Beste Ziggo
Kan ik de tv box next mini voor stroom op een usb3 poort aansluiten. Waar kan ik de specifieke informatie hierover vinden. Ik weet dat usb 2 tot 5 volt met 0.5 ampere aan stroom kan geven. Volgens mij is dat niet genoeg. Usb 3 ondersteunt naar mijn weten 5 volt met 0.9 ampere. Op de voedings adaptor die bij de next mini wordt geleverd staat 5 volt 1.0 ampere.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De Mini zal dan inderdaad stroomloos worden dus krijgt deze ook geen updates gepushed. Dat is niet direct een nadeel, het opstarten kan dan wel langer duren.
Zonder standby stroom zal de Mini inderdaad nergens op reageren dan moet je dus eerst de TV aanzetten en daarna de Mini.
Het advies vanuit Ziggo is niet voor niks gebruik de adapter die heb je hoe dan ook nodig als je de Mini een bekabelde internet verbinding wilt geven.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
TV installeren | Klantenservice | Ziggo
Ik zou zeggen probeer het uit. Zonder merk en type te weten van je usb apparaat kun je geen goed antwoord verwachten, en dan kan kan het nog bij de een wel werken en bij iemand anders niet.
Als je usb aansluitingen en kabel niet te warm worden lijkt het me ook niet onveilig.
Vaak hebben tv's één aparte USB aansluiting, die meer stroom kan leveren dan een standaard USB aansluiting, b.v. voor het aansluiten van een externe schijf. Vaak staat dit vermeld bij die ene USB aansluiting.
Of dit nu een USB 2.x of een USB 3.x is dat maakt vaak niet uit. Misschien zou een modernere USB 3.x een grotere stroom moeten kunnen leveren, maar vaak houden fabrikanten zich niet 100% aan die standaard.
Ik heb het zelf nog niet gebruikt, maar misschien werkt een dual-power kabel. Die zou ( in principe ) meer stroom moeten kunnen leveren.
Dat klopt bij mij ook. Maar ik heb er zelfs 3 usb aansluitingen 1 heeft genoeg stroom maar 2 andere hebben 5 volt met 0.5 ampere. Men zou als analfabeet best snel de fout in kunnen gaan met het aansluiten op een te zwakke usb poort. En wat zijn dan de gevolgen daarvan.
Ik heb dat geprobeerd met de Samsung TV en Next Mini op de hobbykamer. De aansluiting is 1.0a en dat was voldoende voor de Mini om te functioneren, maar als ik met de afstandbediening met de knop de TV/Next uitschakel en naderhand weer inschakel dan gebeurt er niks. Dit komt waarschijnlijk dat de USB poort spanningsloos wordt als de TV uitgeschakeld is en dus ook de Next Mini. Alles maar weer op de originele manier aangesloten
@Vtouw schreef:Dat klopt bij mij ook. Maar ik heb er zelfs 3 usb aansluitingen 1 heeft genoeg stroom maar 2 andere hebben 5 volt met 0.5 ampere. Men zou als analfabeet best snel de fout in kunnen gaan met het aansluiten op een te zwakke usb poort. En wat zijn dan de gevolgen daarvan.
Als de Next Mini meer stroom vraagt dan de USB poort kan leveren, dan zal de Mini ( op z'n best ) gewoon uitvallen. Maar ook andere, spontane vreemde verschijnselen, zijn mogelijk.
De Mini zal dan inderdaad stroomloos worden dus krijgt deze ook geen updates gepushed. Dat is niet direct een nadeel, het opstarten kan dan wel langer duren.
Zonder standby stroom zal de Mini inderdaad nergens op reageren dan moet je dus eerst de TV aanzetten en daarna de Mini.
Het advies vanuit Ziggo is niet voor niks gebruik de adapter die heb je hoe dan ook nodig als je de Mini een bekabelde internet verbinding wilt geven.
@Buurman schreef:Ik heb dat geprobeerd met de Samsung TV en Next Mini op de hobbykamer. De aansluiting is 1.0a en dat was voldoende voor de Mini om te functioneren, maar als ik met de afstandbediening met de knop
de TV/Next uitschakel en naderhand weer inschakel dan gebeurt er niks. Dit komt waarschijnlijk dat de USB poort spanningsloos wordt als de TV uitgeschakeld is en dus ook de Next Mini. Alles maar weer op de originele manier aangesloten
Ach, er zijn ( denk ik ) genoeg mensen, die ook nog steeds de AfstandsBedieningen van de tv er bij gebruiken en daarmee de Tv aanzetten, waarna men de AB van de Mini erbij pakt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.