1
Vraag
2
Reacties
Arendse

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

met optische kabel van Mediobox Next naar Bose 1-2-3 systeem

Beste allemaal, 

 

Sinds vandaag hebben wij geen radio meer via de kabel en zouden wij via een DAB+ verbinding alleen nog radio kunnen ontvangen.

Nu heb ik begrepen dat ik ipv een totaal nieuw systeem te moeten kopen (deze was toen best prijzig), met een optische kabel van de Next naar mijn Bose systeem wel gewoon digitale radio kan ontvangen.

Mijn vraag is, voor dat ik deze kabel aanschaf, hoe werkt dat dan?

Zet ik mijn Bose systeem dan gewoon op radio of op aux en hoe zoek ik en pre set ik verschillende favoriete zenders?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Je kunt vanuit de Next met een optische kabel naar je Bose.

Via een mini jack naar tulp kan ook, maar die aansluiting heeft niet iedere Next, dus als je Next ooit vervangen wordt dan is optisch aan te bevelen, die uitgang hebben beide merken van de Next.

 

Optische Kabel - Optische Kabel, Toslink Male naar Toslink Male, Dikte 5mm, 1 Meter.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Een optische kabel hoeft niet per se. Ook een mini jack naar tulp kan uitstekend.

 

Je zet je Bose op aux. De radio van je Bose gaat het niet meer doen, dus ook de presets niet.

Het geluid van de Next gaat dan naar je Bose. De Next wordt je radio ontvanger.

 

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

 

 

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/alles-over-radio/digitale-radio#/met-je-tv-en-me...

 

Zo luister je radio met een Mediabox Next en XL
Als je een Mediabox Next of XL hebt, luister je heel makkelijk radio via een app op je box. Zo doe je dat:

Zet je televisie en mediabox aan.
Druk op de knop HOME of MENU op de afstandsbediening van de mediabox.
Je ziet dan TV & Replay met daaronder de meest bekeken zenders. Rechts van de meest bekeken zenders staat de app Radio.
Druk op OK om naar het zenderoverzicht te gaan.
Selecteer het logo van de zender waar je naar wilt luisteren en klik op OK om te luisteren.

 

 

Radio bedienen zonder de televisie aan te hebben?
Dat kan als je de mediabox hebt aangesloten op je stereo of soundbar in combinatie met de afstandsbediening met stembesturing. Dit werkt zo:

Houd de knop ingedrukt op de afstandsbediening. Blijf deze knop ingedrukt houden tot je de opdracht gegeven hebt.
Spreek rustig en duidelijk je boodschap in. Bijvoorbeeld ''Radio 2" of "Classic FM"'. De mediabox zal hierna de gevraagde radiozender gaan afspelen.
Als de tv automatisch aangaat bij het aanzetten van de mediabox, kun je die apart uitzetten via de afstandsbediening. Als de box aanblijft, zal het geluid te horen zijn via het aangesloten geluidssysteem.

 

Andere mogelijkheid is met een FM antenne, dan kun je Bose radio gewoon blijven gebruiken. De ontvangst hangt dan wel af van waar je woont en de kwaliteit en plaatsing van de antenne.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Met de optische kabel tussen next en Bose, op de Next kies je de radiozender en het geluid wordt via de Bose weergegeven.

Ik vermoed dat je aux moet kiezen, maar ik weet niet welke ingang je moet kiezen op de afstandsbediening.

Arendse
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Steefb,

 

Dank je wel voor je snelle reactie.

Maar nog 1 vraag, moet ik dan een optische kabel kopen of een andere?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Je kunt vanuit de Next met een optische kabel naar je Bose.

Via een mini jack naar tulp kan ook, maar die aansluiting heeft niet iedere Next, dus als je Next ooit vervangen wordt dan is optisch aan te bevelen, die uitgang hebben beide merken van de Next.

 

Optische Kabel - Optische Kabel, Toslink Male naar Toslink Male, Dikte 5mm, 1 Meter.

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ik heb m'n reactie enigszins aangepast, optisch geeft waarschijnlijk het beste resultaat.

Deze kan eventueel ook meerkanaals (5.1) geluid doorgeven.

 

Maar misschien heb je een mini jack naar tulp thuis liggen.

Het is je eigen keuze.

 

Optische kabel hoeft absoluut niet duur te zijn, zeker bij een vaste verbinding niet.

Arendse
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Steefb,

Ik heb net deze kabel besteld, ik laat nog even weten of het werkt als ik deze in huis heb.

Volgens mij moet dit toch wel een goede zijn!

Tot zover, hartelijk dank voor je/jullie snelle reacties!

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Als u de ziggo kabel heeft kunt u mischien nog steeds de gratis FM antenne aanvragen voor de Bose radio.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Arendse! Welkom op de Ziggo Community! 


We hebben niks meer van je gehoord. Heeft de nieuwe kabel het opgelost? 🙂 

Arendse
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Allemaal, het probleem is opgelost, met optische kabel via mediabox hebben we nu weer radio.

Televisie gaat tijdelijk aan, via spraakopdracht via afstandsbediening roep ik “ radio 10” ( mijn vrouw vind dit trouwens raar 🤣🤣🤣) en als hij het doet dan zet ik de tv uit en blijft de radio gewoon doorspelen! Allemasl bedankt voor jullie input!👍👍👍

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Je hebt overigens wel een heel mooie optische kabel besteld @Arendse ! 😀

Maar ook de goedkopere werkt doorgaans heel goed. Nadeel van een aantal kabels is echter dat de stekkers daarvan niet altijd goed vastklemmen, en bij de duurdere, dat de stekker soms te dik is voor bepaalde apparaten. Maar als dat nu goed gaat, prima. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Arendse fijn dat het opgelost is! Geniet ervan! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic