1
Vraag
2
Reacties
schuijbroek

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

"airplay" naar Mediabox XL

Dag allen,

Is het mogelijk om een soort Airplay verbinding met je Iphone naar de Mediabox te maken? Zo ja, hoe kan ik dat instellen? Op dit moment staat deze mogelijkheid er niet.

Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi schuijbroek,

Je Mediabox XL maakt alleen gebruik van DLNA. Hiervoor moet deze zijn opgenomen in het thuisnetwerk, wat we momenteel vanwege een bug in de software afraden. Daarnaast zou je dan een app met DLNA streaming moeten installeren op je Apple apparaat. Als het streamen naar je tv een must is dan zou ik persoonlijk een Chromecast of AppleTV aanraden.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi schuijbroek,

Je Mediabox XL maakt alleen gebruik van DLNA. Hiervoor moet deze zijn opgenomen in het thuisnetwerk, wat we momenteel vanwege een bug in de software afraden. Daarnaast zou je dan een app met DLNA streaming moeten installeren op je Apple apparaat. Als het streamen naar je tv een must is dan zou ik persoonlijk een Chromecast of AppleTV aanraden.
Inducatvius

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zelf een Apple-tv3 aangesloten op mijn tv via hdmi dit werk perfect of het nu via mijn iPhone iPad of mac iets stuur direct verbinding direct goed zonder apps te moeten gebruiken.

De Apple-tv4 is iets duurder maar heeft wel weer de mogelijkheid van Siri en je kunt er andere apps opzetten waardoor je oudere tv toch weer een smart tv wordt

Ik ben wel een applefiel en daarom iets meer tenvoordelen van Apple dan Google ?
Inducatvius

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vergeten te vermelden dat ik verschillend eigen films en muziek bewaar op mijn eigen NAS
Deze zijn direct af te spelen via een Apple-tv omdat de nas in de meeste gevallen iTunes ondersteuning hebben.
DLNA onder steund mijn nas ook en zou als mediaserver kunnen werken maar de mediabox blijft met regelmaat "laden" of geeft de melding file niet gevonden
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic