1
Vraag
2
Reageer en help mee
Margaret67

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

mediabox xl start niet op wifi offline melding

Mijn mediabox xl blijft hangen bij het opstarten, geeft eerst melding WiFi offline in rood,  daarna, daarna gaat bericht offline weg, daarna ook WiFi teken weg (donker). Blijft blauwe streepjes van links naar rechts geven. Alle kabels uit en er weer in gedaan ook waar de kabels de kamer binnenkomen. Meerdere malen uitgezet met knop achterop box, stekker eruit zelfs minuten lang, stekker erin, knop weer aan op de box. WiFi box uit en aan en zelfde riedeltje opnieuw gedaan. Niet opgelost. WiFi werkt gewoon (getest). Tot nu toe geen problemen gehad (jaar klant in huidige woning).  

13 Reacties 13
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

gebruik je de mediabox xl ook als modem?

de mediabox xl heeft een eigen modem en hoef dus niet gekoppeld te woorden aan de connectbox

zou je een foto kunnen maken van hoe die is aangesloten

en van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en de splitter versterker

Margaret67
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

Margaret67
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is een oude flat, denk zeventiger jaren, klaar voor de sloop. Vandaar die rare aansluiting vanuit de muur, de monteur had moeten boren om het netjes te doen en dat deed of kon hij niet. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zou je het witte kapje van de splitter kunnen verwijderen https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

 

 

die aansluiting kan echt niet daar zou een monteur toch even opnieuw na moeten kijken om die netjes te maken wacht maar even af wat een moderator daar over te zeggen heeft 

Margaret67
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo heeft als een speer een nieuwe box gestuurd. Kan m morgen pas installeren dus we zullen zien… zou met de recente update te maken kunnen hebben bevestigden ze. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Margaret67 en welkom op de Community,

Sorry voor de late reactie! Momenteel is het erg druk waardoor ik jouw bericht nu pas te zien krijg. Zo te zien is er al goed met je meegekeken en gedacht door de hier aanwezige experts.
Ik lees ook dat je al contact hebt gehad met de klantenservice en dat er een nieuwe Ziggo Mediabox XL naar je onderweg is. Laat je weten wat hiermee je bevindingen zijn? 
Voor het los hangende aansluitpunt regel ik graag een afspraak met een netwerkmonteur. Het aansluitpunt (AOP) hoort gewoon netjes op de muur te zijn gemonteerd. Kun je aangeven op welke
data een afspraak met een monteur het beste uitkomt?
 

Margaret67
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sorry voor mijn late reactie weer… ik heb een nieuwe box gekregen en eerst zag ik weer error en offline, toen heb ik wat aan de krakkemikkige aansluiting gewriemel en ging alles goed. Totdat er weer iets los gaat zitten denk ik. Ik heb in de week tussen kerst en oud en nieuw vrij dus dan kan n monteur komen…. dankjewel!

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Geen enkel probleem @Margaret67  Ik snap dat als het weer goed gaat, je het even aan wilt kijken. Rot om te lezen dat de problemen toch weer terug zijn gekomen. Ik heb de monteursafspraak voor je ingepland, hij komt langs op maandag 28 december tussen 12.00 en 18.00 uur. Komt de afspraak niet uit dan kun je deze gemakkelijk verzetten via je Mijn Ziggo account onder het kopje Gegevens → Mijn monteursafspraken. 

We horen graag van je hoe de afspraak is gegaan! 

Margaret67
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Prima de afspraak! Staat genoteerd en hartelijk dank voor de hulp, fijn zo! ? ik zal terug koppelen ??

Margaret67
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik vind eerlijk gezegd alleen wel dat ik hier niet voor hoef te betalen omdat de eerste monteur het gewoon niet netjes heeft afgemaakt...

Margaret67
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zie foto 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Geen zorgen @Margaret67  De kosten zijn enkel voor jouw rekening op het moment dat het probleem binnenshuis zit bij bijvoorbeeld een splitter of coax kabel. In jouw geval zit het probleem duidelijk bij het AOP en dit is de verantwoordelijkheid van Ziggo. Er worden dan ook geen kosten bij jou in rekening gebracht. 

Margaret67
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel Mariska!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic