Ziggo on demand werkt plotseling niet meer, geeft bijvoorbeeld bij npo1 dat er geen gegevens bekend zijn en daarna fout code cd103, dit blijkt een netwerkstoringscode te zijn.
Er is overigens geen netwerkstoring.
Dus hoe op te lossen?
Wij hebben nog een mediabox horizon
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het werkt inmiddels weer wel , zonder verdere aanpassingen bij ons in huis. Denk toch dat het ergens een storing bij ziggo is of is geweest. de Box zelf werkt nog steeds haperend, maar on demand en daarmee terug kijken lukt nu wel
bedankt voor je reactie
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"Er is overigens geen netwerkstoring."
Niet alle kleinere netwerkstoringen worden bekend gemaakt via de storingssite van Ziggo en zijn bekend bij de helpdesk.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
Goedemiddag Bert,
heeft even geduurd, maar dit zijn de fotos van alle aansluitingen. Overigens zijn er 3 aansluitpunten in huis, waarvan er nu maar 1 in gebruik is. Zie de fotos en het schema
Ik begin het vermoeden te krijgen dat de Mediabox XL met zijn eigen modem geen verbinding meer kan maken met de Ziggo servers om on-demand te laten werken, doordat er tussen de 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt en de Mediabox XL 3 splitters en een wandcontactdoos zitten, dat geeft te veel weerstand.
Kun je hier de upstream en downstream waarden plaatsen uit je Mediabox XL?
Stap 1:
Log in op je Mediabox XL. Heb je geen idee hoe? Volg dan Inloggen op de mediabox XL | Klantenservice | Ziggo
Als je bent ingelogd op je Mediabox XL kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.
Stap 2:
Klik links op de pagina op
‘Upstream’ of ‘Downstream’
Stap 3:
Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.
Goedemiddag Bert,
Helaas heeft mijn reactie wat langer geduurd , met excuses, maar we zaten een paar dagen op de camping.
vanmiddag eerst jouw oplossing voor down en upstream waarden geprobeerd, maar kreeg geen aansluitng contact met de media box. Overigens geeft ziggo een box emt 4 netwerk ethernet aansluitingen, maar op die van ons zitten maar 2 aansluitingen. toch eea geprobeerd , maar zonder succes.
Toch nog even Ziggo on demand geprobeerd en verdraaid, nu werkt het weer prima.
Ik heb sterk de indruk dat ziggi zelf een aanpassing heeft doorgevoerd.
Eerst meldde de servicedesk dat opsturen vaan een nieuwe box geen oplossing zou zijn omdat in de nieuwe box geen ziggo on demand zou worden ondersteund.????? Heel vreemd allemaal, maar het werkt nu weer wel.
Wel heeft ziggo de afgelopen maanden hier in de buurt het netwerk en de wijkcentrale van onderhoud voor zien , maar of dat de reden is weet ik.
Ik ga nog wel een test doen, maar voorlopig bedankt Bert.
Het werkt inmiddels weer wel , zonder verdere aanpassingen bij ons in huis. Denk toch dat het ergens een storing bij ziggo is of is geweest. de Box zelf werkt nog steeds haperend, maar on demand en daarmee terug kijken lukt nu wel
bedankt voor je reactie
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.