1
Vraag
2
Reacties
Aknit

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

melding zender gecodeerd, controleer CI+ module of smartcard

Sinds ik op een tv een Next mini heb geïnstalleerd heb ik op mijn andere tv vaak op de zenders vanaf rtl4 de melding: deze zender is gecodeerd, controleer de CI+ module of smartcard. Beiden zijn er niet uitgeweest en er is niets aan veranderd. Het duurt soms een paar seconden en dan kan ik wel weer verder kijken. Soms duurte langer. Dit is wel zeer vervelend.  De zenders opnieuw ophalen heeft helaas geen effect. En het is ook niet steeds op al die zenders tegelijk.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Aknit
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Dave, bedankt voor jouw reactie. Ik dacht dat de vraag niet gepost was doordat ik hem niet terug kon vinden. Maar dat terzijde. Ik heb inmiddels via een vergelijkbare melding van iemand anders een oplossing gevonden. Uiteindelijk bleek de houder waar de module in zat wat los te zitten. Daar kwam ik achter door de module te verwijderen, schoon te maken en terug te plaatsen. Die weer vastgeklikt en daarna de module er weer in gedaan. Toen nog 1 x even de melding gehad en sindsdien niet meer gehad.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Probeer de Module met het witte sticker een aan de achterkant van de muur en je SmartCard met de witte kant naar de muur, anders kan je altijd nog inloggen op Mijn Ziggo, dan ga je naar Producten, vervolgens naar Televisie en zoek het nummer van de Smart Card en haal de Zenders opnieuw op.

 

Je kan ook controleren of je Smart Card geschikt is voor jou gebied.

Televisie met CI+ Module opnieuw instellen  of deze CI+ modules / smartcards 

 

Ik weet hij heeft gewerkt maar het is voor de zekerheid

Aknit
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Dave, bedankt voor jouw reactie. Ik dacht dat de vraag niet gepost was doordat ik hem niet terug kon vinden. Maar dat terzijde. Ik heb inmiddels via een vergelijkbare melding van iemand anders een oplossing gevonden. Uiteindelijk bleek de houder waar de module in zat wat los te zitten. Daar kwam ik achter door de module te verwijderen, schoon te maken en terug te plaatsen. Die weer vastgeklikt en daarna de module er weer in gedaan. Toen nog 1 x even de melding gehad en sindsdien niet meer gehad.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Super om te horen dat probleem is opgelost en dank je voor je terugkoppeling, dat waar ik maar de Ziggo Community Medewerkers ook. 😊

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic