Wat mij vaak overkomt is dit:
1) ik kijk naar een aflevering van een serie. Ik heb deze opgestart via opname lijst -> serie > seizoen -> aflevering en ok en dan afspelen
2) als de aflevering is afgelopen druk ik op de "1 stap terug" toets. En dan sta ik niet in de aflevering maar helemaal aan het begin in de algemene opname lijst. Heel onhandig dus. NB ik druk maar 1x op de terug toets.
Waarom gebeurt dit ?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@mdpeters124 dit is wel vreemd. Kan me niet herinneren dat dit bij mij gebeurd. Afspelen van opname doe ik hetzelfde. En dan druk ik op "terug" als ik klaar ben met kijken. Dan kom ik in het menu waar ik ook begon. Kan dan kiezen tussen afspelen, verwijderen, of afleveringen.
Zoals jij het beschrijft lijkt het op afspelen via een zoek opdracht via het menu of voice commando.
Nee niet via zoekopdracht gewoon via de opname lijst, en dan de serie en dan seizoen (bij meerdere seizoenen) en dan de aflevering dus geen enkele logische reden dat terug 1 stap gewoon 4 stappen terug gaat. en dat je dan weer 4 stappen vooruit moet om te kunnen verwijderen
ik kan het reproduceren als volgt:
- ik ga vanuit de algemene opname lijst door de serie naar seizoenen en naar 1 afleverfing die ik afspeel
- ik pauzeer het afspelen en ga dan naar alle afleveringen van die serie en klik op info bij een aflevering
daarna met stap terug naar het afspelen en door gaan met afspelen
- klaar met afspelen en klik op stap terug en je staat weer bovenaan in de algemene afspeel lijst
en nog simpeler
- je speelt de aflevering af en drukt op "ok" je krijgt dan de info te zien terwijl afspelen doorgaat druk op stap terug om info tekst te verwijderen
- als je nu tijdens het afspelen weer op stap terug drukt dan sta je in de begin opname lijst (dus 4 stappen terug bij aflevering van een serie)
@mdpeters124 ik heb net nog even gecheckt of ik het kan reproduceren en dat lukte soms wel en soms niet.
Ik ben erachter gekomen dat het tussen menu niet komt als de opname als "bekeken" gelabeld is. Speel ik zo'n aflevering opnieuw af of kijk verder waar ik gebleven was en ga dan terug dan kom ik meteen in het plaatjes overzicht. Is de aflevering niet "bekeken" dan kom ik in het tussen menu.
Kijk eens of dit "bekeken" label iets uit maakt.
Het kan zelfs zo zijn dat het label er voor het afspelen niet aan hangt maar er aan gehangen wordt tijdens het afspelen. Dan zou je meteen in het hoofd menu terug komen. Ben je nog niet helemaal klaar met kijken, en de mediaspeler vindt dat ook, dan zou je in het tussenmenu moeten komen.
Ik pak een onbekeken aflevering spoel 5 minuten vooruit druk 2x op ok om info tekst te tonen
druk op stap terug en dan ben je terug in gewoon kijke
druk op stap terug en sta weer in de hoofd opname lijst (dus 4 stappen terug in 1x)
@mdpeters124 en @Lycke .
Ik heb dit issue in de testgroep gemeld. Daar hoort het thuis denk ik.
@bloemen64ik gok alleen dat ik daar geen toegang tot heb
Hi @mdpeters124 , @bloemen64 ,
Goed dat jullie dit aandacht geven. Ik heb er inderdaad even een nieuw topic van gemaakt. Bij deze stappen bouwt zich een zogenaamde 'history stack' op, die je normaal gesproken in de tegenovergestelde richting doorloopt bij het teruggaan. Je kunt op meerdere manieren vanuit de aflevering terug naar de opnames;
Bij de eerste en derde kan ik het gedrag in ieder geval niet reproduceren. Bij de tweede alleen in een heel specifiek geval, als volgt:
Ik heb hier samen met een collega naar gekeken en vooralsnog zien we dit als 'normaal' gedrag, we konden dit alleen reproduceren als je dus eerst vanuit een andere aflevering kwam. Daarbij heb je via 'terug' deze lijst gesloten en dus is het enigszins logisch dat je vervolgens helemaal terugkeert naar je algemene opname-lijst.
@Alex @bloemen64 Welke media next gebruiken jullie ? Met welk os/bios versie?
Ik kan het hier lokaal reproduceren op mijn media next
weer getest:
- aflevering nancy drew, opstarten vooruit spoelen en met stap terug sta ik weer in de aflevering informatie waar ik opnieuw kan opstarten of verwijderen
- zelfde aflevering vooruitspoelen en terug naar afspelen, 2x ok voor programma info en terug naar afspelen
dan weer terug en ik sta in de algemene opname lijst. Dus aflevering en serie lijst worden overgeslagen/genegeerd
in dit geval verlaat ik de aflevering dus niet
@mdpeters124 als je geen tester bent van de Next/Mini software dan kun je daar niet bij. Dat klopt.
De software ontwikkelaars zullen niet snel kijken naar de normale topics of daar op reageren. Ik denk dat het daarom op de juiste plek ligt nu om er naar te kijken of het inderdaad werkt zoals bedacht of opgelost wordt.
Nu het een los topic is kunnen er meer mensen zijn die dit issue vervelend vinden en opgelost willen zien. Als er een enkeling is die het vervelend vind dan is de kans klein dat er iets aan gedaan wordt.
In dat geval is het antwoord op jou oorspronkelijke vraag door Alex beantwoord. Door het drukken op de OK knop wis je het history geheugen waardoor de mediabox niet meer weet waar deze naar terug moet springen.
@Alex @Hendrik Jan alex je hebt niet gereageerd op mijn laatste antwoord.
Jij beweerde dat je 2x ok (voor aflevering informatie) niet kon naspelen en ik stel dat ik het 100% kan reproduceren. Dus of jij test anders dan ik of jij hebt andere hardware/software.
dus ik ga van de aflevering naar programma info en dat kan op 2 manieren
1) 2x ok
als ik nu bij afspelen op stap terug druk dan kom ik in de hoofd afspeel lijst
(dus programma info en serie aflevering lijst worden overgeslagen)
2) context (...) en dan programma info
als ik nu bij afspelen op stap terug druk dan kom ik in de seizoen aflevering lijst (programma info word overgeslagen)
@Alex @Hendrik Jan Volgens de klachtenafdeling (frank V.) moet de bese klantenondersteuning via de community. Jullie hebben nu al 5 werdagen lang niet gereageerd op mijn bericht van dinsdag.
Maximale response time die ziggo hanteert is 5 werkdagen.
Dus wederom falen van ziggo.
Dus wederom falen van ziggo.
Onnodig en overtrokken reactie, @mdpeters124 - Een reactie duurt de ene keer wat langer dan de andere keer, op dit moment is het helaas erg druk en hebben we te maken met diverse uitval van collega's. We doen ons best overal te zijn, maar stellen daarin ook prioriteiten. Het is vervelend wat je ervaart, maar geen gigantisch issue met bijvoorbeeld uitval tot gevolg. We komen vanzelf langs.
Ik heb geen andere software dan jij, dus ik denk niet dat we het daar moeten zoeken. Je geeft aan dat je het ook al bij 2x op "OK" ervaart; is het mogelijk dat je op dat moment van een andere opname/aflevering komt en al wel zat te bladeren bij je opnames? Als ik helemaal vanaf het begin begin, dus vanaf live tv, dan naar een aflevering ga en dan via 2x "OK" weer naar afleveringen en een andere aflevering ga, kan ik het met geen mogelijkheid reproduceren.
Net ervoer ik het eenmaal, maar toen had ik al zo vaak rondgebladerd bij diverse afleveringen en op verschillende manieren, dat de 'history stack' waarschijnlijk al enige tijd was onderbroken. Dat zien we als verwacht gedrag.
1) ik had al eerder aangegeven dat jullie niet reageren (op donderdag) dus een simpele reactie van het komt later was een mogelijkheid.
2)next vers uit de standby, ik ga direct vanuit de hoofdlijst naar een serie afleveriing (ghost) druk op afspelen. spoel vooruit (paar minuten) ga terug naar gewoon afspelen 2x ok (dus info krijg je dan weer), 1x stap terug voor afspelen weerr en dan weer stap terug en ik sta weer in de hoofdlijst
@Alexen voor de duidelijkheid het is niet 1 maar meerdere aflevering bij ghost. En de programma info en serie lijst worden dus overgeslagen/genegeerd
Ah! Ja, ik heb 'm nu denk ik, we deden eerder iets verschillends; Je gaat niet daadwerkelijk een andere aflevering starten. Je drukt alleen 2x op OK om naar de info te kijken, speelt dan dezelfde aflevering verder af door weer op 'terug' te drukken. Als je dán weer teruggaat, kom je terug in het hoofdscherm i.p.v. het overzicht van de serie.
Wat ik vermoed is het volgende: Nadat je 2x op "OK" drukt, opent dus de informatie. Je drukt dan op "Terug". Met die terug-actie stop je de hele voorgaande 'history stack', inclusief afleveringlijst.
Ik ga opnieuw intern checken of dit iets is wat aangepast kan/moet worden.
@Alexje snapt nu wat ik bedoelde. Maar je moet dus terug komen in de programma info waar je het afspelen opstart. Ik ga in de serie lijst op een aflevering staan en druk op ok en ga dan naar de programma info waar je afspelen selecteert
Dus zowel programma info als ook de serie lijst worden overgeslagen als direct naar de hoofdlijst van alle opnames word gesprongen
Yes, ik snap hem inderdaad. De theorie van mijn vorige bericht is intussen wel iets anders: Het gaat niet mis bij de 'terug'-actie, maar door 2x OK. De aflevering is waarschijnlijk een soort eindpunt van de stack. Dat betekent dat je alleen terug kan hierin, door ook daadwerkelijk op 'terug' te drukken. Door 2x op OK te drukken, start je een hele nieuwe stack en zal hij daarna terugkeren naar het hoofdmenu.
Daarmee sluiten we nog steeds niet uit dat dit 'as designed' is, maar ik heb het opnieuw intern aangekaart.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.