johan wij

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mediabox xl - err SP 0.1.6 + offline

we zijn verhuisd maar kreeg de box niet aan

monteur is geweest  2 x een nieuwe box  geplaats maar geen resultaat

die zei dat er vertraging was in india en ging dus weg  , probeer het steeds weer maar nog steeds de  

err SP 0.1.6 code en er staat in het rood op offline

wat is er mis!!!! en dat de monteur zo onverrichter zaken zo weg gaat

hij melde ook dat het een probleem van de mediabox xl was en het beter was met de next

waarom dan niet vervangen voor een next?

daar die ook verstrekt wordt aan nieuwe klanten

hoop hier de oplossing komt!!!!!

nu de gewone media box geinstalleerd en werkt wel

Gr Johan

47 Reacties 47
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Staan postcode en huisnummer in uw profiel? Dan leg ik het neer bij de moderators.

Het is druk, zodoende kan een reactie langer op zich laten wachten.

johan wij
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ja die staan in het profiel maar bij deze

**Adresgegevens verwijderd door moderator**

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

In je profiel zijn die gegevens alleen zichtbaar voor moderators. 

Nu voor heel het land. Je kunt je postcode verwijderen door te klikken op de 3 oranje punten rechtsonder en te klikken op bewerk.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @johan wij, welkom op de Ziggo Community!

Wat een deceptie zo na de verhuizing. En zeker als de monteur het niet werkend achter kon laten. Ik vind z'n uitspraak over de Mediabox XL ook erg bijzonder.

Er was gisteren inderdaad een vastloper bij je abonnement, waardoor de monteur de activatie niet kon afronden. Dit is inmiddels opgelost en de Mediabox staat actief. Wil je controleren of het vandaag werkt? Ik zag dat de monteur de TV tijdelijk had ingesteld op Kabel TV, dus vergeet niet de coaxkabel weer van de TV terug in je Mediabox te plaatsen.

johan wij
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hallo Alex  nu al  3x geprobeerd maar gaat naar loading  en lampje offline blijft rood dus kan er ook niks binnen komen en komt de code  ERR SP 0.1.6 er weer te staan

offline staat er al vanaf het begin dat je hem aan zet

johan wij
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Ziggo 

hallo Alex  nu al  3x geprobeerd maar gaat naar loading  en lampje offline blijft rood dus kan er ook niks binnen komen en komt de code  ERR SP 0.1.6 er weer te staan

offline staat er al vanaf het begin dat je hem aan zet

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Je schrijft in je aanvangsvraag, dat als je de gewone mediabox aansluit, deze wel goed werkt.

Wat bedoel je daar precies mee? Sluit deze anders opnieuw aan en als hij uitvalt, kun je de nieuwe aansluiten.

johan wij
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

de gewone mediabox is voor de slaapkamer en de nieuwe mediabox xl  blijft weigeren blijft offline op  staan

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb Alex een seintje gegeven.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @johan wij,

Zou je allereerst de laatste 5 cijfers van het serienummer willen delen? Die vind je onderop de Mediabox, bij S/N en begint normaal gesproken met 21. Dan controleer ik of de juiste actief staat.

Ondanks dat de monteur is geweest, wil ik voor de zekerheid nog even de aansluiting checken want hier staat op dit moment niets meer vast. Wil je daarom ook, indien mogelijk, een foto te sturen van beide uiteindes van de coaxkabel (dus aansluitpunt en mediabox)? 

johan wij
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Ziggo 

s/n begint niet met 21, het CA ID begint wel met 21

 

laatste 5 cijfers s/n            12973

laatste 5 cijfers CA ID        20521

en er staat nog sticker samsung  s/n  laatste 5 cijfers   7257D              

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ah scherp! Ik bedoelde inderdaad de CA-ID. En mogelijk hebben we dan het euvel al gevonden. Ik heb je een privébericht gestuurd. 

Rootje123

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi,

ik heb precies hetzelfde. Ik zou per 9 december na ontvangst van een nieuw modem prima weer alles moeten ontvangen. Internet doet het wel maar krijg geen interactieve tv. De mediabox blijft op offline staan. (Tv alleen via de coax)
 

Heb al gebeld, eerst stonden mijn gegevens er niet goed in.. terwijl ik het modem wel ontvangen had?! Toen mega lang met iemand van de technische dienst gesproken.. die heeft het erger gemaakt want sindsdien is het op offline gegaan… en die hing ineens op. Erg jammer ?

Heb toen nog eens gebeld en ook al een monteur langs gehad vorige week vrijdag. Jonge jongen, die na 3 uur hulp inriep van een meer ervaren monteur. Heel verhaal het moest in India geactiveerd worden,hef zou maandag wel moeten werken 78 uur stond ervoor en de jonge monteur zou me nog bellen. Helaas hij belde niet, dus zelf maar weer gebeld. Nu weer de belofte van 78 uur… zou het morgen moeten doen. 
Hoop het echt! Ben gisteren geopereerd en lig dus plat… enige wat ik juist nu wilde was wat dingen op kunnen nemen en kijken. 
 

kunnen jullie misschien op afstand kijken of van de 5 taken die maandag nog openstonden er al wat is afgesloten en er schot in de zaak is? Heel graag! Hoop ik de kerst waarin ik al niets kan doen nog wat lekkerder in kan gaan. 
 

groet 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Rootje123 ik heb het moderatieteam een seintje gegeven. Zorg dat postcode en huisnummer in je profiel staan, zodat men je dossier erbij kan pakken.

Rootje123

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heel erg bedankt KBX458! Ik heb al mijn gegeven in mijn profiel staan 🙂

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Rootje123, goed dat je je hier meldt!

Wat een ongelooflijk zure timing dat juist nu interactieve tv nog steeds niet werkt. Ik zie inderdaad dat de activatie daarvan is vastgelopen aan onze kant. Dit is inmiddels doorgezet naar de juiste afdeling en ik zie tevens dat er vandaag nog aan is gewerkt. Ik zie helaas nog geen verwachte oplostijd, maar er wordt hard aan gewerkt. We moeten helaas nog even afwachten vrees ik. 

Rootje123

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je snelle reactie. Er stond 78 uur voor dus ik hoop dat het morgen dan wel echt werkt. Ik laat de mediabox nu maar aanstaan, en wacht tot deze online komt. 
 

groetjes Roline 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Rootje123. Belangrijk is nu, om de communicatie via dit topic te laten verlopen en geen andere acties via bijv. de helpdesk, of andere kanalen, te ondernemen, om zodoende te voorkomen dat zaken langs elkaar heen gaan lopen.

Eventuele vragen kun je dus hier kwijt.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Het is niet noodzakelijk om hem aan te houden. Het is puur iets wat geactiveerd moet worden aan onze kant, dus voel je niet verplicht 

Ik weet niet zeker of Ziggo GO wel volledig functioneert voor je? Anders is dat nog een tijdelijk alternatief voor terugkijken.

Uitgelicht topic