1
Vraag
2
Reacties
mister mercury

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

mediabox xl maakt blazend geluid

Bij deze heb ik een vraag over de mediabox xl, ik heb denk ik iets meer dan een jaar geleden een andere mediabox xl  gekregen, tot nu toe werkte hij perfect, maar de laaste paar dagen als hij aanstaat dan ineens begint hij hard te blazen en dat duurt dan ongeveer 10 seconden, dat doet hij ook als hij in standby staat, het is niet zo dat hij het heel vaak doet, maar om de paar uur hoor je hem wel eens , er zit geen stof in, hij staat niet in een afgesloten plek, dus ik dacht ik vraag het maar even hier,   groetjes Kees

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Wat je kan doen is de Media Box even onder de pootjes een houten blokje leggen zodat hij aan de onderkant lucht door kan laten. De Media Box XL zelf zoekt als er update's zijn maar dat doet hij alleen als ie in Gewone modus staat en niet in Eco, 

 

Als je menu knop indrukt, je gaat naar tandwiel op rechts en vervolgens naar tabblad Systeem, hoe staat de Opstart tijd ingesteld.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Wat je kan doen is de Media Box even onder de pootjes een houten blokje leggen zodat hij aan de onderkant lucht door kan laten. De Media Box XL zelf zoekt als er update's zijn maar dat doet hij alleen als ie in Gewone modus staat en niet in Eco, 

 

Als je menu knop indrukt, je gaat naar tandwiel op rechts en vervolgens naar tabblad Systeem, hoe staat de Opstart tijd ingesteld.

mister mercury
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je feedback Dave, ik heb de box wat hoger staan nu, en inderdaad, tot nu toe doet hij het goed zonder herrie 😃👍

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

En kijk ook even of er geen stof tussen de ventilatieranden aan de linker kant en de onderkant zit.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Na de fusie met UPC kregen wij omdat we naar een Ziggo gebied verhuist waren in 2016 een Media Box XL met UPC logo en er werd geadviseerd om er klosje zoals de foto te gebruiken dan kan de lucht er ook onderdoor, en mijn Next box staat ook op klosje kortere als de Media Box XL. 

 

20160929_172355.jpg

mister mercury
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Helaas te vroeg gejuicht dave, vanochtend om een uur of 10 en nu om half 2 hoorde ik hem weer 10 seconden een blazend geluid maken, { snipperdag vandaag 🙂 ] ik heb nog even gekeken naar de instelling opstart tijd = snelle opstart 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zonder blokjes zou hij ook gewoon moeten werken en niet te warm worden.

 

Op zoek naar een mogelijke oorzaak.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik laat het technische nu even aan @Bert  over omdat ik deze week wegens ziekenhuis en behandelingen weinig online ben, ik lees wel mee en ben benieuwd naar de uitkomst. Met Bert komt het zekers goed.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hai @mister mercury

Wat mega irritant dat de mediabox geluid maakt 😞 Kan mij goed voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt.
Gelukkig hebben Dave en Bert je al geholpen. Kun je nog reageren op de vragen van @Bert? Dan kunnen we je verder helpen!

mister mercury
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Sorry dat ik niet reageerde, de vrouw kon niet meer lopen van de rugpijn, zit nu even in de zorg, heb ook contact met Ziggo gehad , die adviseerde mij de box terug naar fabrieksinstellingen te doen, mocht dat niet helpen zouden ze mij een nieuwe box sturen, maar sinds een paar dagen heb ik het geluid niet meer gehoord ,dus bij deze is hij tot nu toe goed, wonderbaarlijk 😃, ieder geval bedankt voor het reageren en de feedback, dan kan deze topic gesloten worden 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Aah begrijpelijk! Veel sterkte voor je vrouw 🙂 Super dat je nog eventjes hebt gereageerd! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic