Alles over de Next Mini
Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo, Ik heb onlangs de Quantis 317 geinstalleerd maar de gekozen zenders haperen regelmatig.
Deze is geleverd door ziggo.
Hij is aangesloten zoals de beschrijving voorschrijft op de hoofdaansluiting met een pao1-B op de tv uitgang daarvan gaat 1 kabel naar de mediabox en 1 kabel naar de quantis. De in de beschrijving voorgestelde ontvangststerkte wordt behaald, 256QAM, niveau 64/65 dBuV, C/N 34/35 en BER 2xE-6 .( dit zijn de waardes afgelezen in de info uit het menu van de Quantis)
Als ik dezelfde zenders via de TV beluister en ik zet de Quantis op dezelfde zender dan zie ik op de Quantis regelmatig "geen signaal" voorbij komen maar de afgespeelde zender van de TV hapert op dat zelfde moment niet, dus via de TV werken de zenders goed.
Gaarne advies hoe e.e.a. op te lossen.
Met vriedelijke groet,
zeestomer.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik zie een heel oude splitter op de wandcontactdoos zitten die problemen op kan leveren door de leeftijd.
Ziggo kan je een nieuwe sturen met een passende kabel naar het modem.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Hallo allemaal,
Na het ontvangen van het rood/groene kabeltje voor de modem en het vervangen van de splitter MCP-03 door de splitter POA-01-B ziet het er naar uit dat er nu geen onderbrekingen meer zijn in de ontvangst van de Quantis.
Bedankt allen voor het advies en het verzorgen van de benodigde artikelen.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Quantis 317 op aangesloten zit?
Beste Bert,
Foto geplaatst en dit is de enige aansluiting bij ons in huis, er zit verder niets in de meterkast.
Ik zie een heel oude splitter op de wandcontactdoos zitten die problemen op kan leveren door de leeftijd.
Ziggo kan je een nieuwe sturen met een passende kabel naar het modem.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Ik heb op deze pagina gekeken en mijn postcode en huisnummer staan daar onder aan de pagina, moet ik nu verder iets doen om deze nieuwe splitter te bestellen ?
Er komt hier vanzelf morgen een Ziggo moderator langs.
Goedemorgen @Zeestomer en welkom op de Ziggo Community! Ik zie dat je van Bert al wat goede tips hebt gekregen hoe je het signaal naar de Quantis 317 kunt verbeteren. Ik stuur je een splitter en kabels op hiervoor, uiteraard kosteloos. Laat je weten hoe het daarmee gaat?
Beste Anne en Bert, Alvast bedankt.
Ik laat het weten hoe de ervaring is na de verwisseling van de splitter en kabels.
Beste Anne of andere moderator,
Ik heb een setje kabels en splitter ontvangen zoals op de foto met de kabels nog in de zakjes en deze maar geinstalleerd zoals de vraag was. Echter de splitter en kabels welke ik weggehaald heb zijn identiek aan de nieuwe, zie de foto met de uitgestrekte kabels en splitter. Zoals je kunt verwachten is het probleem hiermee niet opgelost.
Ik denk ook dat Bert dit niet bedoelde maar juist de splitter die in de hoofdaansluiting zit, de MCP-03 en waaraan ook de modem zit aangesloten, misschien is het zinvol om deze te vervangen met een eventueel gewijzigde kabel voor de aansluiting van het modem.
Ik verneem gaarne jullie reactie.
Met vriendelijke groet,
Jack.
Hoi @Zeestomer
Mooi dat je de spulletjes binnen hebt. Je mag de "oude" splitter met 3 uitgangen verwijderen en de nieuwe splitter gebruiken voor op de hoofdaansluiting. Met de kabels die je hebt gekregen moet je daarop ook je modem kunnen aansluiten. Wil je de uitgang van het TV signaal nog splitsen, dan kun je daarvoor de splitter gebruiken die ook in je huidige aansluiting zat.
Beste Rikst,
Prima, maar hoe sluit ik de modem dan aan aan deze splitter, de splitter heeft out 1 en 2 maar geen schroefaansluiting voor de modem.
Er zat n.l. geen kabel bij voor de modem aansluiting.
Je moet een groen - rood kabeltje hebben.
Er zaten alleen 2 zwarte kabels in en een splitter, hetgeen op de foto met de zakjes staat. Geen groen-rood kabeltje.
Tja, ziggo stuurt wel vaker net het verkeerde kabeltje op.
Wordt dit nog gelezen door een moderator zodat Ziggo het missende kabeltje alsnog opstuurt ?
Jazeker, ik zorg dat jij die kabel alsnog krijgt, @Zeestomer!
Fijn, bedankt.
Hallo allemaal,
Na het ontvangen van het rood/groene kabeltje voor de modem en het vervangen van de splitter MCP-03 door de splitter POA-01-B ziet het er naar uit dat er nu geen onderbrekingen meer zijn in de ontvangst van de Quantis.
Bedankt allen voor het advies en het verzorgen van de benodigde artikelen.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...