1
Vraag
2
Reacties
kezhond

Level 6
  • 77Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

next mini aan sluiten op analoge versterker

Een paar maanden geleden heb ik, met veel hulp hier, mijn humax 5300 weten te koppelen aan m'n oude versterker zodat ik weer radio kon luisteren via mijn speakers. 

Dit specifiek voor Arrows classic rock. En zodat m'n tv niet aan hoefde te staan.

Daarvoor o.a. een adapter en 2 lange tulp-kabels aangeschaft.

 

Nu heeft die humax t begeven en heb ik er een next mini voor in de plaats gekregen. Apparaatje heeft voordelen maar helaas ook wat nadelen.

 

Tijdens een chat met ziggo had ik begrepen dat ik een andere adapter moest aanschaffen om dan weer de versterker te kunnen gebruiken. Volgens mij een optische waar dan die tulp-kabels in zouden passen. Ik weet niet exact hoe en wat precies want dat opslaan van die chats lukt me zelden of nooit.

 

Maar in ieder geval, die next mini heeft maar 2 aansluitingen die beide gebruikt worden door de tv.

Dus volgens mij bestaat die mogelijkheid helemaal niet. 

Is er een manier om dat wel te doen? Of heb ik dan nu gewoon de verkeerde box? Ik heb destijds wel begrepen dat ik ook een quantis radio aan kon schaffen maar ik weet niet meer of die dan ook arrows uitzend...

 

Tsjah...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
kezhond
Topicstarter
Level 6
  • 77Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Whahahahah, tis me gelukt!!! Arrows staat op.

Ongelooflijk, echt, nooit verwacht.

 

Ik heb idd de smartcard eruit moeten halen...yezzzzzz.

 

En nu heb ik internetkabel ook eruit gehaald ..en hij doet t nog steeds. Wat ik overigens niet begrijp...

 

Maar ik heb weer Arrows, happy me..

 

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
kezhond
Topicstarter
Level 6
  • 77Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Ik heb t nog eens opgezocht en begrepen dat de Quantis geen Arrows kan uitzenden, dus dat is dan sws niet de oplossing. Daarnaast ook gelezen dat de Quantis een coax-kabel gebruikt. En de next mini heeft alleen een internetverbinding, sws geen coax meer. 

Maar goed, dat is dus toch geen optie.

 

Nu heb ik wel nog een humax 5500 en een 5300 in huis; kan ik die dan eventueel apart inzetten? Ik ga uit van niet want om de juiste zender (Arrows) te kunnen selecteren zal ik die dan natuurlijk wel via de tv moeten opzoeken.....of kan ik naast de next mini alsnog een coax in de tv steken en die dan op een of andere manier met de humax verbinden? Pff, ik zie de bui al hangen.. abracadabra..

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De Quantis kan evenals de Humaxen  Arrows classic rock gewoon ontvangen.

 

Radiozenderoverzicht | Ziggo

Steefb_0-1656584759782.png

Steefb_1-1656584803566.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Arrows hoort uit mijn hoofd bij de ongecodeerde kanalen dan zal deze via de quantis QE 317 te ontvangen zijn 

 

 

Als de Humax 5300C nog een actieve smartcard heeft is deze prima inzetbaar, deze moet dan wel een coax signaal krijgen dat is genoeg. Ook zonder snartcard is deze bruikbaar.

 

Om via de Mini radio teluisteren zonder dat de TV aan hoeft heeft u of een audiovideo systeem nodig waar u de Mini op aansluit. Of een TV waarvan het beeld uit kan.

 

*Reactie aangepast* Arrow is niet gecodeerd.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

helaas heeft geen audio uitgang.

alleen HDMI en Micro USB 

wel zou je een convert kastje kunnen gebruiken waarmee je het video en audio signaal van de HDMI kunt splitsen als HDCP dat niet blokkeert  

kezhond
Topicstarter
Level 6
  • 77Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Uhm....

 

"Als de Humax 5300C nog een actieve smartcard heeft is deze prima inzetbaar, deze moet dan wel een coax signaal krijgen dat is genoeg. Ook zonder snartcard is deze bruikbaar."

 

Wat bedoel je nu precies? Of de smartcard moet actief zijn..of ik moet m eruit halen?  Of boeit t gewoon niet?

En een internetverbinding zal die toch ook moeten hebben? Arrows gaat toch niet meer via de coax?

Kan zijn dat ik weer wat mis , snap er sws weinig van..... dus even in LEKENtaal

 

Ik zal als volgt te werk gaan:

 

Ik plug een extra internetkabel van m'n modem naar de humax.

Ik steek de coax in de humax.

In de humax zit een scartadapter met 2 tulpkabels naar m'n stereoversterker.

Nu zal ik de tv toch ook aan de humax moeten koppelen he? Ik moet de tv toch gebruiken om de juiste zender op te sporen?

Mijn tv heeft echter maar 1 hdmi-ingang en daar zit dus de next mini op aangesloten.

 

Ah, ik voel de bui alweer hangen......

kezhond
Topicstarter
Level 6
  • 77Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Whahahahah, tis me gelukt!!! Arrows staat op.

Ongelooflijk, echt, nooit verwacht.

 

Ik heb idd de smartcard eruit moeten halen...yezzzzzz.

 

En nu heb ik internetkabel ook eruit gehaald ..en hij doet t nog steeds. Wat ik overigens niet begrijp...

 

Maar ik heb weer Arrows, happy me..

 

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De digitale radiostations gaan nog steeds via dvb-c (dus coax). Die Humax doet wat dit betreft niets met het internet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@kezhond wat ik bedoelde is dat je met de smartcard er in alle radiokanalen ontvangt ook de gecodeerde. De smartcard moet dan wel actief zijn in de Mijn Ziggo omgeving. Dan stel je de Humax in op netwerk ID 5555.

 

Ter aanvulling de netwerk verbinding is er enkel voor het stukje uitzending gemist meer niet.

De Humax 5300 heeft geen display dat is jammer, de afstandsbediening op radio zetten zender nummer invoeren een gaan.

 

Belangrijkste is het werkt veel plezier ermee.

 

Terzijde ik heb hier eenzelfde Humax ook enkel voor radio ingebruik deze is niet eens aan een TV gekoppeld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic