next mini afstandbediening geluidsaanpassing LG TV werkt niet.
Geluid moet ik instellen met de afstandbnedieningvan de LG TV
Alle andere instellingen werkt wel.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je deze stappen al gevolgd? Afstandsbediening aan tv koppelen| Klantenservice | Ziggo
Kijk even bij instellingen ---> beeld en geluid ----> bepaal je volume.
Deze zou moeten staan op LG TV
Hallo Bert en Peter, als ik de aanwijzingen volgt zoals door Bert aangegeven gebeurt het volgende.
Bij H aangekomen vul ik de LG code (is = 55LM) dan kan ik inderdaad geluid via AB aanpassen.
Echter als ik dan op de AB de return knop indruk kan ik daarna geluid weer niet via AB aanpassen en moet ik dus de AB van LG gebruiken om geluidnivo aan te passen. Verder doet AB next mini alles.
@Pumme Klik je dan wel op OK als de 55LM wel werkt?
Ik heb de routine nogmaals doorlopen.
Geluid kan ik aanpassen met de next mini ab op het moment dat het scherm "Koppel je afstandbesdiening" zichtbaar is.
Daarbij wordt ook aangegeven"gelukt! Als je nu de geluidsknoppen van je mediabox-afstandbediening (= dus de AB van de next mini) gebruikt zie je als het goed is een volume teken in beeld". Dat klopt dat zie ik maar als ik dan op OK druk en het TV beeld verschijnt werkt de AD van de next mini niet meer voor geluid. Alle andere knoppen wel. Vreemd. Zie je een opl?
Dan maar een nieuwe afstandsbediening proberen. Deze is gratis aan te vragen via de chat.
Hey @Pumme, welkom bij de Community! Bij deze heb ik een nieuwe afstandsbediening die kant op gestuurd. Hier ontvang je een bevestiging van per mail. 🙂
Laat je ons weten of het hiermee wel lukt? Hopelijk hebben andere gebruikers er dan ook wat aan in de toekomst!
De nieuwe next mini AB gisteren ontvangen. Ik geef de moed op om met deze AB ook het geluid van LG TV aan te passen.
Alle (geluid) instellingen - ook van de TV zelf - geprobeerd maar zodra ik OK druk en het TV beeld verschijnt werkt de AD van de next mini niet meer voor geluid. Alle andere knoppen werken prima. Kan het zijn dat mijn TV e oud is?
Ik blijf nu maar het geluid aanpassen met de LG AB. Dank voor jullie inzet om me te helpen!
Dat is wel balen zeg, @Pumme. Een nieuwe afstandsbediening is in ieder geval uitgesloten. Wel behoorlijk vreemd dat het probleem blijft.
En als je de Mediabox zelf reset naar fabrieksinstellingen en wederom de stappen van @Bert doorloopt, werkt het dan wel? Het lijkt er op dat de koppeling zelf wel werkt, maar dat het niet goed wordt opgeslagen. Soms helpt het om meerdere keren achter elkaar de koppeling uit te voeren. Ik hoop ook in dit geval!
We zijn alweer wat dagen verder! Is het nog gelukt met de fabrieksinstellingen en het opnieuw koppelen @Pumme? We horen het graag nog van je!
Sorry Ryan, paar dagen weggeweest.
Vanmiddag 6x de hele procedure doorlopen.
Bij de 5e keer was de verbinding via WIFI verbroken en moest ik ook de hele inlog procedure opnieuw doorlopen. Wellicht iets fout gedrukt
Daarna de 6e keer en weer hetzelfde resultaat; na OK drukken is geluidsaapassing via next mini AB niet werkend.
We hebben ons best gedaan. Op dit vlak werkt AB niet samen met mijn LG TV.
Goedemorgen,
Er zijn nog een paar opties die u zou kunnen proberen. Allereerst zou u kunnen proberen om uw Next Mini 30 seconden van het stroom af te halen.
Mocht daarmee nog niet uw probleem zijn opgelost kunt u in het afstandsbedieningskoppelingsmenu er voor kiezen om 'uw Next Mini voor de gek te houden'. Wat bedoel ik hiermee? Ik bedoel hiermee dat u in het menu waar u, uw afstandsbediening kan koppelen aan een tv om een ander tv merk dus een fictieve tv anders dan uw LG in te stellen.
Vervolgens gaat u uit het menu en gaat uw weer in het menu en dit keer stelt u, uw juiste tv merk en model in.
De Next Mini wijzigd dan intern de afstandsbedieningsinstellingen. Zo is het dus mogelijk dat uw afstandsbediening het hierna weer zou moeten doen.
Goedemiddag @Pumme ,
Geen probleem, ik begrijp dat je er even een paar dagen tussenuit bent geweest. Fijn dat je zoveel hebt getest, maar jammer dat het probleem nog niet is opgelost. De suggestie van @panda_snorkel om te testen is inderdaad een goede. Ik denk graag met je mee naar een oplossing.
Ik zie dat je twee Mediabox Next Mini's van ons hebt. Heb je de mogelijkheid om de andere Next Mini, inclusief de bijbehorende afstandsbediening, uit te testen op de LG-tv?
Nog beter zelfs, ik sluit mij aan bij Jesse, heeft u een tweede tv waarop u het geluid kunt testen? Wellicht ligt het aan een van uw twee kastjes maar wellicht moet het probleem toch worden gezocht bij een andere tv of geluidsinstellingen zelf.
IK heb geen tweede next. Deze al een maand geleden ingeleverd. Ik ga nu de suggestie van Panda snorkel uitproberen. Laat het resultaat weten.
Oh, dan is daar iets niet goed gegaan. Ik zie de Extra Next Mini (huur) nog in je abonnement staan en niet dat deze retour is gekomen. Ik zie wel dat er een maand geleden telefonisch contact is geweest. Hoe is dat gegaan en waar heb je deze ingeleverd?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.