1
Vraag
2
Reacties
Diedrick

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

problemen met mediabox

Sinds we terug zijn van vakantie kunnen we geen Netflix meer kijken en hebben we problemen met terugkijken. Geen idee welke mediabox we hebben, bij de vorige foutmelding vertelde de helpdesk dat het verouderd was, maar om een nieuwe te krijgen moesten we upgraden...

We krijgen diverse foutmeldingen, 

CS2511

CS9097

CS2505

 

Iemand een idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Het signaal gaat maar net goed, dat is al een indicatie.

 

Ik vermoed dat het met de Mediabox XL net niet goed gaat. gezien de foutcodes.

Het enige wat mogelijk is, is dat de stekker achterin de Mediabox XL los is gaan zitten, ik kneep hem wel eens een beetje aan voor een betere verbinding.

 

Verder kun je niets doen en zal een Ziggo monteur het op moeten lossen.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Gezien de foutcodes heb je een Mediabox XL die een signaalprobleem heeft.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Diedrick
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ziggo1.jpg

De aansluiting is de meterkast is door een ziggo monteur doorgelust, dit is de eerste aansluiting binnen. De zwarte kabel gaat naar de mediabox, de witte naar het modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Kun je die doorlus ook hier laten zien?

Ergens moet een probleem zijn waardoor het signaal niet goed aankomt op de Mediabox XL.

Diedrick
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ziggo2.jpg

Diedrick
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit zit al vijf jaar zo. Het enige probleem dat we altijd gehouden hebben is een uitval van beeld en geluid gedurende een paar seconden. Dat gebeurt een paar keer per dag.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Duidelijk, dan ben ik benieuwd hoe het signaal is wat nu bij je binnenkomt op de Mediabox XL.

Die gebruiksaanwijzing staat ook in onderstaande link, maar omdat je een modem hebt, is het makkelijker om het signaal in het modem te vinden.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

Diedrick
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Coax kabel vervangen, verandert niets. We krijgen dit beeld, terwijl de speedtest een downloadsnelheid van 218 aangeeft...

ziggo3.jpg

Diedrick
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Terwijl we zitten verandert het beeld ineens, nu is de internetsnelheid hoog (tekst in helgroen. Nu krijgen we CS 2517

Diedrick
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Als ik in het modem (connect box) inlog kom ik niet in een scherm waarbij ik upstream/downstream kan kiezen....

Diedrick
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ziggo4.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Diedrick Volg de stappen die je verder ziet in de link:

 

Stap 2:
Klik links op de pagina op
‘Geavanceerde instellingen’

Bert_0-1653131091904.jpeg

 


Stap 3:
Klik op
‘Hulpmiddelen’

Bert_1-1653131091906.jpeg

 



Stap 4:
Klik op
‘Netwerk status’

Bert_2-1653131091906.jpeg

 


Stap 5:
Klik boven aan de pagina op
‘Downstream’ of
‘Upstream’

Bert_3-1653131091907.jpeg

 


Stap 6:
Het is gelukt! Je ziet nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.

Diedrick
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Taal EngelsTsjechischPoolsSloveensFransItaliaansDuitsTurksRoemeensHongaarsNederlands
 
Status
 
Downstream
 
Upstream
 
Configuratie
 
Netwerk historie
 
Ververs gegevens
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1602000000038256qam1
2610000000038256qam2
3618000000038256qam3
4626000000038256qam4
5634000000038256qam5
6642000000038256qam6
7650000000038256qam7
8658000000038256qam8
9666000000038256qam9
10674000000037256qam10
11682000000038256qam11
12690000000038256qam12
13698000000038256qam13
14706000000-137256qam14
15714000000-137256qam15
16722000000-137256qam16
17730000000-138256qam17
18738000000-137256qam18
19746000000-137256qam19
20754000000037256qam20
21762000000-137256qam21
22770000000-137256qam22
23778000000-137256qam23
24786000000-237256qam24

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)38.983130552462
2Goed (Locked)38.983100156688
3Goed (Locked)38.983100161967
4Goed (Locked)38.983100174056
5Goed (Locked)38.605100145067
6Goed (Locked)38.605100193478
7Goed (Locked)38.605100232986
8Goed (Locked)38.605100211943
9Goed (Locked)38.605100237791
10Goed (Locked)37.636100156907
11Goed (Locked)38.983100253625
12Goed (Locked)38.6051002653210
13Goed (Locked)38.605100256367
14Goed (Locked)37.636100268379
15Goed (Locked)37.3561002391615
16Goed (Locked)37.636100271838
17Goed (Locked)38.605100276467
18Goed (Locked)37.636100227519
19Goed (Locked)37.6361002701110
20Goed (Locked)37.636100258578
21Goed (Locked)37.636100272983
22Goed (Locked)37.636100277829
23Goed (Locked)37.6361002863510
24Goed (Locked)37.356100290408
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

En de upstream waarden?

Diedrick
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ziggo5.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Het signaal gaat maar net goed, dat is al een indicatie.

 

Ik vermoed dat het met de Mediabox XL net niet goed gaat. gezien de foutcodes.

Het enige wat mogelijk is, is dat de stekker achterin de Mediabox XL los is gaan zitten, ik kneep hem wel eens een beetje aan voor een betere verbinding.

 

Verder kun je niets doen en zal een Ziggo monteur het op moeten lossen.

Diedrick
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor het meedenken, ik heb de helpdesk gebeld en ze sturen in eerste instantie een nieuwe mediabox om te kijken of het dan opgelost is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic