1
Vraag
2
Reacties
Cat.

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ontbreken van zenders

Hallo,

Ik krijg BBC first niet op mijn t.v. boven terwijl ik beneden deze zenders wel krijg. Hoe kan dit?

Groet Cat

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Cat. 

Ik zie dat je naast de Humax 5300C gebruik maakt van de digitale ontvanger. Deze digitale ontvanger is voor de afbouw van het analoge signaal. Deze krijg je van ons wanneer jouw tv niet beschikt over een DVB-C tuner en je de (analoge) zenders niet via de kabel in digitale kwaliteit kan ontvangen. De digitale ontvanger vervult dus als het ware de functie van de DVB-C tuner. Met de digitale ontvanger kun je het analoge zenderaanbod (en een aantal extra kanalen) in digitale kwaliteit ontvangen. De zender BBC First valt hier niet onder. Deze kan je alleen ontvangen met een CI+ module of een Mediabox met smartcard. 

Als je dus deze digitale ontvanger hebt aangesloten, dan klopt het dat je via deze ontvanger geen BBC First kunt bekijken.

Bekijk in context

10 Reacties 10
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

BBC first werkt alleen met een ci module of mediabox waar een smartcard in zit

zonder ci module is die zender niet te ontvangen ook met de Humax IRHD 5500c is het niet mogelijk om die zender te kijken

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Goedemorgen @Cat. en welkom op onze Community! 

Ik snap dat je een topic opent als je op de ene televisie zonder problemen BBC First kunt kijken maar op een andere tv niet. Is het zoals @anoniemforum hierboven zegt dat je bij deze tv geen ontvanger of een Humax IRHD 5500c hebt? 

Als je wel een CI+ Module of een andere ontvanger gebruikt bij deze tv, laat het dan weten! Ook horen we graag welke melding je precies te zien krijgt. 

Cat.
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

Ja ik gebruik wel een ontvanger van Ziggo. 

Cat.
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Krijg verder geen melding maar zoekt vervolgens de volgende zender op.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Cat. wrote:

Hoi,

Ja ik gebruik wel een ontvanger van Ziggo. 

kun je een foto van die ontvanger maken 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Cat. wrote:

Krijg verder geen melding maar zoekt vervolgens de volgende zender op.

 

Dat klinkt als een ontvanger die enkel geschikt is voor de ongecodeerde kanalen, als dit toestel wel geschikt zie je zonder smartcard dat het kanaal gecodeerd is, iets van die strekking.

Wat mogelijk is dat de zenders opnieuw gezocht moeten worden met netwerk ID 5555.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Cat. 

Ik zie dat je naast de Humax 5300C gebruik maakt van de digitale ontvanger. Deze digitale ontvanger is voor de afbouw van het analoge signaal. Deze krijg je van ons wanneer jouw tv niet beschikt over een DVB-C tuner en je de (analoge) zenders niet via de kabel in digitale kwaliteit kan ontvangen. De digitale ontvanger vervult dus als het ware de functie van de DVB-C tuner. Met de digitale ontvanger kun je het analoge zenderaanbod (en een aantal extra kanalen) in digitale kwaliteit ontvangen. De zender BBC First valt hier niet onder. Deze kan je alleen ontvangen met een CI+ module of een Mediabox met smartcard. 

Als je dus deze digitale ontvanger hebt aangesloten, dan klopt het dat je via deze ontvanger geen BBC First kunt bekijken.

Cat.
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oké dank voor de uitleg, dat is dan het probleem. Zal kijken hoe ik dit op kan lossen. Misschien dat Ziggo een mediabox voor mij heeft na jaren lang klant te zijn.

Groet Cat

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Cat. wrote:

Oké dank voor de uitleg, dat is dan het probleem. Zal kijken hoe ik dit op kan lossen. Misschien dat Ziggo een mediabox voor mij heeft na jaren lang klant te zijn.

Groet Cat

 

Je hebt de mogelijkheid een CI+ module te bestellen voor 2 euro in de maand. Deze is uiteraard wel alleen te gebruiken als je tv hiervoor geschikt is. Daarnaast heb je de mogelijkheid een 2e standaard mediabox te huren voor 4 euro per maand. Je ontvangt dan dezelfde mediabox als die je in je hoofd-abonnement hebt. Zo kan je op de 2e tv precies hetzelfde bekijken als op de 1e :-). 

Alex1

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het vreemde is dat die tweede ontvanger dan weer zenders heeft die de andere ontvanger niet heeft, nl. de kanalen 325 t/m 337.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic