1
Vraag
2
Reacties
Ben1

Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

opnames Next lopen vast na spoelen

Hallo geleerde vrienden en vriendinnen,

 

Er is in december voor het eerst in al die jaren dat we klant zijn hier een monteur van Ziggo geweest vanwege problemen met de wifibooster.

Deze monteur heeft toen in de meterkast een nieuwe aansluitdoos en splitter gemonteerd omdat de oudere eengatsdoos met 1 kabel alles, dus ook het modem, via de tratec versterker liet lopen. Dat blijkt niet goed te zijn voor het gebruik van internet.

Ik kan niet merken dat het beeld op de oled tv minder is geworden. maar vanaf dat moment loopt de Next ontzettend vaak vast. Dit gebeurd bij opnames waarbij ik door de reclames wil spoelen of gewoon een half uur vooruit skip. Dus bijvoorbeeld 10 minuutjes vooruit springen in de opname en het beeld loopt na een paar seconden vast terwijl het geluid gewoon doorloopt. Ook had ik voorheen nooit een melding dat ik even geduld moest hebben bij dat soort handelingen wat nu wel vaak voorkomt.

 

Natuurlijk is de Next bekabeld op het internet aangesloten en ook heb ik al eens de utp kabel veranderd en direct op de connect box aangesloten.

Resets van de Next, de booster of de connectbox helpen tot op heden ook niets.

 

Heeft er iemand een tip??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ben1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb de splitter er tussenuit gehaald bij de aop en het modem weer aangesloten op de 0db uitgang van de versterker. Weet niet of dit de beste oplossing is al werkt tot nu toe alles nog perfect. Ook de WiFi vanuit het modem en de booster lijkt perfect. 

Heb voor de volledigheid nog wat nieuwe info uit het modem toegevoegd in de hoop dat er nog eens een geleerde naar wil kijken. 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je volledige signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Ben1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt voor je reactie Bert. Hierbij de gevraagde plaatjes.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie dat het niet helemaal lekker loopt, mogelijk kunnen @KBX458 en/of @tobiastheebe meer info uit het log halen.

Zij komen in dit topic als / zodra zij online zijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Ik zie geen bijzonderheden m.b.t. de downstream, upstream en log. Er is een minimale/verwaarloosbare hoeveelheid ruis aanwezig in de downstream.

 

Het opnieuw opstarten van de modemrouter is de moeite waard, gezien de uptime van circa 30 dagen.

Ben1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Jammer dat het geen duidelijk probleem is. Ik heb het modem opnieuw opgestart en ook de Next een fabrieks reset gegeven, maar de klachten blijven  hetzelfde. Toch bedankt voor het meedenken 👍

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Je zou nog het witte kapje van de POA-01-B kunnen verwijderen onder het motto "niet geschoten, is altijd mis."

Hier lees je hoe dat te doen.

Herplaats daarna de splitter en druk deze stevig aan. Maak vervolgens het modem 30 sec.  stroomloos en laat het daarna herstarten.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zo te zien is het de nieuwe versie van het kapje, zonder ontwerpfout.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dat is correct, maar in dit geval neem ik graag het zekere voor het onzekere.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tobiastheebe Van de eerste levering van de POA-01 B bleek ook het kapje te diep te zijn, de volgende leveringen niet meer.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Klopt, ik heb een exemplaar van de POA-01-B in mijn voorraad die nog de oude versie van het kapje heeft, ik had je destijds onderstaande foto's laten zien (link naar mijn reactie).

 

20210630_235744.jpg20210630_235800.jpg

Ben1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Het deksel is eraf en op dit moment lijkt het probleem opgelost. De splitter lijkt overigens sowieso niet zo heel stevig vast te zitten als bij de wat oudere eengatsdoos (tras1000?)

Mijn gevoel zegt dat hij nog minstens een halve centimeter verder over de connector geschoven kan worden, maar ben bang dat ik dan teveel geweld moet gebruiken. 

Ook de aarding is niet aangesloten op de meterkast. 

 

Ik ga nog flink testen en meld me zo snel mogelijk met de resultaten. 

 

heel erg bedankt iedereen voor het meedenken en de adviezen. 

Ben1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Helaas toch geen succes. Vanavond weer 4 keer een freeze gehad .

Ben1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

De klachten lijken iets minder vaak voor te komen en ook dat " momentje " wachten tijdens  het skippen/spoelen komt veel minder voor. Het moet dus echt iets te maken hebben met de nieuwe aansluiting in de meterkast.  Blijf het vreemd vinden dat een goede eengatsdoos vervangen moest worden voor een soort van veredelde haakse stekker in een plastic jasje met daarop een splitter. Het voelt goedkoop en kwetsbaar aan alsof het allemaal niet lekker past en hieruit blijken de problemen te ontstaan. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

De TRISZ-DG300 is wel degelijk een volwaardig AOP met dubbele galvanische scheiding. Tot een aantal maanden geleden werd nog de btv 1 IEC-NL geplaatst als AOP in de meterkast. Ik las laatst op Tweakers dat braun teleCom leveringsproblemen heeft, dit zou verklaren waarom Ziggo op Technetix is overgestapt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Blijf het vreemd vinden dat een goede eengatsdoos vervangen moest worden voor een soort van veredelde haakse stekker in een plastic jasje met daarop een splitter."

 

Die oude eengatsdoos zorgt inmiddels bijna overal voor problemen, de frequenties die deze dozen door kunnen laten zijn te beperkt voor de nieuwe modems.

Ben1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb de splitter er tussenuit gehaald bij de aop en het modem weer aangesloten op de 0db uitgang van de versterker. Weet niet of dit de beste oplossing is al werkt tot nu toe alles nog perfect. Ook de WiFi vanuit het modem en de booster lijkt perfect. 

Heb voor de volledigheid nog wat nieuwe info uit het modem toegevoegd in de hoop dat er nog eens een geleerde naar wil kijken. 

Ben1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Voorlopig lijkt het goed te gaan. Het vastlopen is nog maar sporadisch voorgevallen. Wellicht niet de oplossing zoals het officieel moet maar ben blij met het resultaat.  Iedereen nog heel erg bedankt voor het meedenken 👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic