Ermeel
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

probleem afstandsbediening na update 4.32

Bij het opstarten van de mediabox next middels de afstandsbediening krijg ik niet meer het Ziggo logo maar óf een ruis beeld, of een zwart beeld (geen kanaal oid wordt gemeld).

Dit ná de update naar 4.32

Ik neem als oplossing mijn TV afstandsbediening uit de la, druk op de AV toets en de (bij mij) standaard instelling HDMI3 brengt beeld.

Ik vermoed dat bij de update dat deel van de overname van de TV afstandsbediening door die van de mediabox is verdwenen.

Wat te doen?

7 Reacties 7
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43521Reacties
  • 2531Oplossingen
  • 9258Likes

Kun je hem opnieuw koppelen met de TV.

Kijk eens in beeld en Geluid of de TV gekoppeld is?

Mogelijk helpen deze stappen: Voice Afstandsbediening koppelen aan TV en andere apparaten | Klantenservice | Ziggo

Ermeel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je reactie.

Afstandsbediening ís gekoppeld.

Doe ik mediabox uit en weer aan, dan is er géén probleem, ik kan gewoon verder TV kijken.

Zet ik de mediabox uit via de schakelaar aan de achterzijde, doe de Tv uit, vervolgens TV aan en schakelaar weer aan dan krijg ik 'ruis' beeld.

Vervolgens via TV afstandsbediening éénmaal op AV drukken en ik heb weer beeld (in dit geval van het opstarten van de box met de hartelijke groet in diverse talen.).

Ik zal kijken of ik de afstandsbediening kan ontkoppelen en daarna weer kan koppelen, maar dat kan ik helaas niet nu doen.

Ik hou u op de hoogte!

Ermeel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ter verduidelijking: Als ik beeld heb, en ik sluit de mediabox via de afstandsbediening om hem vervolgens weer te starten, dan werkt dat. Schakel ik de mediabox helemaal uit dan krijg ik ruis enz.

Rikst Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2083Reacties
  • 172Oplossingen
  • 238Likes

Hoi @Ermeel
Jammer dat het opstarten niet meer zo soepel loopt als voorheen. Ik snap dat je graag weer terug wilt naar de oude situatie. Is het al gelukt om de afstandsbediening opnieuw te koppelen? 

Ermeel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ontkoppelen, en opnieuw koppelen is gelukt.

Probleem lijkt echter niet verdwenen.

Dus: vanaf de situatie dat alles werkt zoals beeld, ziggo voice afstandsbediening enz. schakel ik mediabox uit. Kort daarna weer aan: geen probleem, terug bij TV programma.

Schakel ik Tv en mediabox uit en wacht enkele minuten: 'ruis' beeld. Oplossing: druk 1x op AV toets van TV (!) afstandsbediening en ik heb weer beeld/geluid.

Ditzelfde als ik de mediabox via de aan/uit schakelaar met een tussenpose van 30 seconden afsluit en opstart: ook ruis beeld.

Verder werken de toetsen hard zacht/zender wijzigen e.d. prima.

Misty1
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ook bij mij dit probleem. Als we via de ziggo-afstandsbediening tv willen kijken, moeten we of op de tv het knopje av indrukken of op de afstandsbediening van de tv. Heeft al die tijd goed gewerkt en na de update hebben we dit probleem. Heb gechat met Ziggo en kreeg als eerste te horen dat het iets is van de tv (maar daar hebben wij niets aan veranderd). Ik moest de mediabox naar fabrieksinstellingen zetten en vervolgens de afstandsbediening opnieuw moest koppelen.  Dit heb ik gedaan, maar hiermee is het probleem niet opgelost...

Jiri Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 385Reacties
  • 30Oplossingen
  • 85Likes

Jeetje wat vreemd @Ermeel en @Misty1

Ik heb het hier ook even getest, maar ik zie helaas niet wat jullie zien.
Er zijn een aantal opties die invloed hebben op het opstarten van de box. 

Zo heb je het energieverbruik in standby:

• Druk op de Home-knop van je afstandsbediening.
  • Ga naar het Tandwieltje (Opties) en selecteer Systeem.
  • Selecteer Opstarttijd mediabox

Waar staat die van jullie op?

Daarnaast is er nog de optie: Eén knop voor aan en uit zetten. Deze vind je als volgt:

• Druk op de Home-knop van je afstandsbediening.
  • Ga naar het Tandwieltje (Opties) en selecteer Beeld en geluid.

Staat deze bij jullie aan?

Ik hoor het graag 🙂

Uitgelicht topic