dag,
Ik meen ergens gelezen te hebben dat bij de Quantis sinds kort standaard een retourband sperfilter werd meegeleverd, maar dat mocht ik helaas niet aantreffen in de doos die zaterdag 23-04-2022 werd bezorgd. Dat is jammer, want ik heb ook last van het probleem dat herhaaldelijk het signaal een seconde of twee wegvalt. Het lijkt als twee druppels water op het probleem dat al vaker beschreven is, en waarbij een retourband sperfilter de oplossing kan zijn. Hopelijk leest iemand van Ziggo mee? Zoals het nu gaat, is het echt niet te doen. Tussen de onderbrekingen door is het radiogeluid overigens uitstekend 😉
Met vriendelijke groet,
Raymond
Ik heb een PTS 02KK splitter van Ziggo in de muurcontactdoos zitten; op de ene uitgang is de Connectbox aangesloten, en op de tweede uitgang zit een POA-01-B splitter van Ziggo. Op de laatstgenoemde splitter is een Humax digitale tv-ontvanger en de Quantis QE317 aangesloten.
Hopelijk leest iemand van Ziggo mee? Zoals het nu gaat, is het echt niet te doen. Tussen de onderbrekingen door is het radiogeluid overigens uitstekend 😉
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @RaymondH! Een warm welkom op de Ziggo Community!
Heel jammer dat het geluid niet helemaal goed verloopt. Ik heb de sperfilter besteld en deze komt zo snel mogelijk naar je toe 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heeft u deze beschrijving al eens goed doorgenomen.
dank! Ja, heb ik gedaan.
De onderbrekingen ( 'geen signaal') zijn deze avond wel een stuk minder frequent dan gistermiddag (zondag). Alles is aangesloten (Humax digitale tv-ontvanger en Connectbox).
Heb nu drie onderbrekingen geteld het afgelopen uur. Gistermiddag bij tijd en wijle wel 3 keer per 5 minuten ofzo. Dat hield op zodra de Quantis rechtstreeks op de muuraansluiting (TV-uitgang) werd aangesloten.
Terwijl ik dit typ toch alweer 2 onderbrekingen tijdens één liedje...
Hi @RaymondH! Een warm welkom op de Ziggo Community!
Heel jammer dat het geluid niet helemaal goed verloopt. Ik heb de sperfilter besteld en deze komt zo snel mogelijk naar je toe 🙂
Dankjewel Maud! Ik laat nog wel even weten hoe 't uitpakt.
Sperfilter is ontvangen en geplaatst, en sindsdien geen enkele signaalonderbreking meer gehoord. Lijkt opgelost. Dank!
Hallo Maud
Bekijk mijn topic ook eens ook ik heb al diverse malen gevraagd omdat stopfilter dat bij mijn bij ziggo bestelde quantis bijgeleverd had moeten zijn echter niemand van ziggo reageerd op mijn vraag.
Wat jij een Sperfilter noemt werd helaas in eerste instantie nie in de systemen bij de Ziggo helpdesk gevonden. maar:
Toen ik voor de eerste keer belde begon onervaren medewerker klantenservice over instellingen uit zetten op QE317. Wat ze oplas van haar scherm. Dat werkte natuurlijk niet. Toen zelf hier de filter oplossing hier gevonden. Nogmaals gebeld. In eerste instantie kon de meer ervaren service desk medewerker niks vinden toen ik naar “HPFX258-IECFM” filter vroeg , maar in 2e instantie vond hij een “radio filter” of “radio adapter” oid in zijn systeem. Zonder specs. Deze heeft hij voor mij aangevraagd (“we kunnen het altijd proberen” zei hij) en heb ik kostenloos ontvangen.
In de envelop die ik van “GXO i.o.v. Ziggo, Antwoordnummer 1070, 5800VB Venray” ontving zat idd. het “HPFX258-IECFM” filter en de nieuwe versie van “Aansluiten Digitale radio ontvanger” met als stap 2 “adapter aansluiten”. Probleem opgelost!
ofwel: Ziggo weet dat dit filter noodzakelijk is (want staat in hun handleiding) en als je doorvraagt bij een wat meer ervaren helpdesk medewerker gaat hij of zij in een van hun systemen het onderdeel vinden en opsturen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.