Vraag
Reacties
Mvvsupporyer
Level 1

resetten na gekeken te hebben van een opname

Als ik na een opname kijk via de bewaar app van de next moet ik steeds de next resetten omdat het beeld blijft staan.

Je kunt de zenders verwisselen waarbij wel het geluid verandert maar het beeld blijft hangen bij het opstart scherm van de bewaar map

e-mail meldingen
Aan Uit
13 Reacties 13
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat is een vreemde reactie die ik niet veel gelezen heb op dit forum.

Bij vreemde issues is het aan te bevelen om de Next 30 seconden van de stroom te halen.

Geen positief resultaat, gebruik de fabrieksinstellingen optie.

 

Geen positief resultaat, laat het hier weten, dan op onderzoek uit naar een mogelijke oorzaak.

0 Kudos
Vandeel
Level 9

Heb ik ook last van. Moet de next uit en weer aanzetten en dan op een andere zender zetten maar het oude beeld blijft eerst staan en dan op live drukken en dan kun je weer tv kijken. Dit is gekomen sinds de laatste update van de Next. 

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @Mvvsupporyer, welkom op de Community!

 

Net als @Bert is dit een probleem dat ik nog niet eerder ben tegen gekomen! Het is duidelijk dat je niet de enige bent, want ook @Vandeel heeft er last van. Hebben jullie al geprobeerd om de box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en helpt dat (tijdelijk of permanent)? 

0 Kudos
Vandeel
Level 9

Terug zetten naar fabrieksinstellingen heeft het probleem niet opgelost. Probleem is begonnen na de laatste update. 

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Jammer dat dit niet geholpen heeft. Om de situatie wat beter in kaart te brengen, zou ik wel graag willen weten of je de Next bekabeld of draadloos hebt verbonden met het modem. Laat je het weten?

0 Kudos
Vandeel
Level 9

De next is draadloos verbonden. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Als je voor de 2,4 en 5 GHz dezelfde naam gebruikt, kan het helpen om de 2,4 en 5 GHz verschillende namen te geven en dan met de 2,4 GHz verbinding te maken.

0 Kudos
Vandeel
Level 9

Ik gebruik alleen 5 GHz.

bij de diagnostiek

signaal kwaliteit bij 5 GHz Goed

internet snelheid Hoog. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Vandeel Dat kan ook prima werken.

Ik geef alleen aan wat bij anderen een aantal malen de oplossing was.

Ik weet niet waarom, maar 2,4 lijkt voor de Next stabieler te zijn.

0 Kudos
Vandeel
Level 9

Ik heb hier nooit geen last van gehad. Ik heb de next al vanaf het begin , maar sinds de laatste update heb ik er last van. 

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Hey @Vandeel

Ik snap dat je dan niet verwacht dat het verbinden met 2.4Ghz de oplossing kan zijn maar het is zeker het proberen waard en zo checken we ook direct hoe het dan gaat. 

0 Kudos
HBO Fan
Level 15

Als het klopt dat 5GHz de Next instabieler maakt dan moet er toch echt een fout in de hardware zitten. De frequentie interfereert dan klaarblijkelijk met een of meer andere componenten in de box.

 

Ook lees ik (te) vaak dat resetten (tijdje stroomloos maken) of fabrieksinstellingen een oplossing is, maar dit is symptoom bestrijden toch.... waarom moet dat zo vaak worden voorgesteld, buren doen dit een keer in de maand omdat het niet meer werkt. Nu prijs ik me WEL gelukkig met een XXL.

 

Wordt hier door Ziggo onderzoek naar gedaan eigenlijk?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

"Als het klopt dat 5GHz de Next instabieler maakt dan moet er toch echt een fout in de hardware zitten."

 

5 GHz maakt de next niet instabieler, 5 GHz is instabieler, omdat het in de breedte met meer snelheid werkt en om deze reden een stuk minder ver komt.

0 Kudos