1
Vraag
2
Reacties
RuudMGF

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

programma opnemen met Mediabox next

Ik plan een opname voor (in dit geval) de vrije training 1 + 2 Formule 1 en vervolgens neemt de mediabox alle herhalingen van die vrije training op......hoe kan ik dit voorkomen? Als ik de volgende herhaling annuleer verdwijnt ook de eerst geplande opname.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gem1e

Level 6
  • 101Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes
Ik zou zeggen, beter alles dan de helft niet, er wordt toch geen harddisk ruimte ingenomen.
En ,nog belangrijker in dit geval voor a.s. weekend, men weet de juiste tijden van het hele programma nog niet i.v.m. de aankomende Tyfoon, kan zaterdag gereden worden, of zondag, nu weet je zeker dat je alles kan terugzien, lijkt mij.
En, terugkijken kan zowiezo ten allen tijde

Bekijk in context

10 Reacties 10
RuudVoeten

Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
Doe je dit vanuit de tv gids? Want van daaruit wordt het programma opgenomen dat je op dat moment selecteerd
RuudMGF
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja vanuit de tv gids. Op dezelfde dag wordt het programma enkele malen herhaald en die worden dan ook opgenomen.
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Dat heb je alleen bij de samenvatting, afzonderlijk VT1/VT2/VT3/kwalificatie/race niet.
Gem1e

Level 6
  • 101Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes
Ik zou zeggen, beter alles dan de helft niet, er wordt toch geen harddisk ruimte ingenomen.
En ,nog belangrijker in dit geval voor a.s. weekend, men weet de juiste tijden van het hele programma nog niet i.v.m. de aankomende Tyfoon, kan zaterdag gereden worden, of zondag, nu weet je zeker dat je alles kan terugzien, lijkt mij.
En, terugkijken kan zowiezo ten allen tijde
RuudVoeten

Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
Ik heb het net zelf ook even geprobeerd, maar hier neemt ie alleen het geselecteerde programma op en niet de herhalingen ?
Iets voor de mods dus dit......
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
RuudMGF wrote:
Ik plan een opname voor (in dit geval) de vrije training 1 + 2 Formule 1 en vervolgens neemt de mediabox alle herhalingen van die vrije training op......hoe kan ik dit voorkomen? Als ik de volgende herhaling annuleer verdwijnt ook de eerst geplande opname.


Hij neemt alleen de eerste op, de next "ziet" dat de andere hetzelfde zijn en geeft daar dan ook aan dat die opgenomen wordt. Dit is dus eigenlijk wel handig, voorkomt dubbele opnames. en is zoals ze zeggen "as designed" zo bedacht.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Op de Sport zenders is het volgende aan de hand:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/serie-opnamen-met-de-mediabox-next-op-sportkanalen-4572...

Gianna Ziggo schreef:Sinds 16 juli is het niet meer mogelijk om serieopname in te plannen op een sportzender. Dit heeft betrekking tot alle sportzenders.
Waarom? Voorheen kreeg een sportevenement een algemene naam van het evenement mee, bijvoorbeeld 'UEFA Champions League'. Het was dan niet duidelijk wie tijdens het sportevenement de strijd gaan leveren en daarnaast was het evenement lastig te vinden. In de TV-Gids passen we de naam nu aan naar iets als 'UEFA Champions League: Juventus – Ajax'. Dit voorkomt dat je enorm veel opnames krijgt van bijvoorbeeld Eredivisie en verbetert ook nog eens de zoekresultaten. Zo kun je nu bijvoorbeeld zoeken naar 'Real Madrid' en vind je eenvoudig het juiste sportevenement. Deze verandering is van toepassing op alle sportzenders, zoals:20 - Eurosport 1 411 - Eurosport 2

421 - FOX Sports 1
422 - FOX Sports 2
423 - FOX Sports 3
424 - FOX Sports 4
425 - FOX Sports 5
426 - FOX Sports 6

14 - Ziggo Sport
401 - Ziggo Sport Select
402 - Ziggo Sport Voetbal
403 - Ziggo Sport Golf
404 - Ziggo Sport Racing
405 - Ziggo Sport Docu
406 - Ziggo Sport Extra

Uiteraard werken we er nu aan om de serielinking terug te krijgen bij deze programma's. Zodra hier meer over bekend is, dan zullen we dit kenbaar maken. 🙂

Geplande enkele opnames mogen niet leiden tot meerdere rode rondjes, dat is niet de normale gang van zaken.
Dit komt wel voor b.v. als er verkeerde informatie onder een programma zit.
Als dit gebeurt, kun je namelijk niet het volgende programma opnemen met dezelfde naam over een week en moet eerst de huidige opgenomen zijn voor je de volgende losse over een week op kunt nemen.
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Be rt Net even getest met Pauw (ned1) 2300 dan komt bij de herhaling van 0045 ook gelijk opname te staan, dit is in mijn herinnering altijd zo geweest.
Ik vind het wel handig bij series, kun je gelijk zien wat je al opgenomen hebt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Steefb het is een lastige, het is niet bij alle losse geplande opnames.

Op b.v. Omroep Brabant was het wel met Nieuwe streken met Joris, die stond 2 weken met alle afleveringen (een stuk of 20 herhalingen, maar ook alle 20 nieuwe) een rondje en kon ik niet de volgende week opnemen en niet bij Merlijn over de grens, 1 rondje en niet bij herhalingen en nieuwe en daar kon ik wel de volgende week opnemen en ik zie die verschillen ook op de NPO zenders.
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Gem1e Zaterdag is definitief geschrapt. De kwalificatie is zondag om 3 uur 's nachts (10:00 uur lokaal), de race blijft op 7:10 uur staan (14:10 uur lokaal).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic