Ermeel

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

probleem afstandsbediening na update 4.32

Bij het opstarten van de mediabox next middels de afstandsbediening krijg ik niet meer het Ziggo logo maar óf een ruis beeld, of een zwart beeld (geen kanaal oid wordt gemeld).

Dit ná de update naar 4.32

Ik neem als oplossing mijn TV afstandsbediening uit de la, druk op de AV toets en de (bij mij) standaard instelling HDMI3 brengt beeld.

Ik vermoed dat bij de update dat deel van de overname van de TV afstandsbediening door die van de mediabox is verdwenen.

Wat te doen?

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je hem opnieuw koppelen met de TV.

Kijk eens in beeld en Geluid of de TV gekoppeld is?

 

Mogelijk helpen deze stappen: Voice Afstandsbediening koppelen aan TV en andere apparaten | Klantenservice | Ziggo

Ermeel
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je reactie.

Afstandsbediening ís gekoppeld.

Doe ik mediabox uit en weer aan, dan is er géén probleem, ik kan gewoon verder TV kijken.

Zet ik de mediabox uit via de schakelaar aan de achterzijde, doe de Tv uit, vervolgens TV aan en schakelaar weer aan dan krijg ik 'ruis' beeld.

Vervolgens via TV afstandsbediening éénmaal op AV drukken en ik heb weer beeld (in dit geval van het opstarten van de box met de hartelijke groet in diverse talen.).

Ik zal kijken of ik de afstandsbediening kan ontkoppelen en daarna weer kan koppelen, maar dat kan ik helaas niet nu doen.

Ik hou u op de hoogte!

Ermeel
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ter verduidelijking: Als ik beeld heb, en ik sluit de mediabox via de afstandsbediening om hem vervolgens weer te starten, dan werkt dat. Schakel ik de mediabox helemaal uit dan krijg ik ruis enz.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Ermeel
Jammer dat het opstarten niet meer zo soepel loopt als voorheen. Ik snap dat je graag weer terug wilt naar de oude situatie. Is het al gelukt om de afstandsbediening opnieuw te koppelen? 

Ermeel
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ontkoppelen, en opnieuw koppelen is gelukt.

Probleem lijkt echter niet verdwenen.

Dus: vanaf de situatie dat alles werkt zoals beeld, ziggo voice afstandsbediening enz. schakel ik mediabox uit. Kort daarna weer aan: geen probleem, terug bij TV programma.

Schakel ik Tv en mediabox uit en wacht enkele minuten: 'ruis' beeld. Oplossing: druk 1x op AV toets van TV (!) afstandsbediening en ik heb weer beeld/geluid.

Ditzelfde als ik de mediabox via de aan/uit schakelaar met een tussenpose van 30 seconden afsluit en opstart: ook ruis beeld.

Verder werken de toetsen hard zacht/zender wijzigen e.d. prima.

Misty1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ook bij mij dit probleem. Als we via de ziggo-afstandsbediening tv willen kijken, moeten we of op de tv het knopje av indrukken of op de afstandsbediening van de tv. Heeft al die tijd goed gewerkt en na de update hebben we dit probleem. Heb gechat met Ziggo en kreeg als eerste te horen dat het iets is van de tv (maar daar hebben wij niets aan veranderd). Ik moest de mediabox naar fabrieksinstellingen zetten en vervolgens de afstandsbediening opnieuw moest koppelen.  Dit heb ik gedaan, maar hiermee is het probleem niet opgelost...

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Jeetje wat vreemd @Ermeel en @Misty1

Ik heb het hier ook even getest, maar ik zie helaas niet wat jullie zien.
Er zijn een aantal opties die invloed hebben op het opstarten van de box. 

Zo heb je het energieverbruik in standby:

  • Druk op de Home-knop van je afstandsbediening.
  • Ga naar het Tandwieltje (Opties) en selecteer Systeem.
  • Selecteer Opstarttijd mediabox

Waar staat die van jullie op?



Daarnaast is er nog de optie: Eén knop voor aan en uit zetten. Deze vind je als volgt:

  • Druk op de Home-knop van je afstandsbediening.
  • Ga naar het Tandwieltje (Opties) en selecteer Beeld en geluid.

Staat deze bij jullie aan?

Ik hoor het graag 🙂

Ermeel
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Antwoord vraag 1: ECO modus

Antwoord vraag 2: staat op één knop

Verder had ik vandaag problemen met een opname doorspoelen, dat werkte niet.

Wat betreft het juiste HDMI keuze kanaal: dat werkt nog steeds niet. Als ik de box start moet ik rechtsonder éénmaal op de knop drukken, dan springt het uitvoer kanalen menu open, dat staat standaard op HDMI-3, ik heb na dat indrukken binnen 2 seconden beeld van een zender.

robert

Misty1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb het even nagekeken: opstarttijd mediabox staat in de eco-modus en één knop voor aan en uitzetten staat aan.

Jkoeners

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb ook een probleem met het aanzetten van de versterker en tv met de next afstandsbediening. Voorheen was met 1 knop alles aan en uit. Nu moet ik de ‘tv’ knop eerst gebruiken en dan de andere powerknop. Voorheen werkte dit prima. Alle suggesties al geprobeerd zonder effect. Ik heb het idee dat de ir functie niet meer wordt gebruikt bij het sturen van de ‘alles aan met 1 knop’ functie. Nadat alles aan staat werkt ‘volume’ etc wel. Graag een oplossing.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Ermeel, @Misty1 en @Jkoeners, kunnen jullie de opstarttijd eens op hoog zetten? Daarna even de stekker van de mediabox eruit halen en 20 minuten in stand-by zetten. Hoe gaat het daarna?

Jkoeners

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Gedaan, maar geen verschil. Aanzetten met de ‘witte’ tv knop op de afstandsbediening werkt wel..

Misty1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gedaan, maar dat maakt geen verschil. Moet nog steeds op de afstandsbediening van de tv AV indrukken om beeld te krijgen.

Ermeel
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

soms gaat er hier iets mis met inloggen, daarom probeer ik het nog een keer: dank voor je optie, echter, zoals bij de anderen die reageren, ik moet toch de toets rechtsonder 1x indrukken. Ook niet het grootste probleem natuurlijk, maar wel anders dan voorheen. Als ik trouwens de box uit doe via de afstandsbediening en direct weer aan, dan krijg ik wél direct beeld!

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Het blijft een raar probleem, @Misty1 en @Ermeel. Sorry ook voor de extreem late reactie! Hoe gaat het er inmiddels mee, ervaren jullie het probleem nog steeds? 

 

Ermeel
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja - ook excuses voor de late update - het 'probleem' is er nog steeds, maar het kost maar één extra handeling dus echt van een probleem wil ik niet spreken.

Nog gekker is dat het ook een paar keer vorige week is voorgekomen dat via de afstandsbediening aanzetten wel direct een zender opleverde.

Daarna probeer ik dan alle mogelijke volgordes en tijd onderbrekingen, maar het werd weer het oude liedje. Ik zal er niet van staan te kijken als het een TV gerelateerd probleem zou blijken te zijn... Enfin, ik kan er mee leven.

Dank ieder voor zijn en haar aandacht!

Robert

Ermeel
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe moet ik dit noemen? Toeval? Geluk?.... ik doe zojuist de TV aan, en daarna activeer ik de mediabox met de afstandsbediening, en wacht, klaar om op de AV knop (naar HDMI3) te klikken....spring gelijk NPO 1 'voor'. Mijn klomp is gebroken....

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Hmm, dat is inderdaad heel bijzonder, maar wel fijn om te lezen dat het nu weer goed gaat. 

Is dit bij jullie ook plotseling het geval @Misty1 en @Jkoeners ?

Jkoeners

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik moet nog steeds de tv aan/uit zetten met de ‘witte’ knop op de Next remote

Uitgelicht topic