jim53

Level 5
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

philips afstandsbediening koppelen aan ziggo next

goedenavond, 

Ik heb een Philips 48OLED806 aangeschaft omdat mijn vorige Philips het na bijna 13 jaar op gaf. Met de afstandsbediening van Ziggo kan ik mijn TV prima bedienen. Maar ik zou graag de nieuwe afstandsbediening willen gebruiken. Een deelnemer aan dit forum had in april 2021 precies dezelfde vraag en werd door Ziggo community moderator @Paul verwezen naar een stappenplan waarbij je de oplossing kon vinden "via het huisje' op de Ziggo AB. Ik heb dat ook gedaan: koppeling geslaagd, maar ik kan alleen het volume bedienen en niet de andere functies zoals bv. van zender veranderen, teletekst, voicebediening enz. Is er iemand die een oplossing weet? Alvast bedankt. 

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Met de afstandsbediening van Ziggo kan ik mijn TV prima bedienen.

Maar ik zou graag de nieuwe afstandsbediening willen gebruiken."

 

Met welke Ziggo afstandsbediening precies kun je de TV bedienen?

Welke nieuwe afstandsbediening bedoel je? De afstandsbediening met stem besturing?

jim53
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hi@Bert, met de afstandsbediening behorende bij de Ziggo Next met spraakbesturing kan ik mijn Philips 48oled806 bedienen. Ik zou graag de AB van die laatste gebruiken omdat die de specifieke functies van de Philips kan bedienen. Zoals gezegd kan

ik behalve de volume geen andere functies activeren. In de handleiding van de Philips 48oled806 is niets te vinden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik volg je nog niet helemaal.

Met de Philips afstandsbedinging kun je niet de Next bedienen?

Dat is niet mogelijk, de Philips afstandsbediening heeft, bij mijn weten, die functies niet in zich.

 

Met de afstandsbedinging van de Next kun je niet meer dan de Philips TV aan en uitzetten en het geluid en de ingangen wijzigen,

jim53
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

@Bert, ik kan met mijn Philips AB alleen de volume van mijn nieuwe TV activeren, maar niet andere functies zoals kanalen kiezen, teletekst, spraakbesturing enz. Door gebruik te maken van het stappenplan zoals eerder door Ziggo community moderator @Paul is geadviseerd, heb ik de Philips AB succesvol aan de Next kunnen koppelen met genoemd resultaat. De Philips AB heeft naast de mogelijkheid om specifieke functies (bv. Ambilight) te bedienen, ook dezelfde mogelijkheden als de Ziggo AB zoals kanalenkiezer, spraakbediening, teletekst enz. Ik ben dus genoodzaakt om met twee AB's te werken: de Ziggo voor de gewone TV functies en de Philips voor de specifieke functies.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jim53 Ik kan je nog niet volgen.

"ik kan met mijn Philips AB alleen de volume van mijn nieuwe TV activeren, maar niet andere functies zoals kanalen kiezen, teletekst, spraakbesturing enz."

 

Bedoel je mogelijk: "ik kan met mijn Next AB alleen de volume van mijn nieuwe TV activeren, maar niet andere functies zoals kanalen kiezen, teletekst, spraakbesturing enz."

Dat zou kunnen kloppen, want meer mogelijkheden heeft de afstandsbediening van de Next niet.

jim53
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

@Bert ik kan met mijn Ziggo ab alle mogelijke functies van de TV bedienen (behalve de specifieke van de OLED), maar ik kan van mijn OLED tv alleen de volume bedienen, hoewel de koppeling tussen Philips ab en Philips tv geslaagd is. Ook de koppeling.met mijn netwerk is geslaagd.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jim53  schreef:

@Bert ik kan met mijn Ziggo ab alle mogelijke functies van de TV bedienen (behalve de specifieke van de OLED), maar ik kan van mijn OLED tv alleen de volume bedienen, hoewel de koppeling tussen Philips ab en Philips tv geslaagd is. Ook de koppeling.met mijn netwerk is geslaagd.


Met de Next AB kun je alleen maar een TV aan en uitzetten, het volume regelen en de ingang kiezen van de TV, meer mogelijkheden zitten er niet op de AB van de Next voor een gekoppelde TV.

 

De rest van de functies van de Philips TV zul je met de Philips AB moeten doen.

mlasj

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

heb je easy link aan in menu van tv die moet aan dan zou die moeten gaan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@mlasj  schreef:

heb je easy link aan in menu van tv die moet aan dan zou die moeten gaan


Easy Link is hetzelfde als CEC en de Next kent dit niet voor andere functies als tegelijk uit en aan van de TV.

Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

Dit zal ook nooit werken, maar er is misschien wel een oplossing.
Neem een CI+ module van Ziggo en zet de zenders in je TV en je kunt alles met je TV AB bedienen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Simba24  schreef:

Dit zal ook nooit werken, maar er is misschien wel een oplossing.
Neem een CI+ module van Ziggo en zet de zenders in je TV en je kunt alles met je TV AB bedienen


@Simba24 Een CI+ module kan wel de oplossing zijn voor de afstandsbediening, maar dan zal de TV dit moeten ondersteunen en daar kun je alleen live mee kijken in de meeste gevallen en alleen in oud-Ziggo on-demand als de TV dit al ondersteunt.

Verder ben je ook alle handige mogelijkheden van de Next kwijt zoals opnemen en replay en terugspoelen en pauzeren enz.

Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

De Philips en zeker de OLED ondersteund het zeker.
En ja je kunt dan niet meer opnemen, tenzij je de CI+ module er even uit haalt dan kun je de basiszenders wel opnemen met een externe harde schijf, (ondersteund de OLED ook) en ook dan kun je terugspoelen en pauzeren.
Maar dat ga je niet makkelijk doen natuurlijk.

jim53
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Goedenavond @Bert,@Simba24, @mlasj

Bedankt voor jullie meedenken. Ik maak daar géén gebruik van: deels omdat mijn vraag kennelijk niet helder genoeg  is gezien een aantal reacties.

Deels ook omdat de gegeven technische adviezen (CI module, Easy link)  de mogelijkheden van de Next - waar ik best tevreden over ben - ondermijnen,

Ik ben natuurlijk verder gaan kijken: een adviseur van Ziggo met vermoedelijk verstand van zaken gaf in overweging om de Philips los te koppelen van de Next! Bij een BCC winkel vertelde een senior medewerker dat 'mijn probleem' vaker voorkomt: veel afstandsbedieningen matchen niet met de Next media box. Ik ben geneigd om deze mening te geloven.

M.a.w. ik heb nog geen bruikbaar advies gevonden en zal verder gaan zoeken (misschien bij Philips zelf?). Vooralsnog gebruik ik twee afstandsbedieningen: die van Ziggo waarmee ik de meeste functies van mijn TV kan bedienen en die van Philips voor de specifieke functies van de OLED 806 (zoals ambilight)

Uitgelicht topic