Kasper Ummels

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

melding “we hebben een nieuw apparaat gevonden dat je kunt koppelen met je mediabox afstandsbediening” blijft verschijnen

Iedere keer als ik de mediabox xl en de tv aanzet komt deze irritante melding. De afstandsbediening is reeds gekoppeld en functioneert ook gewoon op de tv. Toch blijft de melding verschijnen. Al terug naar fabrieksinstellingen gedaan, zonder resultaat.

 

13 Reacties 13
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

En wat zou dat nieuwe apparaat dan moeten zijn? Wat is de melding als u op "koppel" klikt?

Kasper Ummels
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als ik koppel klik, komt er de reeds gekoppelde tv te staan en rechts staat, koppel ander apparaat. Maar er is geen ander apparaat aangesloten

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Misschien een domme vraag, maar nu gaan mediabox en TV toch wel aan met een druk op de knop?

Kasper Ummels
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Jazeker, alles werkt zoals het hoort. Alleen die melding blijft steeds komen 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Tja, sorry, dan weet ik het ook niet meer. Wat voor TV is het? Misschien heeft @Teun vanuit zijn praktijkervaring dan nog een advies.

Kasper Ummels
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Een Loewe concept L32

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Kasper Ummels . @Jan F. . Ooit waren wij dealer van Loewe maar zijn daar (gelukkig) mee gestopt. Goed beeld en geluid hoor, maar instellen en menu was een drama vonden wij. Nu even het probleem, kun je met de onderstaande link iets? pagina 37 (instellen av-norm). Vermoed dat daar het probleem zit.

 

https://www.gebruikershandleiding.com/Loewe-Concept-L32/preview-handleiding-20597.html

Teun.

Kasper Ummels
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Teun, bedankt voor je reactie.
 

Ik heb die tv ooit van mijn ouders overgenomen voor op de slaapkamer. is idd een prima ding, maar dat instellen…...haha. Ik heb eea geprobeerd wat jij zei maar ik kan alleen de functies selecteren zoals op de foto. Av1 Av2 en AVS Terwijl de mediabox op de HDMI ingang is aangesloten 

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Kasper Ummels. Ik weet het dan ook niet meer. De tekst die je krijgt is niet van je tv maar van de box. Heb je de box al eens gereset of poosje spanning eraf??

 

Teun.

Jaap19

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier precies hetzelfde probleem. TV is al gekoppeld. Verder valt er niets meer te koppelen. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Jaap19! Welkom hier allereerst. Top dat je ons hier hebt weten te vinden en je dit topic hebt gevonden omdat je met exact hetzelfde probleem zit. Heb je de tips die hier in dit topic gedeeld zijn door @Teun en @Jan F. opgevolgd? Mogelijk los je het daarmee op 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

We hebben helaas niks meer van je vernomen @Jaap19. Heb je de tips doorlopen in dit topic en is het daarmee opgelost of krijg je nog steeds deze melding in beeld? 

franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

Het zou zo maar eens kunnen zijn dat uw mediabox de TV of iets anders van uw buren ziet.

Sinds ik nu 2 maanden een smart TV heb krijg ik ook regelmatig vreemde mededelingen daarop.

Mijn TV wordt gebruikt als monitor op mijn Humax, wilde eigenlijk een niet-Smart full HD 32 inch TV

maar die bestaan dus niet meer helaas. Zie regelmatig de tekst "Samsung galaxy tab wil contact maken

met uw TV, wilt U dat toestaan??"  Ik heb namelijk helemaal geen Samsung apparatuur in huis ???

Ik ben wel zo netjes om nergens op te drukken, ik wil namelijk geen prive foto's zien van buurvrouw. ???

Zal nog wel vaker gaan gebeuren dat apparatuur van buren zichtbaar is op uw decoder of computer of telefoon zonder dat die daar erg in hebben.

 

 

 

Uitgelicht topic