1
Vraag
2
Reacties
kruimel78

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

nieuwe tv: wel beeld, geen geluid bij tv-signaal

Hallo,

 

Ik had een oude Sony BRAVIA televisie waarbij alles prima werkte. Gisteren heb ik mijn nieuwe Sony BRAVIA tv aangesloten (recenter model, groter beeldscherm). Alles werkt, maar het tv-signaal geeft alleen beeld en dus geen geluid. Als ik Netflix/Spotify/YouTube gebruik, werkt het geluid prima! Het geluid gaat via een Sonos soundbar die op de HDMI eARC-aansluiting zit, maar als ik de speakers van de tv gebruik, werkt het ook niet. Mjn mediabox is een Pacer DCR7111/003.

Wat ik heb geprobeerd:

  • een andere HDMI-kabel tussen de mediabox en de televisie
  • een andere HDMI-poort voor de mediabox
  • televisie terugzetten op fabrieksinstellingen
  • mediabox resetten
  • in andere topics hier gekeken, maar ik kon geen oplossing vinden die bij mij ook werkt.
  • Ziggo helpdesk bellen: zij willen me een nieuwe mediabox sturen, maar dat gaat het probleem niet oplossen vrees ik

Hebben jullie een idee wat ik nog kan proberen? Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
kruimel78
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb nog maar eens het forum doorlopen en zojuist vond ik een oplossing!

Het was het volgende:

--------

De Ziggo Mediabox die ik heb (Pace) geeft kennelijk HDMI signaal kwaliteit laag af. Dat betekent geen geluid als de instelling op hoog staat, wat de standaard is bij een Sony Bravia.

Ga naar ‘instellingen’ → ‘tv kijken’ → ‘externe ingangen’ → ‘indeling hdmi signaal’ → ‘HDMI’ (1,2 of 3 al naar gelang de aansluiting van je mediabox)’ → instellen op ‘standaard indeling’ (ipv ‘verbeterde indeling”).

Nu is de ingang geschikt voor de lagere kwaliteit HDMI signaal en zal het geluid van de Mediabox doorgegeven worden.

-------

Dit had ik zelf nooit gevonden.

Ik laat dit topic hier maar staan, zodat anderen misschien sneller deze oplossing vinden.

Bekijk in context

2 Reacties 2
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

wat voor mediabox willen ze je sturen? waarschijnlijk de zelfde maar als het een nieuwer modem is dan zou dat het probleem wel kunnen oplossen

 

heb je al bij de geluidsinstellingen op de mediabox gekeken?

kruimel78
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb nog maar eens het forum doorlopen en zojuist vond ik een oplossing!

Het was het volgende:

--------

De Ziggo Mediabox die ik heb (Pace) geeft kennelijk HDMI signaal kwaliteit laag af. Dat betekent geen geluid als de instelling op hoog staat, wat de standaard is bij een Sony Bravia.

Ga naar ‘instellingen’ → ‘tv kijken’ → ‘externe ingangen’ → ‘indeling hdmi signaal’ → ‘HDMI’ (1,2 of 3 al naar gelang de aansluiting van je mediabox)’ → instellen op ‘standaard indeling’ (ipv ‘verbeterde indeling”).

Nu is de ingang geschikt voor de lagere kwaliteit HDMI signaal en zal het geluid van de Mediabox doorgegeven worden.

-------

Dit had ik zelf nooit gevonden.

Ik laat dit topic hier maar staan, zodat anderen misschien sneller deze oplossing vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic