Jackduk

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

next mini koppelen logitech elite

Hallo,

 

Weet niet welk model ik moet invoeren om mijn next mini te koppelen met de logitech elite hub.

Heb Ziggo als fabrikant en next als model ingevoerd maar dat werkt niet.

Ook de opties die logitech geeft werkt niet.

Iemand ervaring?

 

 

81 Reacties 81
M-roro

Level 5
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Je koppelt je Next mini via de WiFi vanuit je setup menu van de Next. Daar selecteer je vervolgens de internet verbinding en selecteer je het eigen modem en voert het wachtwoord in. Dat zou voldoende moeten zijn. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dit gaat over een afstandbediening niet over de verbinding van de next zelf 

 

je kan nog geen andere afstandbediening koppelen dan diegene die erbij zit omdat het via bluetooth werkt dacht ik en de oude next via rf

Jackduk
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Next mini is al gekoppeld aan de router dat is het probleem niet.

Heb de logitech elite hub (afstand bediening in een) en die moet ik koppelen.

Welk model ik ook invoer van Arris (fabrikant) of Ziggo wil het niet werken.

Harry1960

Level 5
  • 54Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Jackduk
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Harmony Elite heeft wel bluetooth.

https://www.universalremotereviews.com/logitech-harmony-elite-specifications/

Als ik in de verkeerde groep zit hoor ik het graag.

M-roro

Level 5
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

RF of Bluetooth zou geen probleem moeten zijn. Want de Harmony ondersteund beide. Ik denk dat het probleem erin zit dat de Next mini dan nog niet voorkomt in de apparatuur database van de logitech elite hub.

Je zou eerst kunnen kijken of er een firmware update voor de hub beschikbaar is.

 

update: Laatste firmware is van december 2018. Dus dan is de firmware al een tijdje verouderd en zal niet meer worden ondersteund.

Maar inderdaad… De Next mini komt nog niet voor in de online apparatuur database van Logitech. Deze wordt nog wel regelmatig bijgewerkt. Dus nog even wachten tot de mini erbij staat. Je kunt uiteraard wel een mailtje sturen naar de hub fabrikant om te vragen dit in gang te zetten. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dan nog is er nog geen ondersteuning voor de mediabox next mini dat ding is net nieuw en wordt pas sinds kort uitgeleverd aan consumenten

misschien kan een mod duidelijkheid geven in wanneer dit wordt ondersteunt 

 

waarschijnelijk is de firmware van de next mini zo ingesteld dat deze alleen verbinding kan maken met de officiele ziggo afstandbediening

Jackduk
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor de reacties.

Ga morgen Logitech bellen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5784Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @Jackduk

 

Hoe is het gegaan met het gesprek met Logitech? Ben je er veel wijzer uit geworden?
Mocht je een oplossing hebben gevonden, wil je die hier dan delen? Dan hebben andere gebruikers er mogelijk ook wat aan.

Jackduk
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Paar keer proberen te bellen gisteren en vandaag maar krijg telkens "in gesprek" toon te horen.

Morgen mailen , kijken of ze daarop reageren.

Jackduk
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vandaag contact gehad met Logitech. Goede service, lijst bluetooth commando's waren nog niet beschikbaar.

Paar alternatieven geprobeerd maar werkte helaas niet.

Kan Ziggo ervoor zorgen dat de bluetooth commando's voor de next mini voor Logitech beschikbaar wordt?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5784Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

We nemen het mee op de agenda @Jackduk

Maar verwacht niet dat dit op korte termijn wordt aangepast/geupdate. 

Calimeradriver2

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier ook een Next Mini gebruiker icm Logitech Elite. Ik zie graag dat het zsm gaat werken. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het zou wel mooi zijn als Logitech de aansturing van de Mini toevoegd ondanks dat ze met het produceren en verkopen van deze afstandsbedieningen zijn gestopt.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hoe kan logitech iets toevoegen als ze geen info/lijst met codes hebben vanuit ziggo

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MR_CHIP  schreef:

hoe kan logitech iets toevoegen als ze geen info/lijst met codes hebben vanuit ziggo


Omdat Liberty Global of eigenlijk Arris de bouwer deze kan aanleveren. Daar kan Logitech een verzoek voor indienen. Net zo goed dat Grundig, Hama en One for All, die nog wel universele afstandsbedieningen maakt hier verzoeken voor kan indienen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

en jij denk dat ze dat niet al gedaan hebben 

ziggo zeg niet voor niks 

robinjoo19_0-1661071783057.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MR_CHIP  schreef:

en jij denk dat ze dat niet al gedaan hebben 

ziggo zeg niet voor niks 

 

 


Ik denk het niet, anders had Logitech dit al lang toegevoegd. 

 

Er worden zo vaak dit soort berichten geschreven dat zijn gewoon zoethoudertjes. Kortom vanuit Ziggo/Liberty Global zal er geen actie zijn ondernomen. Die willen dat hun bijgeleverde afstandsbediening wordt gebruikt.

 

Heula

Level 5
  • 75Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Ik zou ook graag zien dat de Next mini (Arris VIP5002W) wordt toegevoegd aan de Harmony database. Helaas is dit apparaatje nu onbruikbaar in mijn activiteiten van mijn Harmony Companion remote.

Hierdoor ben ik weer met meerdere remotes aan het werken.

Uitgelicht topic