Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
NicoVAlckx
Level 2

radio luisteren via soundbar zonder tv

Ik heb een JBL 2.0 soundbar met 1 optische aansluiting en 1 HDMI aansluiting. Nu wil ik radio luisteren zonder dat de tv aan moet staan. Ik heb nu vanuit mijn nextbox een HDMI naar de soundbar en vanuit mijn soundbar een optischekabel naar de tv maar dan lukt het niet. 

Hoop dat de oplossing er is. 

bedankt

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Zoals het aangesloten is zou het moeten werken. Vraag me wel af hoe je het beeld van de Next op tv bekijkt. Misschien kun je dat ook nog erbij vermelden.

Optimaal, zonder je tv te kennen, sluit je de Next aan op je tv via hdmi. Dan de tv via hdmi-arc op je JBL. Als extra, voor de radio, nog een optische verbinding tussen Next en JBL.

Tv kijken via de Next doe je dan via hdmi. Radio begint op dezelfde manier maar na het kiezen van een radio zender zet je de JBL op optisch ingang en kan de tv uit.

Als je de Next via voice kunt bedienen dan hoeft de tv helemaal niet aan. Ik bedoel daarmee dat de radio zender via voice te selecteren is. Niet ieder radio station heeft een voice commando tot zijn beschikking.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
robbo
Level 20
T.E.A.M.

@NicoVAlckx Gewoon de soundbar verbinden met hdmi naar tv. En daarnaast optisch Next aansluiten voor de audio op soundbar. In menu next even aangeven voorkeur/mogelijkheden  inz dolby .(even uit testen) 

Nu op de bron van de soundbar instellen, dat deze qua audio via optisch moet uitdragen.. 

(even nb) bij veel merken is deze aansluiting mogelijk.  anders next aan tv en next aan via optisch naar soundbar.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Zoals het aangesloten is zou het moeten werken. Vraag me wel af hoe je het beeld van de Next op tv bekijkt. Misschien kun je dat ook nog erbij vermelden.

Optimaal, zonder je tv te kennen, sluit je de Next aan op je tv via hdmi. Dan de tv via hdmi-arc op je JBL. Als extra, voor de radio, nog een optische verbinding tussen Next en JBL.

Tv kijken via de Next doe je dan via hdmi. Radio begint op dezelfde manier maar na het kiezen van een radio zender zet je de JBL op optisch ingang en kan de tv uit.

Als je de Next via voice kunt bedienen dan hoeft de tv helemaal niet aan. Ik bedoel daarmee dat de radio zender via voice te selecteren is. Niet ieder radio station heeft een voice commando tot zijn beschikking.

0 Kudos
Ga naar reactie
robbo
Level 20
T.E.A.M.

@NicoVAlckx Gewoon de soundbar verbinden met hdmi naar tv. En daarnaast optisch Next aansluiten voor de audio op soundbar. In menu next even aangeven voorkeur/mogelijkheden  inz dolby .(even uit testen) 

Nu op de bron van de soundbar instellen, dat deze qua audio via optisch moet uitdragen.. 

(even nb) bij veel merken is deze aansluiting mogelijk.  anders next aan tv en next aan via optisch naar soundbar.

0 Kudos
Ga naar reactie
robbo
Level 20
T.E.A.M.

@bloemen64 Sorrie gelijk gepost.. 

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Geeft niet @robbo het antwoord is aardig gelijk dat is het voornaamste.

Misschien kan Khoros een melding geven als iemand tijdens je bericht typen iets plaatst zodat je even kijkt wat er geplaatst is. Het duurt soms even voordat het online staat blijkbaar.

0 Kudos
NicoVAlckx
Level 2
Topicstarter

Ik heb nu de hdmi van next naar tv en een optische van next naar soundbar. Alles werkt nu 

bedankt 

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Fijn om te lezen dat het nu werkt, @NicoVAlckx . Bedankt voor de terugkoppeling en fijn dat onze forumleden je hiermee hebben mogen helpen. 

0 Kudos