1
Vraag
2
Reacties
Rennes

Raadgever
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

on demand werkt niet meer fout code cd103

Ziggo on demand werkt plotseling niet meer, geeft bijvoorbeeld bij npo1 dat er geen gegevens bekend zijn en daarna fout code cd103,  dit blijkt een netwerkstoringscode te zijn.

Er is overigens  geen netwerkstoring.

Dus hoe op te lossen?

Wij hebben nog een mediabox horizon

 

 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rennes
topicstarter
Raadgever
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het werkt inmiddels weer wel , zonder verdere aanpassingen bij ons in huis. Denk toch dat het ergens een storing bij ziggo is of is geweest.  de Box zelf werkt nog steeds haperend, maar on demand en daarmee terug kijken lukt nu wel

bedankt voor je reactie

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57585Posts
  • 3832Oplossingen
  • 14038Likes

"Er is overigens  geen netwerkstoring."

Niet alle kleinere netwerkstoringen worden bekend gemaakt via de storingssite van Ziggo en zijn bekend bij de helpdesk.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Rennes
topicstarter
Raadgever
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag Bert,

heeft even geduurd, maar dit zijn de fotos van alle aansluitingen. Overigens zijn er 3 aansluitpunten in huis, waarvan er nu maar 1 in gebruik is. Zie de fotos en het schema1 Ziggo wandaansluiting  en tv  aansluiting met  splitter van naar ziggo horizonbox 20220628.jpg2 Ziggo wandaansluiting ingang ziggo netwerk 20220628.jpg3 Ziggo netwerk(oranje) naar 3 wand aansluitingen 20220628.jpg4 Ziggo aansluitspitter naar verdeel splitter en wifi modem-router 20220628.jpg5 Ziggo aansluitschema 20220628.jpg6 Ziggo wifi router modem 20220628.jpg

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57585Posts
  • 3832Oplossingen
  • 14038Likes

Ik begin het vermoeden te krijgen dat de Mediabox XL met zijn eigen modem geen verbinding meer kan maken met de Ziggo servers om on-demand te laten werken, doordat er tussen de 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt en de Mediabox XL 3 splitters en een wandcontactdoos zitten, dat geeft te veel weerstand.

 

Kun je hier de upstream en downstream waarden plaatsen uit je Mediabox XL?

 

Stap 1:
Log in op je Mediabox XL. Heb je geen idee hoe? Volg dan Inloggen op de mediabox XL | Klantenservice | Ziggo

Als je bent ingelogd op je Mediabox XL kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.

 

Stap 2:

Klik links op de pagina op

‘Upstream’ of ‘Downstream’

Bert_0-1656420436960.png

 

 

Stap 3:

Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2106Posts
  • 264Oplossingen
  • 673Likes

Goedemorgen @Rennes, goed dat je dit hier voorlegt! Ik zie dat @Bert je al een aantal tips gegeven heeft, Werkt het inmiddels? 

Rennes
topicstarter
Raadgever
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag Bert,

 

Helaas heeft mijn reactie wat langer geduurd , met excuses, maar we zaten een paar dagen op de camping.

vanmiddag eerst jouw oplossing voor down en upstream waarden geprobeerd, maar kreeg geen aansluitng contact met de media box. Overigens geeft ziggo een box emt 4 netwerk ethernet aansluitingen, maar op die van ons zitten maar 2 aansluitingen. toch eea geprobeerd , maar zonder succes.

 

Toch nog even Ziggo on demand geprobeerd en verdraaid, nu werkt het weer prima.

Ik heb sterk de indruk dat ziggi zelf een aanpassing heeft doorgevoerd.

Eerst meldde de servicedesk dat opsturen vaan een nieuwe box geen oplossing zou zijn omdat in de nieuwe box geen ziggo on demand zou worden ondersteund.?????  Heel vreemd allemaal, maar het werkt nu weer wel.

Wel heeft ziggo de afgelopen maanden hier in de buurt het netwerk  en de wijkcentrale van onderhoud voor zien , maar of dat de reden is weet ik.

 

Ik ga nog wel een test doen, maar voorlopig bedankt Bert.

Rennes
topicstarter
Raadgever
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het werkt inmiddels weer wel , zonder verdere aanpassingen bij ons in huis. Denk toch dat het ergens een storing bij ziggo is of is geweest.  de Box zelf werkt nog steeds haperend, maar on demand en daarmee terug kijken lukt nu wel

bedankt voor je reactie

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic