Ik heb sinds een paar maanden een next, en krijg iedere keer hetzelfde probleem. Om de paar weken, zet ik hem aan en vervolgens krijg ik het bekende witte lampje en dan doet hij vervolgens niets meer. Na het doorlopen van dit forum heb ik nu de UTP kabel rechtstreeks op modem aangesloten. En daarna de aan uit knop 10 minuten uitgezet, en nog doet hij weer eens niks. Tot nu toe vindt ik het een verschrikkelijk apparaat, en heb ik er spijt van dat ik het in huis heb gehaald,
Opgelost! Ga naar oplossing.
@MaxH Met sommige switches/access points/routers is er een probleem met de Next, maar wat nu de exacte overeenkomst en oorzaak is?
Nog geen vinger achter kunnen krijgen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Duidelijk, op zoek naar de oplossing:
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?
Ondertussen doet hij het weer na diverse pogingen, en blijkt dus dat ik een nieuwe UTP kabel rechtstreeks naar de router moet leggen. Vindt nog steeds dat dit niet zou moeten hoeven, bij zo,n modern apparaat. Maar het is wel de oplossing dus.
@vda34 schreef:Ondertussen doet hij het weer na diverse pogingen, en blijkt dus dat ik een nieuwe UTP kabel rechtstreeks naar de router moet leggen. Vindt nog steeds dat dit niet zou moeten hoeven, bij zo,n modern apparaat. Maar het is wel de oplossing dus.
Dat hoeft ook niet. Bij mij gaat er een UTP van het Ziggo modem(in bridge) naar een ASUS router, dan terug naar de woonkamer naar een switch en dan naar de Next. Daar ligt het dan ook niet aan.
@MaxH Met sommige switches/access points/routers is er een probleem met de Next, maar wat nu de exacte overeenkomst en oorzaak is?
Nog geen vinger achter kunnen krijgen.
Vreemd. Voor een eerste installatie kon ik het nog begrijpen maar in dit geval..... dan ligt het toch aan de infra binnenshuis.
Ik herinner mij dat door Ziggo wordt geadviseerd om de Mediabox Next rechtstreeks op het modem aan te sluiten.
@vda34 schreef: “Vindt nog steeds dat dit niet zou moeten hoeven, bij zo,n modern apparaat.” Misschien heb je een punt, maar ik heb al eerder gemerkt dat de Mediabox Next een hekel heeft aan delen via een switch en liever een schone 1-op-1 verbinding heeft met het modem. Die Mediabox Next is eigenlijk een akelig verwend kastje, maar als-ie z’n werk doet dan vind ik het best.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.