1
Vraag
2
Reacties
lariek

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ondertiteling VRT werkt niet

Heb gisteren contact gehad met de service desk van Ziggo, probleem is dat bij programma's van de VRT (één) bij een nederlands gesproken programma (b.v. thuis') er geen ondertiteling is. Volgens de VRT zou je de teletext pagina 888 moeten aanzetten. Maar dat klopt niet want die wordt hier daarvoor niet meer gebruikt. Bij Ziggo hebben ze m'n mediabox opnieuw opgestart en dat leek te werken. Doch later bij de uitzending had ik weer geen ondertiteling (ook niet voor doven etc) Zit de tekst er in gebakken dan ook geen probleem. En dit doet zich nu al weken voor. Ik hoop maar dat er meer mensen aan de bel trekken bij Ziggo ! Oh ja, instellingen staan allemaal goed.........dus daar ligt het niet aan !

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
lariek
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hiep hiep hoera, sinds vandaag (2 maart 20200) werkt de ondertiteling wat betreft 'thuis' op één (vrt) weer !Dus een zeer tevreden kijker !!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Het zou wel moeten werken met Teletekst en pagina 888, maar Teletekst begint er ook uit te raken.

Je kan op je Media Box Next even op de Homeknop drukken, dan naar Tandwiel en vervolgens op tabblad Profielen: Gesproken taal  &  Ondertiteling hoe staat die aangegeven, hier staat Gesproken taal op Engels en de Ondertiteling uit.

Als je die op Aanzet heb je al 1 instelling gedaan.

 

Dan als je op kanaal van de Één en VRT ben druk dan eens op de afstandsbediening 3 puntjes

 

IMG_2923.jpgIMG_2921.jpgIMG_2922.jpgIMG_2920.jpg

 

Zie ook nummer 8

Schermafbeelding 2020-10-24 om 09.17.47.png

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik heb net even dit in me profiel veranderd en ben op Één, Canvas en Ketnet mijn ondertiteling geprobeerd en daar werkte dit dus inderdaad niet, wel werkte op Ketnet voor Doven en slechthorende daar krijg je via teletekst 888 wel ondertiteling. Ik denk zelf dat het aan de programma's ligt welke er wel en niet ondertiteld zijn.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Ik kan via ondertitels- nederlands👂👂👂 en via teletekst pagina 888 de ondertitels oproepen.

1_0_19_4BA2_817_600_FFFF0000_0_0_0_20220223141112.jpg1_0_19_4BA2_817_600_FFFF0000_0_0_0_20220223141001.jpg

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@youriy 
Helaas bij mij gaat het niet op de Next. Maar heb ook een Bug in me box en dat wordt nog opgelost. wat wel doet is voor slechthorende die pakt hij wel, de gewone ondertiteling niet.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @lariek,

Onhandig dat de ondertiteling niet volledig werkt. Waar ik benieuwd naar ben, gaat dit om ondertiteling als je live TV kijkt of ervaar je dit bij terugkijken of opnames? Bij terugkijken en opnames speelt er namelijk een issue met ondertiteling op deze zender, dit hebben we in onderzoek. 

lariek
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Onhandig is zacht uitgedrukt, als je iets maar half kunt volgen.  Het doet zich ook niet bij alle programma's voor bij de vrt (één), maar bij sommige. Er komt dan ook altijd 'ondertiteling 888 in beeld'. Het heeft dus (denk ik) iets te maken met teletext. Het doet zich de laatste tijd voor bij programma's als b.v. 'thuis' , 'villa politica' en soortgelijke programma's.  Jammer want in het verleden werkten die juist allemaal perfect ! Bij het terugkijken of opnames is het precies hetzelfde, jammer genoeg !

lariek
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hiep hiep hoera, sinds vandaag (2 maart 20200) werkt de ondertiteling wat betreft 'thuis' op één (vrt) weer !Dus een zeer tevreden kijker !!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@lariek Goed om te horen en bedankt voor de terugkoppeling. Ook goed nieuws voor onze moderators.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Geweldig om te lezen dat de ondertiteling weer helemaal in de lucht is, @lariek. Dankjewel voor je terugkoppeling hier :-). 

 

Ik wens je weer heel veel kijkplezier. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic