1
Vraag
2
Reacties
hanshaas

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

quantis qe317 geen signaal maar wel tv achter de lus

  • aangesloten volgens instructie met de goede splitter.

geeft melding geen signaal, zelfs ook als rechtreeks 1 op 1 aangesloten op tv-signaal ingang.

 

maar tv achter de quantis heeft wel beeld!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

@hanshaas, wat bedoel je met " t.v. achter de lus" ? 😁. Ik heb ook een Quantis Qe317, het is gewoon een kwestie van een goedgekeurde Ziggo Coax kabel in de " 2e plug van links"  van de Quantis (van de voorkant gezien).  De coaxkabel ging er bij mij ook stroef in, ik moest hem er draaiend induwen.

Ik denk dat je coaxkabel er niet diep genoeg in zit. Maar je moet ook even geduld hebben, de Quantis moet ook de zenders nog "binnen halen", duurt even en dan start het eerste kanaal op (nog wel even geluid harder zetten)

Bekijk in context

10 Reacties 10
Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

@hanshaas, wat bedoel je met " t.v. achter de lus" ? 😁. Ik heb ook een Quantis Qe317, het is gewoon een kwestie van een goedgekeurde Ziggo Coax kabel in de " 2e plug van links"  van de Quantis (van de voorkant gezien).  De coaxkabel ging er bij mij ook stroef in, ik moest hem er draaiend induwen.

Ik denk dat je coaxkabel er niet diep genoeg in zit. Maar je moet ook even geduld hebben, de Quantis moet ook de zenders nog "binnen halen", duurt even en dan start het eerste kanaal op (nog wel even geluid harder zetten)

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Lus apparaten niet door, maar sluit deze separaat aan. Je kan bv. een POA01 of een POA03 gebruiken, afhankelijk van de situatie. Ik ga binnenkort testen met de Quantis. 

hanshaas
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

na 1 nachtje slapen en frommelen aan de stekker doet hij het. het kastje zit nu eenmaal tussen het bronsignaal en de tv, zoals dat in de instructie als "lus" wordt genoemd, maar het werkt dus toch.

hanshaas
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inderdaad 1 nachtje slapen en wat aan de steker rommelen et voila de zenders stromen binnen.

Bedankt Ronald.

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Graag gedaan 😁@hanshaas  en nu lekker van de digitale muziek genieten !

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ik ben persoonlijk niet zo van het doorlussen. Als het maar enigszins mogelijk is, is het beter alles separaat op de kabel aan te sluiten. Als het nu goed werkt, prima, maar ik zie er te vaak issue mee voorbij komen.

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Bij af en toe wegvallen van het signaal kan een sperfilter uitkomst bieden.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Ronald B. bij wegvallen door het aansluiten op een ander apparaat (doorlussen) of een ander apparaat op de Quantis aan te sluiten, ben je er natuurlijk niet met een sperfilter. Dan moet je er gewoonweg voor kiezen de apparaten separaat aan te sluiten. 

Maar als je de Horizon/XL in huis hebt, dan kan deze wel zorgen voor het tijdelijk wegvallen, en verstoren van het geluid. Het retour signaal van deze mediabox brengt dat teweeg. En dan is een retourband stopfilter een optie. Ik krijg vandaag een setje binnen (er moeten 2 adapters worden gebruikt) en ben benieuwd hoe het dan gaat. In mijn geval is het met zekerheid de XL welke voor voornoemd issue zorgt. Coax uit de XL, en het issue is opgelost. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

@Willem-A1 je hebt helemaal gelijk.  Los van het doorlussen, wat je beter niet kunt doen inderdaad, sommige (zend)apparaten kan je beter niet in elkaar nabijheid zetten omdat het logischerwijze ook op elkaar stoort.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Ronald B. 

en we hebben tegenwoordig steeds meer apparaten die draadloos werken, dus dat het een keer misgaat is nog niet zo gek. Maar bij de XL komt het 'leed' via de kabel binnen op de Quantis. Dat gebeurt natuurlijk op meer apparaten welke je aansluit op de kabel, en een Tv kan daar zelf ook last van hebben, maar ik ben dat hier nog niet zo vaak tegen gekomen (plaatste eerder onder @Willem-A) en zag dus best veel voorbij komen. Maar gebruikte zelf alleen Humax ontvangers, en na mijn verhuizing naar oud UPC gebied, is daar de XL bijgekomen, omdat ik hier niets meer heb aan mijn IRdeto smartcards. 

En waar de Humax alleen het signaal ontvangt via coax, en opdrachten voor I-TV verzend via Internet, verloopt bij de XL alles via coax. En het uitgaande signaal kan dus bij andere apparaten binnenkomen. Bij de Humax is dat geen probleem, bij de Quantis helaas wel. En daar lopen meer mensen tegenaan. Nu kun je de XL natuurlijk ook gebruiken ook gebruiken voor de radiozenders, maar dat doet kennelijk niet iedereen. Qua stroomverbruik is de Quantis natuurlijk ook wel een betere keuze. 

Maar er zal voor de Quantis waarschijnlijk niet even een oplossing zijn die dit probleem teniet doet, dus moeten we het toch doen met andere maatregelen. De post is helaas nog niet geweest, dus ik zit nog even in het ongewisse... 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic