last van. Hebben jullie al geprobeerd om de box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en helpt dat (tijdelijk of permanent)?
Terug zetten naar fabrieksinstellingen heeft het probleem niet opgelost. Probleem is begonnen na de laatste update.
Jammer dat dit niet geholpen heeft. Om de situatie wat beter in kaart te brengen, zou ik wel graag willen weten of je de Next bekabeld of draadloos hebt verbonden met het modem. Laat je het weten?
De next is draadloos verbonden.
Als je voor de 2,4 en 5 GHz dezelfde naam gebruikt, kan het helpen om de 2,4 en 5 GHz verschillende namen te geven en dan met de 2,4 GHz verbinding te maken.
Ik gebruik alleen 5 GHz.
bij de diagnostiek
signaal kwaliteit bij 5 GHz Goed
internet snelheid Hoog.
@Vandeel Dat kan ook prima werken.
Ik geef alleen aan wat bij anderen een aantal malen de oplossing was.
Ik weet niet waarom, maar 2,4 lijkt voor de Next stabieler te zijn.
Ik heb hier nooit geen last van gehad. Ik heb de next al vanaf het begin , maar sinds de laatste update heb ik er last van.
Hey @Vandeel,
Ik snap dat je dan niet verwacht dat het verbinden met 2.4Ghz de oplossing kan zijn maar het is zeker het proberen waard en zo checken we ook direct hoe het dan gaat.
Als het klopt dat 5GHz de Next instabieler maakt dan moet er toch echt een fout in de hardware zitten. De frequentie interfereert dan klaarblijkelijk met een of meer andere componenten in de box.
Ook lees ik (te) vaak dat resetten (tijdje stroomloos maken) of fabrieksinstellingen een oplossing is, maar dit is symptoom bestrijden toch.... waarom moet dat zo vaak worden voorgesteld, buren doen dit een keer in de maand omdat het niet meer werkt. Nu prijs ik me WEL gelukkig met een XXL.
Wordt hier door Ziggo onderzoek naar gedaan eigenlijk?
"Als het klopt dat 5GHz de Next instabieler maakt dan moet er toch echt een fout in de hardware zitten."
5 GHz maakt de next niet instabieler, 5 GHz is instabieler, omdat het in de breedte met meer snelheid werkt en om deze reden een stuk minder ver komt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.