1
Vraag
2
Reacties
HansDE

Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

prime video en verbinding

Na geweldige ervaringen in het verleden met dit forum, gooi ik dit ook maar even hier neer:

Sinds een tijd heb ik het probleem dat Prime Video niet alleen heel langzaam lijkt te laden via de app op mijn LG tv (bekabelde aansluiting), maar ook dat 90% van de tijd de ondertiteling helemaal weg blijft. Het kan ook gebeuren dat ik wel ondertiteling heb, maar dat bij het automatisch starten van de volgende aflevering deze ineens weer weg is. Volgens de Prime Helpdesk is mijn verbindingssnelheid hoog genoeg ( ping 12 ms, download 306.2 Mbps, upload 30.7 Mbps) maar is er bijna geen bandwijdte bij mijn verbinding. Toen maar telefonisch contact opgenomen met Ziggo, waar een hele vriendelijke dame me wist te melden dat ze niks vreemds zag aan mijn verbinding (al had ze, net als ik, geen idee wat Prime nou precies bedoelde met die bijna afwezige bandwijdte). Als tip gaf ze me nog mee om Prime te casten vanaf mijn mobiele telefoon, maar dat is zonder chromecast niet mogelijk, zo ontdekte ik zojuist. Is er iemand hier die een mogelijke oplossing weet? Via de browser op mijn (ook bekabeld aangesloten) tv werkt het trouwens prima.

Hans

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Victorie! Net gebeld door een uiterst vriendelijke (en zeer geduldige!) Ziggo monteur en die heeft het op weten te lossen (next direct aan het modem dat in bridge stond aangesloten; toen kreeg de next een update binnen; daarna modem uit bridge en wat veranderd aan de instellingen van de mesh router). De afspraak voor morgen is geannuleerd en nu hoop ik dat ik jullie heel lang niet meer lastig hoef te vallen. Allemaal bedankt voor het meedenken!

Bekijk in context

22 Reacties 22
Template

Level 16
  • 2510Posts
  • 59Oplossingen
  • 801Likes

Volgens Ziggo en volgens Amazon is er geen probleem.
Dan is het probleem blijkbaar de tv zelf, het geheugen van de App kan vol zitten, Je kan het beste dan de handleiding van de tv naslaan hoe dit leeg te maken(App verwijderen heeft geen nut, pas na bepaalde stappen). Staat dit niet in de handleiding, zoek dan eerst op de site van LG naar de tv en kijk of er een antwoord staat. 

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Template, dank je, ik ga me daar straks eens op storten! Volgens Amazon is er trouwens wel een probleem: bijna geen bandwijdte?

Template

Level 16
  • 2510Posts
  • 59Oplossingen
  • 801Likes

Je Amazon Prime doet het wel op de andere (bekabelde) apparatuur. Dan ga ik er even vanuit dat stap 1, de tv zelf is. Kan je het niet vinden in de handleiding en op de site. Dan kan je ook nog proberen de tv terug te zetten naar fabrieksinstellingen met geheugen verwijderen en dan meteen updates binnenhalen. Let wel op dan ben je alles kwijt zoals je het ingesteld had. 

JV1969

Level 4
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Op de Next box zitten tv apps waaronder ook een Prime app, zit dit niet op de Mediabox XL?

Ik kijk Netflix en Prime via de Next box.

 

https://www.ziggo.nl/televisie/tv-apps

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

nee, op de mediabox xl zit helaas geen Prime app

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @HansDE 

Ik lees dat je een LG Smart-TV hebt. Kun je ook aangeven hoe oud je TV is en of je hem nog regelmatig kunt updaten?

 

Mijn ervaring met Smart-TV’s is dat de ondersteuning door de fabrikanten van Smart-TV’s vaak niet veel langer gegarandeerd is dan twee jaar. En omdat er dan geen updates meer beschikbaar zijn, zullen de apps ook niet meer worden geüpdatet. Terwijl je TV het uitstekend doet zullen steeds meer app's minder goed werken en verandert je Smart-TV gaandeweg in een gewone TV.

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Hoi @Wim C. De tv is 3 jaar oud  maar ik ontvang nog regelmatig updates 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@HansDE  schreef:

 De tv is 3 jaar oud  maar ik ontvang nog regelmatig updates .


Dat is mooi, dan kunnen dat wegstrepen als mogelijke oorzaak.

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

De app is wel sneller geworden door het leegmaken van het geheugen op de tv (al blijft prime opvallend traag vergeleken met bijv netflix, maar dat zal best aan prime liggen) en ik heb net 1 aflevering van een serie kunnen bekijken met ondertiteling (al moest ik daarvoor wel eerst die ondertiteling uit- en weer aanzetten). Bij het starten van de volgende aflevering was het echter al weer gedaan met de pret wat ondertiteling betreft. Dus als iemand nog een idee heeft hou ik me aanbevolen!

Template

Level 16
  • 2510Posts
  • 59Oplossingen
  • 801Likes

Misschien alsnog de tv terugzetten naar fabrieksinstellingen en alles wissen als de optie dit vraagt. Helaas moet dan wel alles opnieuw ingesteld worden. 

Andere optie wat je kan proberen, is nogmaals het geheugen leegmaken zoals je eerder deed, echter hierna direct de tv uit het stopcontact halen en 5 minuten wachten en dan na 5 minuten weer de tv in het stopcontact. 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1315Posts
  • 203Oplossingen
  • 662Likes

Superhulp zie ik @Template @WimC en @JV1969 alles om voor @HansDE een goed werkende Prime Video app te krijgen. Ik ben benieuwd, is het nog gelukt met de laatste tips? 

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Jos  helaas nog niet, het hebben van ondertiteling is nog steeds een kwestie van puur geluk. Ik heb het vermoeden dat het gaat eindigen met een exit van Prime video!

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1315Posts
  • 203Oplossingen
  • 662Likes

@HansDE Dank voor je terugkoppeling, bij het controleren van je gegevens zag ik dat het beste was om je even te bellen. 
Dat is gelukt en daarom dank voor je tijd en moeite. Het pakket wordt omgezet naar een Mediabox Next waarbij ik erop reken dat deze problemen met ondertiteling voorbij zijn. 
Naast deze aanpassing hebben we je pakket weer helemaal op maat gemaakt! 

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Hoi @Jos en andere geïnteresseerden, even een voortgangsrapport 🙂

Afgelopen dinsdag de Next ontvangen en woensdag geïnstalleerd. Dat ging niet zonder slag of stoot (het liep van "uw abonnement wordt niet herkend"; via "geen netwerkverbinding"; helemaal geen wifi naar "geen telefoon meer" en toen had ik wel Prime maar in ruil daarvoor geen Netflix meer) maar uiteindelijk is het gelukt! Ik heb nog wel voor aanstaande dinsdag een afspraak staan met een monteur, ingepland door een vriendelijke medewerker van Ziggo aan de telefoon, maar denk dat ik die dus maar af ga zeggen...tenzij deze het volgende probleem op kan lossen (maar misschien is dat ook gewoon een eigenaardigheidje van de Next box, dus vandaar dit berichtje nog even)

- bij opnames en ingeplande opnames staan enkele vlakken waarin geen foto van de betreffende opname verschijnt. Deze vlakken blijven grijs of er verschijnt alleen een zender logo en een grijs icoontje van een tv. Bij sommige van die grijze vlakken staat ook helemaal niet om welke opname het zou moeten gaan en als ik er op klik kom ik in een volgend scherm met alleen een wit kader, maar verder geen tekst

-het omschakelen van live tv kijken naar de "tv apps" duurt een seconde of 30, is dat de tijd die er voor staat?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1315Posts
  • 203Oplossingen
  • 662Likes

Dank, @HansDE goed bezig geweest terwijl het niet zonder slag of stoot ging. Super dat die monteur al gepland staat, die kan deze aandachtspunten nog langs lopen en het helemaal op orde brengen. Dat hoort niet zo lang te duren. 

Hoofddoel gehaald dus voor Prime Video met de ondertitels? 

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Jos  Ja, Prime doet het nu zoals het bedoeld is! Afspraak met de monteur dus maar laten staan voor die laatste puntjes?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1315Posts
  • 203Oplossingen
  • 662Likes

Perfect en dank voor de bevestiging, kunnen we deze afstrepen. 
Monteur wat mij betreft gewoon laten staan, kan nooit kwaad om het nog eens te laten checken en of alles geheel up to date is rondom de hoofdaansluiting en coaxaansluitingen. 
 

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Ik had mijn mond moeten houden, want vrijdagavond liep de Next vast en sindsdien kom ik niet verder dan foutmelding CS1011...goed dus dat de afspraak met de monteur nog staat 🙂

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@HansDE Dat klinkt alles behalve goed! Dan laten we die zeker staan, hou je ons op de hoogte van de voortgang? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic