Vraag
Reacties
Oplossing
Robvink1953
Level 1

opnemen op usb met ci+ 1.4 module

Ls ik heb een Samsung tv waarmee ik tv programma’s kan opnemen.

Dit gaat goed wanneer ik bv ned. 1 opneem en kijk naar ned.2 of ned. 3.

Wil ik naar RTL 4 kijken dan krijg ik de mededeling dat ik de opname moet stoppen..

Dit gebeurt als ik de gecodeerde en de ongecodeerde zenders kies.

Waarom kan ik niet iedere zender opnemen terwijl ik naar een andere zender kijk.

groet,

Rob

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wewanl
Level 17

Als je televisie twee ingebouwde dvb-c tuners heeft kan je naar de ene frequentie kijken en van een andere frequentie opnemen. Als NPO 1 op een andere frequentie zit dan RTL4, dan kom je met 1 ingebouwde dvb-c tuner in de problemen.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
44 Reacties 44
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20

Waarschijnlijk heeft je tv maar 1 tuner, dan kun je alleen opnemen waar je naar kijkt.

De videorecorder van vroeger had dat manco ook.

https://community.ziggo.nl/audio-en-tv-apparatuur-97/opnemen-en-tegelijk-een-andere-zender-kijken-zo...

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Je kan een zender opnemen en naar een andere kijken als deze in dezelfde ‘Transport Stream’ zit, bv NPO 1,2 en 3 zitten in dezelfde stream (2055)

Zie voorbeeld, dit overzicht is wel verouderd maar geeft een indruk welke zenders is dezelfde stream zitten:

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Robvink1953 Weet je zeker dat je een 1.4 module hebt? Naar mijn weten zijn deze nog niet in de handel. TV's ondersteunen deze standaard wel.

0 Kudos
Robvink1953
Level 1
Topicstarter

Of mijn TV 1 tuner heeft weet ik niet. Maar ik kan wel nederland 1 opnemen en naar nederland 2 kijken. 

In stream 2055 zitten ned 1 ned 2 ned 3 en ziggo sport

ik kan ned 1 opnemen en tegelijk naar ned 2 of ned 3 kijken. Maar zodra ik ziggo sport kies, verschijnt de melding dat ik de opname moet stoppen.

0 Kudos
Robvink1953
Level 1
Topicstarter

Volgens de medewerker van Ziggo waar met deze vraag begon verzekerde mij dat ik een 1.4 module heb.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Robvink1953 wrote:

In stream 2055 zitten ned 1 ned 2 ned 3 en ziggo sport

ik kan ned 1 opnemen en tegelijk naar ned 2 of ned 3 kijken. Maar zodra ik ziggo sport kies, verschijnt de melding dat ik de opname moet stoppen.

Dan zit ziggo sport inmiddels in een andere stream, het overzicht is verouderd, een recent overzicht heb ik niet.

0 Kudos
Steefb
Level 20
Robvink1953 wrote:

Volgens de medewerker van Ziggo waar met deze vraag begon verzekerde mij dat ik een 1.4 module heb.

Ik weet vrij zeker dat deze medewerker je foute info heeft gegeven. De versie is te zien op je module.

0 Kudos
Robvink1953
Level 1
Topicstarter

Ik kan dat op mijn module niet zo makkelijk zien

0 Kudos
Steefb
Level 20

Smardtv schijnt 1.4 modules in zijn pakket te hebben. Of dit er eentje is kon ik niet vinden.

0 Kudos
Robvink1953
Level 1
Topicstarter

Ik uitte mijn twijfel bij de ziggomedewerker maar hij was er 100% zeker van dat het een 1.4 module was.

0 Kudos
Steefb
Level 20

Ik was er zeker van dat 1.4 modules niet beschikbaar zijn, maar zat fout. Smardtv kan ze leveren, in de losse verkoop en geschikt voor Ziggo weet ik niet ( niet in de Nederlandse webshops ). Het zou kunnen dat Ziggo ze wel levert. Maar specs zijn overal vrij summier.

Dus mijn “beste antwoord” is niet goed.

Blijft de vraag, hoeveel dvb c tuners heeft de TV van TS.

0 Kudos
Robvink1953
Level 1
Topicstarter

Heb op internet gezocht en dan lees ik dat er 1 tuner in zit.

0 Kudos
wewanl
Level 17

Wat jij wilt gaat het beste op een Humax 5200 of Humax 5400.

Maar als je in voormalig UPC gebied woont, heb je er weer niets aan, want het schiet niet erg op met de harmonisatie van het Ziggo netwerk.

Ik loop als klant in voormalig UPC gebied tegen diverse verschillen aan ten opzichte van voormalig Ziggo gebied, waar ik met mijn verstand niet bij kan dat dit na twee jaar samenvoeging nog niet is gelijk getrokken. ( behalve de prijs dan, ik mag hetzelfde betalen maar krijg een stuk minder)  

0 Kudos
Robvink1953
Level 1
Topicstarter

Na de horizonbox het huis uitgegooid te hebben dacht ik ook aan een humax. Kwam er al gauw achter dat dit niet ging lukken omdat ik in upc gebied woon.

Omdat de  TV een opnamefunctie heeft kreeg ik weer een beetje hoop.

Blijf het moeilijk begrijpbaar vinden dat een TV met 1 tuner wel ned. 1 kan opnemen terwijl je naar ned. 2 kijkt. Maar stopt met de opname zodra je naar RTL4 overschakelt ( andere stream)

0 Kudos
wewanl
Level 17

Als je televisie twee ingebouwde dvb-c tuners heeft kan je naar de ene frequentie kijken en van een andere frequentie opnemen. Als NPO 1 op een andere frequentie zit dan RTL4, dan kom je met 1 ingebouwde dvb-c tuner in de problemen.

0 Kudos
Ga naar reactie
Robvink1953
Level 1
Topicstarter

Blijf toch met dezelfde vraag

waarom  ned 1 opnemen en wel tegelijker tijd kunnen kijken naar ned 2 of ned 3 en niet naar rtl 4

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Robvink1953 Omdat Ned 1,2 en 3 in dezelfde Transport Stream’ zitten. Zoals mguzz hierboven aangeeft.

Alhoewel veel info op deze site verouderd is, is het in principe wel correct .

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/dvb.shtml

Transport Stream

Bij analoge TV krijgt elke zender zijn eigen frequentie, en neemt altijd evenveel ruimte in. Voor digitale TV werkt het anders. De signalen (bits) van diverse zenders worden gecombineerd tot een transport stream. In principe zou een heel grote transportstream daarvoor gebruikt kunnen worden, maar dat werkt niet handig. 

0 Kudos
wewanl
Level 17

Misschien wordt het duidelijk met deze twee foto’s 

NPO 1,2,3 zitten allemaal op 386 mhz en daarom kan je met  1 tuner van deze drie kanalen kijken en opnemen tegelijk. Je tuner kan echter niet tegelijk kijken naar 386 mhz en 458 mhz.

0 Kudos
Robvink1953
Level 1
Topicstarter

Bedankt voor de uitleg

Nu snap ik  het.

Op nemen en naar een andere zender kijken gaat dus niet.

En  een Humax box is helaas ook geen optie door het klantonvriendelijke beleid van Ziggo.

0 Kudos