Sinds we terug zijn van vakantie kunnen we geen Netflix meer kijken en hebben we problemen met terugkijken. Geen idee welke mediabox we hebben, bij de vorige foutmelding vertelde de helpdesk dat het verouderd was, maar om een nieuwe te krijgen moesten we upgraden...
We krijgen diverse foutmeldingen,
CS2511
CS9097
CS2505
Iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het signaal gaat maar net goed, dat is al een indicatie.
Ik vermoed dat het met de Mediabox XL net niet goed gaat. gezien de foutcodes.
Het enige wat mogelijk is, is dat de stekker achterin de Mediabox XL los is gaan zitten, ik kneep hem wel eens een beetje aan voor een betere verbinding.
Verder kun je niets doen en zal een Ziggo monteur het op moeten lossen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Gezien de foutcodes heb je een Mediabox XL die een signaalprobleem heeft.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
De aansluiting is de meterkast is door een ziggo monteur doorgelust, dit is de eerste aansluiting binnen. De zwarte kabel gaat naar de mediabox, de witte naar het modem.
Kun je die doorlus ook hier laten zien?
Ergens moet een probleem zijn waardoor het signaal niet goed aankomt op de Mediabox XL.
Dit zit al vijf jaar zo. Het enige probleem dat we altijd gehouden hebben is een uitval van beeld en geluid gedurende een paar seconden. Dat gebeurt een paar keer per dag.
Duidelijk, dan ben ik benieuwd hoe het signaal is wat nu bij je binnenkomt op de Mediabox XL.
Die gebruiksaanwijzing staat ook in onderstaande link, maar omdat je een modem hebt, is het makkelijker om het signaal in het modem te vinden.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
Coax kabel vervangen, verandert niets. We krijgen dit beeld, terwijl de speedtest een downloadsnelheid van 218 aangeeft...
Terwijl we zitten verandert het beeld ineens, nu is de internetsnelheid hoog (tekst in helgroen. Nu krijgen we CS 2517
Als ik in het modem (connect box) inlog kom ik niet in een scherm waarbij ik upstream/downstream kan kiezen....
@Diedrick Volg de stappen die je verder ziet in de link:
Stap 2:
Klik links op de pagina op
‘Geavanceerde instellingen’
Stap 3:
Klik op
‘Hulpmiddelen’
Stap 4:
Klik op
‘Netwerk status’
Stap 5:
Klik boven aan de pagina op
‘Downstream’ of
‘Upstream’
Stap 6:
Het is gelukt! Je ziet nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.
Taal EngelsTsjechischPoolsSloveensFransItaliaansDuitsTurksRoemeensHongaarsNederlands |
Home
Verbonden apparaten
Geavanceerde instellingen
Beheer
Status | Downstream | Upstream | Configuratie | Netwerk historie |
1 | 602000000 | 0 | 38 | 256qam | 1 |
2 | 610000000 | 0 | 38 | 256qam | 2 |
3 | 618000000 | 0 | 38 | 256qam | 3 |
4 | 626000000 | 0 | 38 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 0 | 38 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 0 | 38 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | 0 | 38 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 0 | 38 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 0 | 38 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 0 | 37 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 0 | 38 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 0 | 38 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 0 | 38 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | -1 | 37 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | -1 | 37 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | -1 | 37 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | -1 | 38 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | -1 | 37 | 256qam | 18 |
19 | 746000000 | -1 | 37 | 256qam | 19 |
20 | 754000000 | 0 | 37 | 256qam | 20 |
21 | 762000000 | -1 | 37 | 256qam | 21 |
22 | 770000000 | -1 | 37 | 256qam | 22 |
23 | 778000000 | -1 | 37 | 256qam | 23 |
24 | 786000000 | -2 | 37 | 256qam | 24 |
1 | Goed (Locked) | 38.983 | 13055246 | 2 |
2 | Goed (Locked) | 38.983 | 10015668 | 8 |
3 | Goed (Locked) | 38.983 | 10016196 | 7 |
4 | Goed (Locked) | 38.983 | 10017405 | 6 |
5 | Goed (Locked) | 38.605 | 10014506 | 7 |
6 | Goed (Locked) | 38.605 | 10019347 | 8 |
7 | Goed (Locked) | 38.605 | 10023298 | 6 |
8 | Goed (Locked) | 38.605 | 10021194 | 3 |
9 | Goed (Locked) | 38.605 | 10023779 | 1 |
10 | Goed (Locked) | 37.636 | 10015690 | 7 |
11 | Goed (Locked) | 38.983 | 10025362 | 5 |
12 | Goed (Locked) | 38.605 | 10026532 | 10 |
13 | Goed (Locked) | 38.605 | 10025636 | 7 |
14 | Goed (Locked) | 37.636 | 10026837 | 9 |
15 | Goed (Locked) | 37.356 | 10023916 | 15 |
16 | Goed (Locked) | 37.636 | 10027183 | 8 |
17 | Goed (Locked) | 38.605 | 10027646 | 7 |
18 | Goed (Locked) | 37.636 | 10022751 | 9 |
19 | Goed (Locked) | 37.636 | 10027011 | 10 |
20 | Goed (Locked) | 37.636 | 10025857 | 8 |
21 | Goed (Locked) | 37.636 | 10027298 | 3 |
22 | Goed (Locked) | 37.636 | 10027782 | 9 |
23 | Goed (Locked) | 37.636 | 10028635 | 10 |
24 | Goed (Locked) | 37.356 | 10029040 | 8 |
En de upstream waarden?
Het signaal gaat maar net goed, dat is al een indicatie.
Ik vermoed dat het met de Mediabox XL net niet goed gaat. gezien de foutcodes.
Het enige wat mogelijk is, is dat de stekker achterin de Mediabox XL los is gaan zitten, ik kneep hem wel eens een beetje aan voor een betere verbinding.
Verder kun je niets doen en zal een Ziggo monteur het op moeten lossen.
Dank voor het meedenken, ik heb de helpdesk gebeld en ze sturen in eerste instantie een nieuwe mediabox om te kijken of het dan opgelost is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.