visserjohn10
Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

ondertiteling slechthorenden niet synchroon

Het viel mij op dat vandaag,10 05 2020, het weerbericht op RTL soms heel even tegelijk liep , maar dat was van zeer korte duur. Ik heb de versie 4.23, en eerlijk gezegd heeft dat niet veel verbetering opgeleverd. Ik kan wel zeggen, dat dit een drama is. Soms nog ondertiteling als het volgende programma reeds begonnen is.

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 2508Posts
  • 214Oplossingen
  • 325Likes

Er zijn (helaas) problemen bekend met de ondertiteling op de Mediabox Next. Als je er veel gebruik van maakt kan ik me voorstellen dat dat echt heel vervelend is. 

Merk je het ook op andere zenders? Hoe zet je de ondertiteling precies aan? In het menu, of via de 3 stipjes op de afstandsbediening?

Bekijk in context

10 Reacties 10
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 2508Posts
  • 214Oplossingen
  • 325Likes

Hoi @visserjohn10 

Bedankt voor je melding! Je gebruikt die ondertiteling natuurlijk niet voor niets! Heel irritant dat het dan niet goed werkt. Hier spelen helaas nog problemen mee moet ik je bekennen. Ervaar jij dit vooral op de RTL zenders? Of kom je het ook op andere zenders tegen?

Steefb
Expert
Expert
  • 10112Posts
  • 1852Oplossingen
  • 3193Likes

Ik neem aan dat de ondertiteling bij het weerbericht “live” wordt ondertiteld. Enige vertraging is dan onvermijdelijk. Is dat niet de oorzaak?

visserjohn10
topicstarter
Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

enige vertraging lijkt mij wel logisch, maar niet als het volgende programma al is begonnen en het weerbericht nog in de ondertiteling in beeld wordt gebracht. Het was voor de eerste keer dat het mij opviel dat de ondertiteling, een halve minuut, gelijk liep. Wij kijken altijd het weer op RTL 4 om 19.55 uur, dus viel het mij onmiddellijk op.  Het was maar voor even helaas. Soms is de tekst klein, maar meestal groot en diverse kleuren. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 2508Posts
  • 214Oplossingen
  • 325Likes

Er zijn (helaas) problemen bekend met de ondertiteling op de Mediabox Next. Als je er veel gebruik van maakt kan ik me voorstellen dat dat echt heel vervelend is. 

Merk je het ook op andere zenders? Hoe zet je de ondertiteling precies aan? In het menu, of via de 3 stipjes op de afstandsbediening?

Bekijk in context

visserjohn10
topicstarter
Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik gebruik beide menu's. Als ik denk dat het niet werkt kijk ik naar beide om te zien naar de juiste instellingen. Gisteren keek naar een programma op NPO 1 ,jouw stad ons Dorp, met af en toe geen ondertiteling, heel storend. Ik probeer ook vaak wel txt 888, maar dat werkt ook lang niet altijd en zeker niet op de commerciële zenders. 

TKL
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
visserjohn10 wrote:

Het viel mij op dat vandaag,10 05 2020, het weerbericht op RTL soms heel even tegelijk liep , maar dat was van zeer korte duur. Ik heb de versie 4.23, en eerlijk gezegd heeft dat niet veel verbetering opgeleverd. Ik kan wel zeggen, dat dit een drama is. Soms nog ondertiteling als het volgende programma reeds begonnen is.

In de Mediabox NEXT is de ondertiteling allerbelabberdst geregeld. Reeds in september 2019 heb ik hier melding van gedaan. ZIGGO doet hier helemaal niets mee. Het zijn onbenullen die dat ontwikkeld hebben. Ik heb een item aangemaakt waarin heel veel gebreken van de Mediabox NEXT staan opgesomd. Het wordt tijd dat ZIGGO wakker word en naar ons, de abonnees, gaan luisteren.

MaxH
Expert
Expert
  • 2346Posts
  • 87Oplossingen
  • 759Likes

Rikst, wel blijven opletten. 4.23 

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6317Posts
  • 256Oplossingen
  • 2721Likes

Correct @MaxH . Die moet nog uitkomen vanaf komende nacht.

En alleen in Groningen en Friesland.

MaxH
Expert
Expert
  • 2346Posts
  • 87Oplossingen
  • 759Likes
KBX458 wrote:

Correct @MaxH . Die moet nog uitkomen vanaf komende nacht.

Vooruitziende blik zullen we maar denken.

Uitgelicht topic